Autatko vierasta lemmikkiä esim tilanteissa jossa näet/tiedät sitä pahoinpideltävän?
Itse olen elämäni aikana soittanut useammankin kerran poliisit paikalle, kun koira jätetty kovaan pakkaseen narunpätkään kapakan ulkopuolelle tai kesähelteessä autoon. Aina on poliisit tulleet ja eräskin kerta rikkoivat auton ikkunan saadakseen läkähtymispisteessä olleen saksanpaimenkoiran pennun pois kuumasta autosta. Puhumattakaan kituvista luonnoneläimistä, esim lintuja siipirikkoisena vienyt useammankin eläinlääkäriasemille lopetettaviksi, tekevät toimenpiteet ilmaiseksi.
Kommentit (9)
Autan aina eläimiä, jos voin jotain niiden hyväksi tehdä. Puutarhani on lintujen ja joka sortin öttiäisten suojavyöhyke. Kaikki pihassa on rakennettu ja hoidetaan niiden hyvinvointia ajatellen.
Olen soittanut pari kertaa poliisille ja eläinlääkärille. Eivät tulleet.
Jokainen vastuullinen, fiksu ja tunteva auttaa heikompia. Heitä, jotka eivät pysty itse hakemaan apua. Onneksi voi nimettömänä tehdä eläinsuojeluilmoituksen, niinkuin lapsistakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen soittanut pari kertaa poliisille ja eläinlääkärille. Eivät tulleet.[/quote
Minnekään tuosta pitäisi olla yhteydessä??
Arvostan niitä jotka auttaa oikeasti kärsiviä eläimiä. En arvosta niitä jotka länkyttää netissä paskaa. Nyt esim Iltalehden Facebookissa eräskin matami itkee että raviurheilu on eläinrääkkäystä kun hän on muina matameina nähnyt kun ravihevosta (tai hevosta nyt kumminkin) on uitettu moottoriveneen perässä niin että hevosen pää on painunut vedenalle. Tältä matamilta on kysytty että ilmoittihan hän näkemästään poliisille. Kas kummaa kun kyseinen matami ei pysty vastaamaan että kyllä ilmoitin. Netissä räkättäminen näyttää onnistuvan.
Olen itse ajanut supikoiran päänpäältä motarilla kun moni muu väisteli (saakelin ääliöt) takapää murskana olevaa itseään etujaloilla raahaavaa supikoiraa. Taustapeilistä näin että siihen kupsahti. ja takanatullut ajoi vielä tuon päältä.
Mikä hemmetin idea on ihan oikeasti siinä että rampaa eläintä joka selkeästi kituu väistellään motarilla. Tuollainen laittaa niin vihaksi.
En soittele hätäkeskukseen. Sieltä ilmoitetaan, että poliisipartioita ei ole lähitienoolla, joten jääpä soittaja itse siihen koiran vierelle odottamaan, että joskus 8-10 tunnin kuluttua on virkavalta paikalla ja jos et jää, sinulle voidaan antaa sakot.
Tietysti, ihan samalla tavalla kuin ihmisiä.
Otan videoita ja säälin lemmikkejä, mutta en auta.
Tottakai autan!