Miksi vaaleudella saa niin paljon huomiota etelän maissa?
Kommentit (39)
Vaaleudella saa huomiota mutta kauneudella saa sitäkin enemmän. Olin juuri Turkissa ystäväni kanssa, joka on todella kaunis, tummahiuksinen ja ruskeasilmäinen nainen. Itse olen sinisilmäinen blondi mutta vaatimattomamman näköinen. Huomasihan sen Turkissakin sillä kaikki paikalliset SEKÄ turistit halusivat ottaa kaverini kanssa yhteiskuvia ja minua taas lähestyttiin paljon vähemmän :/
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:59"]Koska se on erikoista? [/quote] Niin erikoista kuin oisi toiselta planeetalta? Ei tummatkaan naiset/miehet saa täällä niin huomiota miehiltä ja naisilta
[/quote]
Suomessa on kaiken värisiä hiuksia muutenkin. Esimerkiksi Espanjassa kaikki ovat järjestään tummia. Ehkäpä se johtuu siitä.
[/quote]
Ei todellakaan ole Espanjassa järjestään kaikki tummia. Mun mies on espanjalainen ja on sellainen maantienvaaleanruskea-tukkainen. Paljon siellä hänen kotiseudullaan on vaaleita, maantienvärisiä ja punertavatukkaisia. Jossain andalusiassa ja muualla etelässä on enemmän tummia, mutta kyllä siellä joka puolella on myös aitoja vaaleita.
Ei mun mielestä saa erityisen paljon. Minä tytär ollaan blondeja, mulla siniset silmät, tytöllä vihreät. Aivan vaaleat ja kihartuvat hiukset molemmilla, ollaan hoikkia ja söpöjäkin. Ei mielestäni mitään suurta erityishuomiota saada.
Etelän maissa vaaleus on harvinaista. Vähän sama asia kun moni pohjoismaalainen mies kuolaa kilpaa latinonaisia tai saman näköisiä naisia koska täällä tummat piirteet on paljon harvinaisempia kuin vaaleat.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:25"]
Tämä ei johdu siitä niinku jotku naiset luulevat, että tummat miehet vain ovat hulluna vaaleisiin naisiin. Ihan yhtälailla he katsovat lapsia, myös poikia. Pellavapäinen pikkuveljeni oli jatkuvasti huomion kohteena Israelissa. Myös Suomessa ulkomaalaiset ihmiset saavat enemmän huomiota, vaikka emme sitä välttämättä edes huomaa. Kuitenkin alitajuisesti saatamme jäädä tuiottamaan pitempää kuin vaaleaa suomalaista. Sekin lienee kertoo jotain, että esim Aasiassa ihmiset, etenkin naiset haluavat vaalentaa itseään, samoin arabinaiset käyttävät usein vaaleita meikkivoiteita, turkkilaiset vaalentavat hiuksiaan jne. Mutta länsimaissa taas halutaan ruskettua.
[/quote]
Lapset saavat ulkomailla huomiota koska ovat lapsia. Itselläni on ruskeasilmäinen käkkäräpää ja hän saa huomiota Etelä- Euroopan maissa ihan jatkuvalla syötöllä. Se on vain kuin erilaista kuin täällä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:33"]Mun vanhemmat on kertoneet, että mulle huudeltiin "bella,bella!" jo 3-vuotiaana ulkomailla kirmatessani. :D
[/quote]
Mä muistan kanssa kun oltiin Italiassa niin mummot siellä huuteli bella bella. Olin jotain 6v.
No kyllä Suomessakin katsotaan neekereitä, aasialaisia jne. pitkään niin tottakai heidän maissaan tuijotetaan vaaleita.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:31"]
No kyllä Suomessakin katsotaan neekereitä, aasialaisia jne. pitkään niin tottakai heidän maissaan tuijotetaan vaaleita.
[/quote]
Tämä. Tästähän se useimmiten johtuu.
En menisi sanomaan, että esim. latinomaissa miehet tykkäisivät suomalaisista vaaleista naisista. Eiköhän ne kuitenkin ihaile niitä tummia, leveälantioisia ja hyväpyllyisiä latinonaisia. Ehkä vaan uteliaisuudestaan katsoo sitä blondia ja kapealanteista kalkkilaivan kapteenia, joka on sinne turistina ilmestynyt.
En tajua tätä suomalaisten dissaamista. Suomalaiset naiset ON todella kauniita, sitä ei vain täällä ymmärretä. Monissa maissa ihmisillä on luonnostaan esim. järkyttävän iso nenä ja piirteet ovat miesmäiset naisillakin.Suomalaiset itse ajattelevat, että meillä on vaatimattomat ja mitäänsanomattomat piirteet, mutta muualla maailmassa pieni nenä, sirot piirteet ja suuret pyöreät silmät ovat ihannoituja ominaisuuksia. Puhumattakaan sinisistä silmistä ja aidosta vaaleasta tukasta!
Miettikää kaikkein legendaarisimpia kaunottaria, Birgitte B., Marilyn M., Pamela A., kaikki aika tyypillisen suomalaisen näköisiä naisia.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:48"]
En tajua tätä suomalaisten dissaamista. Suomalaiset naiset ON todella kauniita, sitä ei vain täällä ymmärretä. Monissa maissa ihmisillä on luonnostaan esim. järkyttävän iso nenä ja piirteet ovat miesmäiset naisillakin.Suomalaiset itse ajattelevat, että meillä on vaatimattomat ja mitäänsanomattomat piirteet, mutta muualla maailmassa pieni nenä, sirot piirteet ja suuret pyöreät silmät ovat ihannoituja ominaisuuksia. Puhumattakaan sinisistä silmistä ja aidosta vaaleasta tukasta!
Miettikää kaikkein legendaarisimpia kaunottaria, Birgitte B., Marilyn M., Pamela A., kaikki aika tyypillisen suomalaisen näköisiä naisia.
[/quote]
Paitsi että useimmilla suomalaisilla ei ole sirot piirteet eikä suuret silmät. Aika tavalliset suomalaissilmäthän ovat sellaiset aika syvällä päässä olevat, vähän vinohkot ja villin näköiset. Osin aasialaistyyppiset. Monella on myös hyvin leveä naama ja pyöreät leveät leukaperät, kyllä siitä sirous on kaukana.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:08"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 18:59"]Koska se on erikoista? [/quote] Niin erikoista kuin oisi toiselta planeetalta? Ei tummatkaan naiset/miehet saa täällä niin huomiota miehiltä ja naisilta
[/quote]
Suomessa on kaiken värisiä hiuksia muutenkin. Esimerkiksi Espanjassa kaikki ovat järjestään tummia. Ehkäpä se johtuu siitä.
[/quote]
Ei todellakaan ole Espanjassa järjestään kaikki tummia. Mun mies on espanjalainen ja on sellainen maantienvaaleanruskea-tukkainen. Paljon siellä hänen kotiseudullaan on vaaleita, maantienvärisiä ja punertavatukkaisia. Jossain andalusiassa ja muualla etelässä on enemmän tummia, mutta kyllä siellä joka puolella on myös aitoja vaaleita.
[/quote]
Varmasti, mutta vaaleita on suhteessa paljon vähemmän. Lisäksi aivan blondeja ei ole senkään vertaa.
[/quote]
Ei olla enää 80-luvulla. Nykyään näyttää saavan ihailua eniten ne tummat kaunottaret. Ennen joo blondit silaribimbot oli in, nykyään maailmalla ihaillaan pyllyjä ja tulisuutta. Suomalaiset toki tässäkin jäljessä.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 23:03"]
[/quote]
Ei olla enää 80-luvulla. Nykyään näyttää saavan ihailua eniten ne tummat kaunottaret. Ennen joo blondit silaribimbot oli in, nykyään maailmalla ihaillaan pyllyjä ja tulisuutta. Suomalaiset toki tässäkin jäljessä.
[/quote]
Kummasti silti ne latinokaunottaretkin on yleensä vaalentaneet hiuksiaan. Mutta onhan se mukavaa että on monennäköisiä naisia esillä.
Yleisesti ottaen vaaleus liitetään nuoruuteen. Useimmilla hiukset tummuu iän ja hormonitoiminnan muutosten myötä. Meillä maantienväriset hiukset omaavilla on usein ollut aivan vaalea tukka lapsena ja vielä nuorena.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:25"]
Tämä ei johdu siitä niinku jotku naiset luulevat, että tummat miehet vain ovat hulluna vaaleisiin naisiin. Ihan yhtälailla he katsovat lapsia, myös poikia. Pellavapäinen pikkuveljeni oli jatkuvasti huomion kohteena Israelissa. Myös Suomessa ulkomaalaiset ihmiset saavat enemmän huomiota, vaikka emme sitä välttämättä edes huomaa. Kuitenkin alitajuisesti saatamme jäädä tuiottamaan pitempää kuin vaaleaa suomalaista. Sekin lienee kertoo jotain, että esim Aasiassa ihmiset, etenkin naiset haluavat vaalentaa itseään, samoin arabinaiset käyttävät usein vaaleita meikkivoiteita, turkkilaiset vaalentavat hiuksiaan jne. Mutta länsimaissa taas halutaan ruskettua.
[/quote]
Lapset saavat ulkomailla huomiota koska ovat lapsia. Itselläni on ruskeasilmäinen käkkäräpää ja hän saa huomiota Etelä- Euroopan maissa ihan jatkuvalla syötöllä. Se on vain kuin erilaista kuin täällä.
[/quote]
Ei kyllä ole pelkästään tästä kysymys. Toki lapsia saatetaan huomioida enemmän kuin Suomessa, lapset ovat siunaus jne. Mutta kyllä niitä katseita kerää enemmän vaalea lapsi kuin tummahiuksinen israelilainen joita näkee muutenkin päivittäin.
Koska me vaaleat ollaan niin ihania. ♡.♡
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 19:10"]Oli ihan pakko aloittaa ketju? Etkö osaa vaan päätellä vastausta noinkin yksinkertaiseen asiaan?
[/quote]
Niin..
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:32"]
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:14"]Varmaan koska vaaleat naiset ovat helppo saalis. Onhan se yleisesti tiedossa että suomalaisen naaraan jalat aukeaa helpommin etelän lomalla paikallisille gigoloille. [/quote] Suomalaisella rodulla on tumma, ei vaalea tukka. Etpä sinä paljoa muutenkaan näytä tietävän.
Täh. Mitä tämä tarkoittaa? Suomalaiset ovat kylläkin maailman vaalein "rotu". Keskimäärin vaaleampia kuin esim ruotsalaiset, siis luonnostaan. Ketkä muut maailmassa olisivat vaaleampia?
[/quote]