Mikä mahdan olla värianalyysin mukaan, kun valkoinen on ihan todella huono väri minulle?
Toinen, joka ei pue yhtään on beige.
Olen ollut värianalyysissa kolme kertaa ja olen saanut kaikki paitsi talven. Jokainen analyysin tehnyt sanoi, ettei ole helppo määritellä minua.
Jos lähtisi liikkeelle siitä valkoisen sopimattomuudesta, niin mitkä vuodenajat voisivat tulla kyseeseen?
Kommentit (17)
Kaikille sopii valkoinen. Niitä on eri sävyjä.
Keväältä kuulostat. Keväille sopii lämpimät sävyt. Kirkas valkoinen sopii vain talvelle.
Valkoista ja beigeä on vaikka kuinka monta eri sävyä.
Ihon sävyjä vaaleassa ihossa taisi olla keltapohjainen, pinkki tai oranssi. Mitäs ne olikaan. Kosmetiikkaosaston tai kaupan myyjä osaisi sanoa sinulle, jos on pätevä.
Puhdas valkoinen pukee vain talvia, eli jäljelle jää jo saamasi kevät, kesä ja syksy.
Minkä väriset hiukset, silmät ja iho sulla on?
Minkä värisistä vaatteista pidät? Aika moni luontaisesti pitää itselleen sopivista väreistä (poislukien nyt musta ja valkoinen).
Lapsena vaaleat, nyt tummuneet hiukset, jossa aavistus punertavuutta. Ihossani on kellertävä vivahde.
Kevät ja syksy ovat lämpimän sävyisiä ja kesä kylmänsävyinen. Jos ihosi on kellertevä enemmän kuin ruusuinen tai oliivi, olet kevät.
Puhtaan valkoinen sopii vain talvelle (tämän kun esim. morsiamet tajuaisivat, niin moni valitsisi aivan muun värisen hääpuvun kuin kirkkaanvalkoisen). Musta on samanlainen, pukee oikeasti vain talvea, vaikka kaikki sitä käyttävät.
Olen itse joskus vuosia sitten käynyt värianalyysissä, jonka mukaan olen kevät. En käytä kirkkaanvalkoisia vaatteita käytännössä lainkaan, ja pidän kyllä usein mustia housuja, mutta kasvojen lähellä vältän mustaa.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena vaaleat, nyt tummuneet hiukset, jossa aavistus punertavuutta. Ihossani on kellertävä vivahde.
kuulostat keväältä. katso verisuoniasi ranteessa. jos ne ovat vihertävät, olet kevät. jos ne ovat siniset, olet kesä. jos löydät sekä sinisiä että vihreitä, olet neutraali, eli voit olla neutraali kevät, jolloin sinun on välteltävä väripalettisi lämpimimpiä sävyjä tai jos olet kesä, niin kylmimpiä.
Valkoisia vivahteita on valtava määrä. harvalle suomalaiselle sopii puhtaan valkoinen. kermanvalkoinen voi olla keväälle upea. Lämmin beige on kevään väri. harmahtava beige kesän.
Syksyn ja kevään eroittaa kontrastisuus. kokeile vaikka vaatekaupassa, sopiiko sinulle paremmin syksyn sinapinvärinen ja petroolinsininen väriyhdistelmä vai kevään "kameli-beige" ja heleä lehmuksenvihreä (kirvanvihreä).
Voit testata niin että pistät kys. vaattet päälle ja vilkaiset itseäsi nopeasti "ohimennen" peilistä, jos huomiosi kiinnityy ensiksi vaatteisiisi, ne ovat "väärää vuodenaikaa". jos huomiosi kiinnittyy ensimmäisenä kasvoihisi ja silmiisi, vaatteitesi värimaailma on oikea.
Väärän vuodenajana vaatteissa, me ikään kuin "hukumme" vaatteisiimme. Ihmiset huomaavat vaatteemme ensiksi.
Sama on väärässä hiusvärissä. ihmiset huomaavat hiuksemme ensiksi. Oikealla hiusvärillä, ihmiset huomaavat kasvomme ja silmämme ensiksi.
Huulipuna on myös hyvä konsti. pistä syksyn tummahkoa ruskeanpunaista huulipunaa. jos se saa huomion kiintymään silmiisi ja tuo silmiesi värin esiin, oikea huulipuna voi tehdä sen, olet syksy, mutta jos se saa huulesi näyttämään "kovilta", vie huomion täysin silmistäsi, eli silmäsi ikään kuin "vetäytyvät taka-alalle" niin kokeile heleää korallia tai persikkapinkkiä huulipunaa (kevään väriä)
Mikähän itse olen? Luonnostaan vaaleat hiukset, en osaa sanoa onko kultaiset vai tuhkan sävyiset. Vaaleat raidat sopii hyvin. Siniharmaat silmät. Vaaleat kulmakarvat. Ihostakaan en osaa sanoa onko punertava vai kellertävä. Saunan jälkeen punertaa iho. Mutta en ole aivan kalpea. Kasvoissa poskissa pisamia, ei muualla. Rusketun hitaasti, nykyään rusketus on epätasainen tai likaisen värinen . Pigmentti läiskät aktivoituu kesällä.
Olen käynyt 3v aikana 2 irti analyysissa. Eka oli kevät. Toinen kesä. Toisella kerralla näin itse muutoksen että viileät värit sopii paremmin. Mutta silti vähän ihmetyttää että toinen sai minusta kevään. Olenkohan neutraali? Tunnen vetoa kesän, talven ja kevään väreihin. Syksy on itselleni huonoin.
Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Mikähän itse olen? Luonnostaan vaaleat hiukset, en osaa sanoa onko kultaiset vai tuhkan sävyiset. Vaaleat raidat sopii hyvin. Siniharmaat silmät. Vaaleat kulmakarvat. Ihostakaan en osaa sanoa onko punertava vai kellertävä. Saunan jälkeen punertaa iho. Mutta en ole aivan kalpea. Kasvoissa poskissa pisamia, ei muualla. Rusketun hitaasti, nykyään rusketus on epätasainen tai likaisen värinen . Pigmentti läiskät aktivoituu kesällä.
Olen käynyt 3v aikana 2 irti analyysissa. Eka oli kevät. Toinen kesä. Toisella kerralla näin itse muutoksen että viileät värit sopii paremmin. Mutta silti vähän ihmetyttää että toinen sai minusta kevään. Olenkohan neutraali? Tunnen vetoa kesän, talven ja kevään väreihin. Syksy on itselleni huonoin.
Ei ap
Pisamat viittaa kevääseen. Olen kesä, enkä ole eläessäni saanut pisaman pisamaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Pisamat viittaa kevääseen. Olen kesä, enkä ole eläessäni saanut pisaman pisamaa.
Myös kesätyypillä voi olla pisamia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap
Voi olla mutta miten selität sen että näin kuinka pinkki sopi paremmin ja toi kasvoille valoa kun taas lämmin punainen korosti kasvojen epätasaista väriä ja teki punaiseksi. Siksi ihmettelen. Koska näytän enempi keväältä omastakin mielestä. Lapsena kullanvaaleat hiukset. Kun analysoitiin kevääksi niin oli lasit päässä ja analysoida pyysi ottamaan ne pois, joten en nähnyt oikein mitään. Toisella analyysi kerralla oli piilolinssit. Haluaisin vaatekaapin järjestykseen. Nyt siellä on 2 vuodenajan vaatteita värillisesti.
Kevät/kesä
Syksy. Beige on keväälle ja valkoinen talvelle. Jos hopea käy niin voisi olla kesäkuun. Jos kulta, niin syksy.