Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~PITKIKSET VKO39~~

25.09.2006 |

Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme!

***Pitkikset***

Mia79 26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.

Mikaela77 Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.

Kristiin@82 Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tuli toisesta kierrosta.

vikli80 Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa...

Veera24 Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.

tilulilu ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.

MAYA79 Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.

kanelisokeri 33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.

pantteri Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.

mimmu_78 Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x

Nuuhistelija Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.

olivia@ Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59

myttö75 Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl.

pumpsu Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin

pipu-77 Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan.

Tuulia-79 minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63

Janice82 Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu.

manti76 toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta

töppönen. olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.

RuuPikkuinen ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.

Rouva81 Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.

pömppö79 Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva.

Olvi Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.

Möhköfantti84 Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä..

Irmeli72 Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.

lieppu Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä.

maalislapsi Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.

Plussanneet pitkikset

Pantteri la 5.8.

Olivia@ la 6.10.

tilulilu la 24/10

Nuuhistelija la 10.10.

Kanelisokeri la 18.11.

Möhköfantti84 la

myttö75 la

Kristiin@ la

Synnyttäneet pitkikset

Mia79 (la 18.12.) poika (2780g, 49,5cm) ja tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi.

Mikaela77 (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm

mimmu_78 (la 15.3.) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm

vikli80 (la 24.1.06) poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm

Veera24 (la 8.8.06) poika syntyi 10.8.06, 50 cm pitkä, paino 4030g, PY 35cm

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei haittaa, aloittelin pinkkaa kuitenkin koska en sitä vielä löytänyt.

Pumpsu: kyselit että millä perusteella noi piikitysten merkit ja määrät määritellään. Luulen, että se trimmataan jokaisen " potilaan" tarpeisiin sopivaksi. Annoksen määrää voi vaihtaa kuulemma kesken hoidonkin sopivammaksi, lääkärin määräyksellä tietenkin. Piikityksissä lääkeannos annostellaan itse kynällä ja tikutetaan sitten vatsan rasvapoimuun. Itse aloitan tänään illalla. Munasarjat olivat siis seurantaultrassa kunnossa ja aloitan siis 50yksiköllä. lauantaina menen taas ultraan merkkinä on puregon ja irroituspiikkinä se pregnyl, vai mikä nyt olikaan. Inssin jälkeen sitten lugeja emättimeen, plääh. Toivotaan, että ensi viikon alkupuolella tai peräti lauantaina voisi inssin suorittaa...nyt on siis kp 5 meneillään.

Anteeksi omanapainen selitys!

Mitä kuuluu muiden pitkisten alkuviikkoon?

ruu.

Vierailija
2/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]

[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]

[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]26-vuotias clomituplamamma, mies 29vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta 04/05.[/color]

[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä -77, mies -75. Esikoisen (02/04) yritystä ½ vuotta, tärppäsi luomusti. Pikkukakkosen (02/06) yritystä reilu vuosi, tärppäsi 5:stä clomikierrosta. Pco vaivana.[/color]

[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 24v, mies 28v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut. 8/05 todettu pco -> clomit+terot. Tehty laparoskopia. Jatkettu clomeilla ja pitkään odotettu plussa tuli toisesta kierrosta.[/color]

[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04. 9kk yritettiin saada raskautta alulle. Kuukautiskierrot vaihteli ~26-70. Lapsettomuustutkimuksiin oli juuri tullut lähete kotiin, jonka jälkeen tulinkin raskaaksi. Ensimmäisiä menkkoja odotellessa... [/color]

[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 26 v. Pillerit pois 5/04. Kierrot 32-142. PCO todettu 2/05. Hoitona 10 kg pois ja Metformin reilu 2 kk, tuloksena raskaus.[/color]

[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]ikä 25v. mies 32v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen kierrot on ollu 53,72,116 ja 33 pitkiä..Lapsettomuustutkimukset alkaa 03/06..Ensimäistä yritellään.[/color]

[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]Minä 26, mies 25v,ensimmäistä yritetään. Pillerit pois 10/04, pco 08/05 ja nyt lapsettomuustutkimukset alotettu.[/color]

[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]33v kahden lapsen äiti (tyttö 1/98, poika 4/99). 8kk yrityksen jälkeen meille on vihdoinkin saatu kaivattu plussa. Pitkät kierrot saatiin tasaantumaan Teroluteilla ja tärppiin vaadittiin 2 Clomikiertoa. Kolmannen lapsen la näillä näkymin 18.11.2006.[/color]

[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]

[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=9BCD9B] Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]

[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]

[color=darkorchid]olivia@[/color] [color=9BCD9B]Molemmat 25, naimisissa kesästä ' 05 lähtien, yritys aloitettiin 09/05. Kierrot olleet Cilest-pillereiden jälkeen 36 ja 59[/color]

[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Minä 30v. ja mies 34v. PCO ja pitkät kierrot riesana. E-pillerit lopetettu 7/05 ensimmäisen lapsen toiveessa. 1/06 tuulimuna, 3/06 clomit, 4/06 puregon+pregnyl. [/color]

[color=darkorchid]pumpsu[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, Mies 26 Ensimmäistä toivomme. Spontaanit keskenmenot 05/06 ja 08/06 viikolla 7. Kierrot 36 päivästä eteenpäin[/color]

[color=darkorchid]pipu-77[/color] [color=deeppink]Minä 28 ja mies 32 jätin pillerit 11/05 ja kierto on ollut koko elämäni pitkä ja epäsäännöllinen, mutta nyt esikoista kovasti toivotaan. [/color]

[color=darkorchid]Tuulia-79[/color] [color=9BCD9B]minä ja mieheni 26 vuotiaita. Esikoista yritetään ja pillerit lopetettu syyskuussa 05. eka kierto 47 ja toka 63[/color]

[color=darkorchid]Janice82[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa 23-vuotiaita, yrittäminen aloitetaan. Minulla aina ollut pitkä kierto. Nytkin väh.2kk väliä. Ens kuussa gyne, selvitetään mistä johtuu. [/color]

[color=darkorchid]manti76[/color] [color=9BCD9B]toista lasta halajamme, pitkät kierrot johtuen pcosta[/color]

[color=darkorchid]töppönen.[/color] [color=deeppink] olen itse 25v, mies 26v. pillerit jätetty pois 09/05 ja pitkät kierrot riesana. huidellut kp38-59 välillä. ensimmäinen pikkuinen olisi toiveissa.[/color]

[color=darkorchid]RuuPikkuinen[/color] [color=9BCD9B] ruu 28, mies 30 & vauvahaave 01/06. PCO 2002, lisätutkimuksiin lääkärin kehoituksesta 04/06. Kierrot pidetään kurissa proveralla.[/color]

[color=darkorchid]Rouva81[/color] [color=deeppink]Olen 25 vuotta ja mies 31. Yritettiin koko viime vuosi raskautta ja tutkimuksissakin käytiin. Mulla ongelmana pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Tulin sitten yllättäin raskaaksi syyskuussa. Joulukuussa sikiö todettiin kuitenkin menehtyneeksi ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Nyt siis alkaa taas uusi yrittäminen.[/color]

[color=darkorchid]pömppö79[/color] [color=9BCD9B]Mieheni ja minä molemmat vm.-79, esikoistyttö on iki-ihana 3-vuotias rasavilli, pikkusisarusta hänelle ollaan toivottu ja yritetty 2vuotta (väliin mahtuvat nuo ikävät keskenmenot). Kiertoni on aina ollut vaihteleva. [/color]

[color=darkorchid]Olvi[/color] [color=deeppink]Olemme mieheni kanssa vähän yli kolmekymppisiä ja esikoinen olisi toiveissa. Kesästä asti olemme yrittäneet saada lasta, mutta vaikeaa on ollut, kun aiemmin ihan normaali kierto on heitellyt 40-60 päivän välillä. Ensimmäinen clomi-kuuri maaliskuussa.[/color]

[color=darkorchid]Möhköfantti84[/color] [color=9BCD9B]Minä 22v ja mies 23v, poika syntynyt 12/04. Toinen ollut haaveissa huhtikuusta 05. Aina on ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot, mutta synnytyksen jälkeen pahemmin sekaisin. kiertojen kesto 35 päivästä ylöspäin. Lääkäriin pitäisi mennä.. [/color]

[color=darkorchid]Irmeli72[/color] [color=deeppink]Minä 33v ja mies 37v. Kaksi poikaa (99 ja 02), kolmatta ruvetaan yrittämään toukokuussa. Nyt olen pillereillä, mutta ilman niitä kierto on pienimmilläänkin n.47pv ja pahimmillaan 60pv. Lääkärin kanssa sovittu että heti pillereiden jälkeen terot, ei edes yritetä " normalisoida" kiertoa.[/color]

[color=darkorchid]lieppu[/color] [color=9BCD9B]Olen itse kohta 25v. ja mies 27v. Olemme juuri aloittaneet lasten yrittämisen. Minulla on todettu pco 05/00 ja kuukautiset epäsäännölliset ilman e-pillereitä. [/color]

[color=darkorchid]maalislapsi[/color] [color=deeppink]Meillä on yksi lapsi (synt. maaliskuussa 05). Synnytyksen jälkeen kierron pituus aikalailla aina 50 tai vähän yli. Yritämme siis toista lasta.[/color]

[color=008B45] [size=3]Plussanneet pitkikset [/color] [/size]

[color=43CD80]Pantteri[/color] [color=FF6A6A]la 5.8. [/color]

[color=43CD80]Olivia@[/color] [color=FF6A6A]la 6.10.[/color]

[color=43CD80]tilulilu[/color] [color=FF6A6A]la 24/10[/color]

[color=43CD80]Nuuhistelija[/color] [color=FF6A6A]la 10.10. [/color]

[color=43CD80]Kanelisokeri[/color] [color=FF6A6A]la 18.11.[/color]

[color=43CD80]Möhköfantti84[/color] [color=FF6A6A]la [/color]

[color=43CD80]myttö75[/color] [color=FF6A6A]la [/color]

[color=43CD80]Kristiin@[/color] [color=FF6A6A]la [/color]

[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]

[color=darkorange]Mia79[/color] [color=crimson] (la 18.12.) [/color] [color=cornflowerblue]poika (2780g, 49,5cm)[/color] ja [color=crimson] tyttö (2805g, 50cm) syntyivät 26.11. rv 36+6 käynnistyksellä raskausmyrkytyksen vuoksi. [/color]

[color=darkorange]Mikaela77[/color] [color=crimson] (la 27.2.) Tyttö syntyi 23.2. painoi 3432g ja pituutta 49cm, pää 35cm [/color]

[color=darkorange]mimmu_78[/color] [color=crimson] (la 15.3.) tyttö syntyi 20.3., paino 3090g, pituus 50cm [/color]

[color=darkorange]vikli80[/color] [color=crimson] (la 24.1.06) [/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 22.1.2006,mitat; 3305g, 50cm, päänympärys 39,5cm [/color]

[color=darkorange]Veera24[/color] [color=crimson] (la 8.8.06)[/color] [color=cornflowerblue]poika syntyi 10.8.06, 50 cm pitkä, paino 4030g, PY 35cm[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut pari päivää, että olen pysynyt kokonaan pois koneelta. Ollaan tässä suunniteltu avaimet käteen- talopaketteja, katteltu tontteja ja tehty erinäkösiä lakelmia... Saas nähdä miten käy!

Täällä voidaan hyvin! Joku kyselikin, että millos on ensimmäinen ultra ja sehän olisi nyt torstaina jolloin raskausviikkoja on tasan 11. Jännittää aivan kauheesti!!! Silloin tehdään myös se niskanturvotusseulonta.

Hirvittää myös se, että miten pystyn menemään suoraan lääkäristä " isojen herrojen" pitämään parin tunnin puheen. Varsinkin jo lääkäristä tulleet uutiset olisivat ikäviä... Se ei varmasti haittaa vaikka entistä enemmän hymyilyttäisi!

Perheenlisäyksestä kerroimme viimeviikolla molempien vanhemmille ja paras ystäväni on tiennyt jo pari viikkoa. Mieheni ei meinaa millään pystyä olemaan asiasta hiljaa vaan haluaisi kertoa uutisen jo kaikille.

Ihan nopeasti, vain ohimennen olen uskaltanut vauvan vaatteita hipelöidä, ehkä sitten enemmän torstain jälkeen.

Erittäin oma napanen kirjoitus tällä erää, pahoittelen!

Kristiin@ rv 10+4

Vierailija
4/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiin@llakin jo pian 11vk täynnä!! Jösses, nyt on jo ensimmäinen neljännes ohi! Täällä odotellaan innolla torstaisia ultrakuulumisia, tulehan sitten viivana kertomaan meille jookos? :) Varmasti on vain hyviä kuulumisia ja saat kokouksessa olla hymy korvissa.

Ruu:lle onnea kiertoon! Kerrohan sitten miten munikset ovat kehittyneet!

Omassa navassa jotain uutukaista... Mulla ei nimittäin ole alkaneet ne kuukautiset sillä viikon terosatsilla!! En ymmärrä, miksei se lääkäri kirjoittanut sitä 12 päivää, mitä edellisellä kerrallakin niitä söin (pyysin vielä itse tuota 12päivän kuuria). Lääkäri sanoi, että hän ei usko, että ne tällä viikon satsilla alkavat, mutta katsellaan sitten mitä tehdään jos ei ala. Murr!! On tuntunut jo viikon verran, että nyt ne alkaa, mutta mitään ei näy. Munhan piti aloittaa sitten e-pillerit kun vuoto alkaa, mutta juteltiin tuossa mieheni kanssa ja päädyttiin jättäytymään koko ehkäisystä. On kuitenkin niiiiin epätodennäköistä että raskautuisin luomusti yrittämättä, joten jos vauva on tullakseen niin saa tulla. Kuitenkin se kolmas on ajatuksissa, joten jos nyt jostain syystä raskautuisin, niin vauva olisi erittäin tervetullut. Yrittämään ei kuitenkaan vielä ryhdytä.

Mietin vielä sitä, jos kuitenkin kokeilisin niitä e-pillereitä ensin vaikka pari kk ja katsoisin miten ne vaikuttaa. Nyt on meinaan minipillereiden lopetuksen jälkeen kadonnut päivittäiset päänsäryt, yletön hikoilu, sekä seksikin maistuu taas. Eli niin paljon on kyllä hyviä puolia olla ilman ehkäisyä, että parempi siis jatkaa näin. Varsinkin siis jos ne e-pillerit ei sovi. En vielä tiedä kokeilenko niitä edes, koska kuukausittaista vuotelua EI ole ikävä.. mutta katsotaan nyt josko nämä kuukautiset pitäisi ensin käynnistää. Tai jos pyytäisi 3kk reseptin teroihin ja yrittäisi elimistöä vähän potkia eloon, että jos vuotoja alkaisi sitten tulemaan edes joskus. Mutta joo, omanapainen itsepohdiskelu loppuu nyt :)

Mukavan aurinkoista syyskeliä kaikille! Kertokaahan kuulumisenne.

Vierailija
5/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väreistä, näyttääkin taas paljon kotoisammalta nämä maisemat. :) Ja on aika tosiaan lentänyt siivillä kun jo 11 viikko on meneillään! Mistä päin olette katselleet tonttia? Entäs minkä tyyppistä talopakettia? Teillä tapahtuu kaikkea jänskää! Jos vielä työpaikan vaihtokin on mahdollisesti edessä :)

Minkästyyppisen talon Mikaela perheineen rakentaa? Siksi kyselen, kun meillä on haaveissa oman talon rakentaminen/vanhan " maatilan" osto. Kovasti ollaan kierrelty ja tänään olis taas yksi näyttö 1928 rakennetusta talosta navettoineen ja saunarakennuksineen. Kuulostaa idylliseltä, mutta todellisuus on aivan toista ;) Maata siinä olisi reilu hehtaari. Ja naapuritkin olisivat kiven heiton päässä, joten aivan skutsiin ei oltaisi menossa ;)

Mikaela: mielestäni tuo on hyvä päätös tuo pillereiden pois jättäminen. Minipillereiden aiheuttamat oireet eivät kuulostaneet lainkaan mukavilta! Ja olisihan se kiva jos se pikkukolmonen sieltä tulisi ihan luomusti... ;) Itse olen harkinnut aivan samaa (ehkäisytöntä vaihtoehtoa), kunhan ensin saamme sen esikoisen.

aurinkoa kaikille!

ruu.

Vierailija
6/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me rakennamme yksikerroksista lamellihirsitaloa. Keskustaan on matkaa 2,5km mutta tontti rajautuu metsään, jonne ei koskaan kukaan rakenna mitään. On sen verran sivussa kaikista hulinoista, vähän " metsässä" tosiaan, eli ei uskoisi että on niinkin lähellä keskustaa. Meidän tontti on miltei 1700m2, joten ihan kivasti jää pihaakin. Lisäksi tulee kahden auton katos jossa on varasto päässä.

Tarkoituksena on tehdä siitä sisustuksestakin sellainen " vanhanaikainen" ja hirsitalomainen siinä merkityksessä, että seinät jää hirsisiksi (tosin ne kuultolakataan vaniljan värisiksi), keittiöstä tulee sellainen " maalaiskeittiömäinen" , takka päällystetään sisustuskivillä ja muutenkin suositaan luonnonvärejä sisustuksessa. On kyllä aivan ihanaa rakentaa omaa kotia kun saa päättää KAIKESTA ITSE. Olen siis kahlannut kaikenmaailman sisustuskirjat, -lehdet ja -oppaat läpi ja iltaisinkin on vaikea saada unta kun miettii huonekaluja ja pintamateriaaleja ;)

Nyt on isommalla neidillä nälkä, täytyypi mennä..

Vierailija
7/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä jännittyneenä ootetaan huomista punktiota. Ei oikeen pysty mitään tekemään kun ajatukset vaan pyörii siinä yhessä ja ainoassa. Onneks saa kunnon tropit suoneen ja kohtukin puudutetaan.

tänään PIIKITÖN päivä, älytöntä ja samalla outoa, alan olee aika täynnä noita piikkejä.

Sellasta tänne, anteeks omanapainen juttu. Yritän palata huomen asiaan jos kynnelle kykenen.

-maya, joka haluaa kanssa oman talon!!!!!!!-

Vierailija
8/22 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että Ruun inssi onnaa hyvälle päivälle. Samat vahvuudet ja merkit pistoksissa siis menossa, kuin mullakin oli. Pistämiseen tottuu hyvin pian. Mulle tuli siitä ihan rutiini aamutoimiin, kun jouduin pistelemäänkin joskus kolmekin viikkoa päivittäin. Mutta toivottavasti sulla tehoaa vähän vähemmilläkin päivillä, ja tällä yhdellä kierrollakin!

Ihania talosuunnitelmia ja -toteutuksia teillä! En pistäisi itsekään pahakseni, että jossain vaiheessa olisi oma koti ja vielä omakotitalo. Nyt täytyy tyytyä näillä hinnoilla vain maksamaan toisille asumisesta. Mutta ensimmäistä kertaa päästään viikon päästä asuntoon, jossa on pieni oma piha ja saunakin!

Kristiina, ihanan pitkällä jo olet! Onnea huomiseen ultraan! Täällä odotellaan kovasti kuulumisiasi.

Kiva kuulla Mikaelin suunnitelmista. Toivottavasti saat kiertosi pian rullaamaan. On ollut hienoa, että olet jaksanut olla täällä meidän tukena, vaikkei teillä ns. yritystä vähään aikaan ole ollut menossakaan!

Mayalle tsempitykset ja onnea huomiseen punktioon!

Omaan napaan ei oikeastaan mitään uutta. Tänään on ensimmäinen ilta, kun en ole niin hirveän väsynyt, jaksan täälläkin roikkua ja kirjoitella vielä tähänkin aikaan. Outoa. Vatsa on kovasti näin iltaisin edelleen turvonnut ja tänään on alkanut vähäistä särkyä sivuilla vyötärön kohdalla. Onko sulla Kristiina ollut sellaista? Ensi viikkoista kakkos-ultraa odotan jännityksellä. Vielä en ole vauvoihin liittyviin asioihin (vaatteisiin tms.) katsonut päinkään, enkä ole vielä uskaltanut sen enempää unelmoida asiasta. Mutta toivottavasti voin sitä ensi viikon ultran jälkeen alkaa pikku hiljaa tekemään.

Myttö 9+3

Vierailija
9/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myttö: kuinka monta inssiä olitkaan käynyt läpi?

ruu.

Vierailija
10/22 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia oon jo levänny kotona, ei kyllä sattunu yhtään koko punktio, olin ihan " lääkkeissä" . Nyt kyllä tuntuu sitte sitäkin enemmän, paljon oon yrittäny juoda.

Mut tosiaan se jännin asia, munarakkulita oli sit yht. HUIMAT 55kpl, siis sisältää kaikki munarakkulat, myös pienet. No joo, munasoluja näissä

25kpl. Mut oon ihan ääri onnellinen, mua kyllä varoteltiin et osa on epäkypsiä, mut sen näkee sitte. Olisin ollut tyytyväinen 5 soluun!! Voi kun noista ees yks hedelmöittyis ja lähtis jakautuu. OOn ihan varma et kato on järkkysuuri, mut sille asialle en voi tehä nyt mitään. YKs etappi suoritettu ja päivä kerrallaan mennän. huomenna iltapäivällä saa soitella tilannetta.

Mulla on kuulemma iso riski hyperstimulaatioon noin suuren rakkulamäärän takia, oon vielä aika pieni ja hoikka. Mut paljon vettä napaan, jos ei muu auta ni sit pitää lähtee naistenklinikalle..

-maya-

Vierailija
11/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut on pystyssä, että pääsette siirtoon saakka! Aika paljon niitä munarakkuloita tosiaan on kehittynyt. Saitko saikkua punktion vuoksi vai menetkö heti tänään töihin? Mitenkäs sitten siirto?

Peukutellen,

ruu.

Vierailija
12/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain saikkua 3 päivää eli vielä huominen päivä eli mahdollinen siirtopäivä.

Maha on kyllä vielä kipee, mut yllättävän hyvä mun mielestä. Kipu on sellasta erilaista, ihan kun sisäelimet olis vaihtanu paikkkaa:) ESim. en vois kuvitellla yskiväni, pieni köhiminenkin sattuu älyttömästi..

Sain äskön tuntemattomasta numerosta puhelun, olin ihan varma et ne soittaa klinikalta et kaikki munasolut yms. ei oo enää hengissä tai alkiot kuollu.

No tänään yhen jälkeen saan tietää väliaikatiedot, et montako on hedelmöittyny, jänskää ihan kauheesti...

-maya-

Vierailija
13/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lääkäristä tultu! Piti tulla ihan kotona käymään ja kertomaan heti kuulumisia (noh, ei tämä ainut syy ollut), kun ei niitä vielä kaikille voi kuuluttaa. Noh, jännitti aivan sairaasti ja lääkärikin sanoi, " että nyt tämä jännin vaihe... Tota, onkos teidän suvuissa kaksosia?" Vedet valui silmistä, kun katselin kahta möykkyä kohdussani. Molemmat vaikuttivat erittäin hyviltä, ei ollut liian paksua niskaa ja olivat sopivan kokoisia. Oli se aivan uskomaton tunne nähdä, kun pikkuisten sydämet sykkivät masussani.

Noh, mies kun ei päässyt mukaan, niin sai kyllä tiedon heti puhelimitse ja olihan se aika uutinen! Puhelun loputtua alkoi jo suunnittelemaan mitä kaikkea nyt sitten tarvitaankaan kaksi!

MAYA79 En voinut olla lukematta kirjoitustasi ja kertomatta, että pidän teille erittäin paljon peukkuja ja jännään sinun kanssasi. Saat vissiin näillä hetkillä tietää tuloksista. Tulehan kertomaan, niin pyrin ehtimään vielä illalla koneen ääreen, jotta saan kuulla uutisistasi.

Vierailija
14/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älyttömän ihanaa Kristiina!!!!!!!!!!!!!Teille tulee kaks vauvaa!!!!!

Nyt vaan onnea matkaan!!! Menin ihan sanattomaks!!

Söitkö muuten clomeja plussakierrossa??

).( Kato kävi ja itku tuli. Soitin just klinikalle ja arvelin jotenkin hoitajan äänestä et kaikki ei oo ihan hyvin. 25:stä munasolusta 15 munista oli epäkypsää ja 5 kpl oli hedelmöittyny normaalisti. Kait mun pitäs olla tohon viiteen tyytyväinen, kun alkuasetelmat oli kuitenkin se inssi. Voin kun noista ees yks olis hengissä huomenna. Se kyl jotain höpis noista epäkypsistä muniksista, et niist ei vielä varmasti tiedä. Et sellasta, mahaan sattuu ja hyperin riski on suuri. ja kaks huomenna siirretään, mikäli on mitään mitä siirtää.

Juon ihan hullun lailla vettä ja vichyä vuoronperään, ettei joutuis sairaalaan.

-maya-

Vierailija
15/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kaksi möykkyä" !! :D Paljon onnea! Teillä riittääkin kohta sitten vipinää!

Maya: Harmitus, että vain viisi lähti jakaantumaan. Pidän kovasti peukkuja, että huomiseen siirtoon saat kuitenkin ne kaksi alkiota!!! bd

ruu.

Vierailija
16/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana uutinen Kristiina! Onnea kahdesta pienestä ja turvallista matkaa molemmille loppuun asti! VAU!

Mayalle isot peukut pystyyn, että saat kaksi alkiota siirtoon.

Ruu, kyselit montako inssiä mulla on takana. Vain yksi. Tämä viimeinenhän suunniteltu inssi meni mönkään viikonlopun takia, mutta se ei tässä tuloksessa haittaa yhtään ; ) Piikityskierroista tämä oli neljäs tai viides.

myttö

Vierailija
17/22 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia Kristiin@lla!!! Meni oikein kylmät väreet päästä varpaisiin kun luin viestisi! Tuplat siis tulossa! Voi että, ihanaa! Voitkin varmasti Mia79:n kanssa vaihdella kivasti kuulumisia kun hänelläkin on ne alle vuotiaat tuplat :) Hmm.. en kanssa muista, että söitkö sä clomeja tuossa plussakierrossa? Entä onko teillä suvussa tuplia? Tai siis sun puolella, sehän periytyy äidin puolelta tietty. Entä mitenkäs sun palaveri meni ultran jälkeen? Varmasti aikaste onnellista hymyä hykerrellessä? :)

Maya: hurrrrrjasti onnea huomiseen siirtoon!!! Onneksi edes nuo 5 onnistui, toivotaan että huomenna siirto onnistuu ja kaksi voidaan siirtää. Tai edes yksi. Onhan siinäkin hyvät mahdollisuudet! Pitelen sulle kovasti peukkuja!

Myttö: mikä päivä sinulla olikaan se ultra ensi viikolla? Jänskää täällä odotella niitäkin kuulumisia!

Ei tää teidän kuulumisten lukeminen ainakaan mun kuumeiluani helpota yhtään ;) Mutta olen niiiiiiin onnellinen teidän puolestanne, ketkä olette plussanneet ja keillä on niin hyvät mahdollisuudet raskautua hoitojen ansiosta!!

M.

Vierailija
18/22 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tsemppiä siirtoon! Tule heti kertomaan kuulumiset!

ruu.

Vierailija
19/22 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kuten näkyy niin siirtoon päästiin ja oon siitä niin onnellinen, olin sata varma et yhtään ei oo hengissä. Missasin vielä kaikki junat tänään, ni kiirettä pukkas.

Tosiaan viidestä alkiosta 4 oli tänään hengissä ja se tarkotti sitä et 2 siirrettin ja 2 saatiin vielä pakkaseen!!!!!!!tota en olis uskonu. Noista laaduista mulle ei sen enempää kerrottu, nelisolusia oli kaikki 4, sen verran tiiän.

Keltarauhashormooniks sain tollasta emätingeeliä,crinone nimeltään ja 2xvrk ja kaks viikkoa. Et näillä eväilä mennään!

Tänäään pitäs lähtee reissuun illalla ja huomenna olis sellanen illanvietto systeemi, saas nähä miten selviydyn. Mulle vaan käskettiin yrittää elää mahd. normaalia elämää, helpommin sanottu ku tehty:) maha vielä jonkin verran arka, hyperistä varotettiin jälleen..

Hyviä v-loppuja! ja KIITOS kun ootte tsempannu mua!!!!!!!!!!!!!!!

-maya-

Vierailija
20/22 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot uutiset sulla!! Upeastihan kaikki sitten onnistui. Nyt sitten onkin taas jänskät pari viikkoa edessä :) Pitelen sulle peukkuja ja varpaita pystyssä!