Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pariisin pikkulasten kanssa - mistä hotelli?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin (taas) hotellin Trocaderon alueelta. Siellä esim. Citadines huoneistohotelli on kiva kun siinä on keittomahdollisuus, mikä kivempi ainakin pienten lasten kanssa kun voi syödä välipalaa omassa huoneessa.
Kävelymatka Eifel tornille sekä riemukaarelle ja metrolla pääsee kätevästi joka paikkaan. Seine joen varressa myös lasten leikkipuisto, jossa lasten kanssa kiva käydä vähän rauhoittumassa. Ja paljon kivoja ravintoloita.
Oltu 2 kertaa ja voisin lähteä milloin vaan uudestaan. 
Meillä lapset alle kouluikäisiä ja tykkäävät kovasti matkustella, myös kaupungeissa. Kiertoajelu 2 kerrosbussilla on joka paikassa ollut meidän lasten suosikki, myös Pariisissa. Eifel torni oli isomman ehdoton suosikki myös. Ja käytiin myös Seine joen risteilyllä, joita lähtee ihan siitä Eifel tornin vierestä. Ja hyvällä ilmalla käytiin ekalla reissulla myös piknikillä Eifelin vieressä olevassa puistossa. 
Eli se on ihan p..a puhetta, että lapset eivät nauttisi kaupunkilomailusta. Ei varmaan, jos eivät ikinä ole missään käyneet eivätkä osaa nauttia muusta kun huvipuistoista tai muista lasten jutuista, mutta kyllä normaali lapsi innostuu muustakin kun sille annetaan mahdollisuus!

Vierailija
22/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki suosittelevat airbnb:tä? Minusta on ainakin mukavaa kun menee lomalle että kaiken saa eteensä (hotelliaamiainen jne) valmiina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta hotelliin. Tulin juuri viikon matkalta Pariisista, hotellina Meyerhold Opera, oli todella hyvä. Oopperan alue on siis oivallinen, samoin latinalaiskortteli (juuri tuolla Luxemburgin puiston luona), tai Notre Damen seutu. Montmarteen en majoittuisi lasten kanssa ja Trocaderosta on kaikki paitsi Eiffel-torni kaukana, ei siis sinne. 

Vierailija
24/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä taaskaan tätä av:n äkäistä kiukuttelua... Kateellista porukkaa, kun eivät pääse itse Pariisiin tai muuallekaan...
.
Lasten kanssa vaan heti reissuun. Kohteesta riippumatta. Siinä lapsetkin oppii pienestä pitäen matkustamaan, olemaan lentokoneessa jne..
.
Pariisissa esim Suite Novotel Chapelle on ihan ok. Ympäristö ei ihan hehkeää, mutta lyhyt matka metroasemalle. Lisäksi isot huoneet lapsiperheelle kohtuu hintaan.

Vierailija
25/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:15"]Luxemburgin puiston vierestä tai läheltä Notre Damea ottaisin itse. Vältettäviä alueita ovat kaikki maanalaiset ja junat klo 21 jälkeen sekä esikaupungin alueet. Itse en ole ikinä pelännyt edes Lähi-idässä mutta Pariisin metro klo 22 aikoihin oli vaaleaihoiselle naiselle aika tiukka paikka. 

Mukavaa lomaa! Tosi kiva kaupunki on mutta aika stressaava. 
[/quote]

Ehkä kun matkustit yksin? Olen matkustanut pariisissa monta kertaa ja metrossakin yli ydin jälkeen ollut. Ihan samanlaista kuin stadissa, enemmän ihmisiä. Esim tavallisia teinejä näkee, vanhuksia ja vuorotyöläisiä, harvemmin mitään epäilyttävää.. Miksi pelkäsit?

Suurin osa lähiöistäkin on ihan tavallisia asuinpaikkoja, missä voi liikkua normaalisti yölläkin.

Ainoa, mitä kannattaa välttää ovat yksinäiset asemat ja niistä poisnousu yöllä, mutta miksi sellaista tilannetta tulisikaan kun keskustassa aiot majailla?

Älkää pelotelko ja pelätkö niin helvetisti.

Vierailija
26/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:15"]Luxemburgin puiston vierestä tai läheltä Notre Damea ottaisin itse. Vältettäviä alueita ovat kaikki maanalaiset ja junat klo 21 jälkeen sekä esikaupungin alueet. Itse en ole ikinä pelännyt edes Lähi-idässä mutta Pariisin metro klo 22 aikoihin oli vaaleaihoiselle naiselle aika tiukka paikka.  Mukavaa lomaa! Tosi kiva kaupunki on mutta aika stressaava.  [/quote] Ehkä kun matkustit yksin? Olen matkustanut pariisissa monta kertaa ja metrossakin yli ydin jälkeen ollut. Ihan samanlaista kuin stadissa, enemmän ihmisiä. Esim tavallisia teinejä näkee, vanhuksia ja vuorotyöläisiä, harvemmin mitään epäilyttävää.. Miksi pelkäsit? Suurin osa lähiöistäkin on ihan tavallisia asuinpaikkoja, missä voi liikkua normaalisti yölläkin. Ainoa, mitä kannattaa välttää ovat yksinäiset asemat ja niistä poisnousu yöllä, mutta miksi sellaista tilannetta tulisikaan kun keskustassa aiot majailla? Älkää pelotelko ja pelätkö niin helvetisti.

[/quote]

Joo siis yksin tosiaan olin, olen vaalea pitkähiuksinen nainen.   Olen majaillut Brysselissä, Amsterdamissa, Liverpoolissa ja Belfastissa kadulla, enkä ikinä pelännyt. En ole myöskään minkään kriisin/sodan aikana Lähi-idässä pelännyt. Mutta Pariisin metro myöhään illalla, olin junavaunussa jossa oli minun lisäkseni tummia miehiä parisenkymmentä jotka kaikki tuijottivat minua. Tummelma oli aika painostava.  No ehkä mielikuvitukseni meni liian pitkälle. Minuun vaikuttaa luultavasti myös se että ystävän tyttöystävä (Pariisissa asuva) raiskattiin Pariisissa päivällä metroaseman ulkopuolella. 

Vierailija
27/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:15"]Luxemburgin puiston vierestä tai läheltä Notre Damea ottaisin itse. Vältettäviä alueita ovat kaikki maanalaiset ja junat klo 21 jälkeen sekä esikaupungin alueet. Itse en ole ikinä pelännyt edes Lähi-idässä mutta Pariisin metro klo 22 aikoihin oli vaaleaihoiselle naiselle aika tiukka paikka.  Mukavaa lomaa! Tosi kiva kaupunki on mutta aika stressaava.  [/quote] Ehkä kun matkustit yksin? Olen matkustanut pariisissa monta kertaa ja metrossakin yli ydin jälkeen ollut. Ihan samanlaista kuin stadissa, enemmän ihmisiä. Esim tavallisia teinejä näkee, vanhuksia ja vuorotyöläisiä, harvemmin mitään epäilyttävää.. Miksi pelkäsit? Suurin osa lähiöistäkin on ihan tavallisia asuinpaikkoja, missä voi liikkua normaalisti yölläkin. Ainoa, mitä kannattaa välttää ovat yksinäiset asemat ja niistä poisnousu yöllä, mutta miksi sellaista tilannetta tulisikaan kun keskustassa aiot majailla? Älkää pelotelko ja pelätkö niin helvetisti.

[/quote]

Siis hetkinen. Suurin osa lähiöistä todella on tavallisia asuinpaikkoja, mutta on myös paikkoja joihin EI edes poliisit uskalla mennä ilman apuvoimia ja mellakkavarusteita. Pariisin tietyt lähiöt ovat todellinen villi länsi. 

Vierailija
28/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:39"]

[/quote]

Siis hetkinen. Suurin osa lähiöistä todella on tavallisia asuinpaikkoja, mutta on myös paikkoja joihin EI edes poliisit uskalla mennä ilman apuvoimia ja mellakkavarusteita. Pariisin tietyt lähiöt ovat todellinen villi länsi. 
[/quote]

Siis hetkinen.:) olet oikeassa, mutta näitä lähiöitä saa etsimällä etsiä jos tarkoitus on käydä läpi eiffelit, versailles tai riemukaari. Ei niihin eksy vahingossa.

Vierailija
29/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:39"]

[/quote]

Joo siis yksin tosiaan olin, olen vaalea pitkähiuksinen nainen.   Olen majaillut Brysselissä, Amsterdamissa, Liverpoolissa ja Belfastissa kadulla, enkä ikinä pelännyt. En ole myöskään minkään kriisin/sodan aikana Lähi-idässä pelännyt. Mutta Pariisin metro myöhään illalla, olin junavaunussa jossa oli minun lisäkseni tummia miehiä parisenkymmentä jotka kaikki tuijottivat minua. Tummelma oli aika painostava.  No ehkä mielikuvitukseni meni liian pitkälle. Minuun vaikuttaa luultavasti myös se että ystävän tyttöystävä (Pariisissa asuva) raiskattiin Pariisissa päivällä metroaseman ulkopuolella. 
[/quote]

Ai että sitä ollaan keskimääräistä paremman näköinen?

Vierailija
30/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:39"]

[/quote]

[/quote]

Ai että sitä ollaan keskimääräistä paremman näköinen?
[/quote]

Vaikea kuvitella, että metrossa pääsee tuohon aikaan syntymään edes tilannetta että paikalla on vain 20 ihmistä. Taitaa olla tämä maailmanmatkaaja matkustellut lähinnä unissaan sotakohteissa ja hyppinyt kranaattien yli Luxenburgissa.

Vierailija
31/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:55"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:39"]

[/quote]

[/quote]

Tuksu?:D se sun provosoiva vaatetus saa savanniem miehet kuumaksi. Oliko sulla se inkkarityylinen mokkamekko?

Vierailija
32/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa Pariisin matkaa! :-)
Itse majailimme suht lähellä Eiffeliä, Invalides-kirkon (vai oliko se joku palatsi mikä lie :D) vieressä. Tykkäsimme!

Vierailija
33/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin suosittelen operan aluetta, se on keskellä ja pääsee hyvin liikkumaan. Ei montmartre tai gare du nord

Vierailija
34/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gare du nord on kauhea..

Vierailija
35/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä miksi lasten kanssa ei voi lomailla suurkaupungissa? Me olimme hetki sitten Milanossa 4- ja 6-vuotiaiden kanssa ja kivaa oli kaikilla. Ajeltiin metrolla, syötiin jätskiä, käytiin muutamassa kirkossa ja muutamassa kaupassa, syötiin pestopastaa, ajeltiin taas vähän metrolla, piipahdettiin puiston uumeniin leikkipuistoon (laitteet muuten kummallisen tutun näköisiä suomalaisille ... hehe) ja niin edelleen. Olimme siellä viikonlopun tavallisessa hotellissa, sitten jatkettiin matkaa rannikolle ja oltiin viikko Airbnb:n kautta vuokratussa huoneistossa.

Vierailija
36/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä vastaajua vaivaa? Vain pari vastausta kysymykseen ja muuten täysin asiaakuulumatonta tilitystä siitä mitä kukakin pelkää ja pitää hankalana. Ilmeisesti kukaan näistä "asiantuntijoista" ei edestunne kaupunkia kun ei osaa vastata asiallisesti asialliseen kysymykseen. Sorry ap, en tosin osaa minäkään auttaa koska en tunne Pariisia. Neuvoisin jos pystyisin!

Vierailija
37/38 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 17:15"]

Luxemburgin puiston vierestä tai läheltä Notre Damea ottaisin itse. Vältettäviä alueita ovat kaikki maanalaiset ja junat klo 21 jälkeen sekä esikaupungin alueet. Itse en ole ikinä pelännyt edes Lähi-idässä mutta Pariisin metro klo 22 aikoihin oli vaaleaihoiselle naiselle aika tiukka paikka. 

Mukavaa lomaa! Tosi kiva kaupunki on mutta aika stressaava. 

[/quote]

Mikähän sua sielläkin pelotti? Se, että joukossa näkyi erivärisiä ihmisiä...? Viikolla tuohon aikaan yhä täynnä työmatkalaisia ja viikonloppuisinkin niin täynnä, että turha pelätä. Enemmän sinuna välttelisin aamun ensimmäistä metroa, kun laskuhumalaiset palaavat Pariisin yöstä.

t: Pariisissa asuva

Vierailija
38/38 |
03.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, luin nyt vasta loput ketjusta, ja kiitos vastaajille käyttökelpoisista vinkeistä!

Ja sitten ne toisenlaiset vastaajat.... Kyllä kai piti olla tiedossa av:n tämäkin puoli, mutta silti pääsi yllättämään. Tosi kiva, että ketjun lopulle alkoi tulla asiaakin.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi