Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko luokanopettajia paikalla?

Vierailija
01.07.2015 |

Jäin tänä vuonna ilman opiskelupaikkaa ja pohdinkin tässä että kannattaako mun syksyllä suorittaa kasvatustieteen perusopintoja? Niitä on syksyllä tarjolla 15op ja keväällä 10op. Nämä ilmeisesti saa hyväksiluettua mutta miten opetus järjestyy jos pääsen ensi vuonna sisään? Joudunko ns. odottamaan muita samaan aikaan loittavia vai voinko jatkaa tuosta suoraan? Joskus joku luokanope sanoi että avoimessa ei kannata suorittaa,mutta ei perustellut asiaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole töitä opeille

Vierailija
4/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että voi jatkaa suoraan. Omista opiskeluajoista on kyllä jo jonkin verran aikaa niin en ole ihan varma.

Vierailija
5/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa suorittaa perusopinnot ja vaikka aineopinnotkin jos virtaa riittää, saat kaikki hyväksiluettua. Itse opiskelin ensin LTO:ksi ja vasta vuosia myöhemmin LO:ksi ja sain niin paljon hyväksiluettua että valmistuin kahdessa vuodessa luokanopettajaksi työn ohessa. Olin tosin suorittanut avoimessa myös mm. Sivuaineopinnot. Yliopistossa voi kukin edetä omaan tahtiin, eli ei haittaa jos osa opinnoista jo suoritettuna, päinvastoin ja antaa käsittääkseni lisäpisteitä valintavaiheessa.

Vierailija
6/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. T: opiskelun aloittava, jolla kasvatustieteen peruopinnot joilla korvata yht. 10op kursseja

Vierailija
7/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa suorittaa. Kannattaa myös tehdä opesijaisuuksia.

Vierailija
8/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit opiskella muuta sillä aikaa, kun kurssikaverit tekevät perusopintoja. Vaikka luokanopen koulutus onkin aika koulumaista eli läsnäolopakkoa niin on sinulla kuitenkin akateeminen vapaus, eikä tarvitse kulkea muiden perässä koko aikaa.

Vierailija
9/18 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityispedagogiikasta on varmasti hyötyä.

Vierailija
10/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos paljon vastauksista!! Jotenkin piristi tosi paljon tämä tieto :-)

Vierailija
11/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ainakin kannatti valita nimenomaan pedagogiset perusopinnot. Siitä "tavallisesta" approsta korvautui usein vain osa.

Vierailija
12/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite aion lukea perusopinnot kasvatustieteestä ja erityispedasta. Siinä on jo 50 op kasassa luokanopen opintopisteiden rykäyksestä. Ens vuonna haen sisään. Jos en pääse niin sit luen aineopinnot noista molemmista ja taas tutkinto etenee. Sit mulla on erityispeda jo sivuaineena suoritettu ja pitkällä tutkinnossa ollaan. Samalla teen lastentarhanopen sijaisuuksia. Ekalta ammatiltani olen siis sosionomi. Eteenpäin vaan. Ehdotan että jos vaan intoo riittää niin alota jo joku perusopintokokonaisuus josta voisi tulla sun sivuaine.

Vierailija
13/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lukea avoimessa, se osoittaa myös motivaatiota soveltuvuuskokeissa. Kaikkea ei kuitenkaan välttämättä saa suoraan luettua hyväksi, riippuu yliopistosta! Esim. Helsingin avoimessa suoritetuista perusopinnoista sai vaan osan luettua hyväksi Savonlinnassa. 

Vierailija
14/18 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:35"]Suosittelen opettajan tutkintoa. Pääset samaa idioottien kastiin kuin päivi lipponen ja jutta urpil
[/quote]

Opin ainakin siellä koulussa varmasti kirjoittamaan nimet isolla alkukirjaimella ;)
[/quote]

Palstalle tarvitaan sheriffi joka siivoaisi hölmöt kommentit pois.

Vierailija
15/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tuli vielä sellane mieleen että meneekö se nii että mun on luettava ensin ne kasvatustieteen perusopinnot (25op) ennen kun voin lukee mitään sivuaineita? Mietin vaan että mitä mun nyt kannattaa siellä avoimessa suorittaa. Voinko suorittaa syksylläjotain muuta kun noi perusopinnot? Jotain sellasta mitä saan hyväksluettua? Olis sit kiva olla ns. samalla viivalla muiden kanssa jos ens vuonna pääsen sisään ja lukee muitten kaa samaan aikaan ne perusopinnot mitkä on koulutuksen alussa... -ap

Vierailija
16/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen opettajan tutkintoa. Pääset samaa idioottien kastiin kuin päivi lipponen ja jutta urpil

Vierailija
17/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voithan sä tehdä esim. esi-ja alkuopetuksen perusopinnot tai erkan perusopinnot tai  mitä muutakin tahansa samaan aikaa jos intoa ja energiaa riittää...

To lto ja lo

Vierailija
18/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 22:35"]Suosittelen opettajan tutkintoa. Pääset samaa idioottien kastiin kuin päivi lipponen ja jutta urpil
[/quote]

Opin ainakin siellä koulussa varmasti kirjoittamaan nimet isolla alkukirjaimella ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän