Muita lääkiksen ulkopuolelle jääneitä?
Tänään tuli tulokset ja voin sanoa että nyt itkettää ja paljon. Tein hirveästi töitä keväällä mutta en päässyt sisään. Onko täällä kohtalotovereita? Montako kertaa olette hakeneet? Itselleni tämä oli toinen kerta.
Kommentit (48)
Lääkikseen en hakenut mutta oikikseen hain. En päässyt ja olen itkenyt koko päivän. Kyllä tää tällä hetkellä tuntuu maailmanlopulta ja hävettää että taas epäonnistuin. Hain toisen kerran.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:00"]Itse olen päässyt Helsingin yliopistoon ensi yrittämällä vaikka pääsyprosentti oli vain vähän yli 10. Kyllä se jotain ihmisestä kertoo jos kolmatta tai neljättä kertaa joutuu hakemaan. Kannattaisiko ymmärtää mihin on rahkeita ja mihin ei? Miten luulet opiskelun sujuvan jos pää ei riitä edes pääsykokeen läpäisyyn.
[/quote]
Mulla ainakin on rahkeita olla sata kertaa parempi lääkäri kuin noin empatiakyvyttömällä, mustavalkoisella ja itseriittoisella ihmisellä.
T. Kolmannella yrityksellä lääkikseen päässyt
Ps. Ap:lle tsemppiä, poksauta kuohari joka tapauksessa, oot sen ansainnut. :)
Haitko ap muualle? Monihan menee ensin lukemaan kemiaa vuodeksi pariksi ja yrittää uudelleen... ja uudelleen... Lääkiksessähän on myös yli 30-kymppisiä aloittajia, joilla on muita tutkintoja pohjilla. Tsemii...
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:05"]Lääkikseen en hakenut mutta oikikseen hain. En päässyt ja olen itkenyt koko päivän. Kyllä tää tällä hetkellä tuntuu maailmanlopulta ja hävettää että taas epäonnistuin. Hain toisen kerran.
[/quote]
Sympatiat myös sulle. Ei sun tarvii hävetä tippaakaan. Pidät kesän lomaa ja syksyllä taas kirjat auki :)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:34"]
No niin. Nyt voin kertoa, että maailma ei lopu, vaikka juuri siltä se varmaan tuntuukin. Itse hain aikoinaan yliopistoon (myös ala jolle tosi vaikea päästä) ja kolmannella sitten sisään.
Voiko avoimessa lukea lääketiedettä? Se oli hyvä vinkki! Älä ainakaan ala kuluttamaan korkeakoulun tukikuukausia sitten lääkistä odotellassa jossain toisaalla, se taas ei kannata.
[/quote]
No emmätiiä, voishan sitä toisaalla tajuta että on muitakin kivoja aloja kuin lääkis. Opiskelu ei mene koskaan hukkaan. Ensikertalaisuuspisteethän on ap:lla jo menneet - niitä saa haussa ekalla kerralla.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:08"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 14:34"]
No niin. Nyt voin kertoa, että maailma ei lopu, vaikka juuri siltä se varmaan tuntuukin. Itse hain aikoinaan yliopistoon (myös ala jolle tosi vaikea päästä) ja kolmannella sitten sisään.
Voiko avoimessa lukea lääketiedettä? Se oli hyvä vinkki! Älä ainakaan ala kuluttamaan korkeakoulun tukikuukausia sitten lääkistä odotellassa jossain toisaalla, se taas ei kannata.
[/quote]
No emmätiiä, voishan sitä toisaalla tajuta että on muitakin kivoja aloja kuin lääkis. Opiskelu ei mene koskaan hukkaan. Ensikertalaisuuspisteethän on ap:lla jo menneet - niitä saa haussa ekalla kerralla.
[/quote]
Eikös ne ensikertalaisuuspisteet mene, kun ottaa paikan vastaan korkeakoulusta
Varmasti harmittaa, mutta se työ ei ole mennyt hukkaan vaan sulla on jo tosi hyvä pohja ensi vuoden haulle :) ja varmaan valtaosa pääsee vasta tokalla-kolmannella kerralla. Tsemppiä!
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 15:00"]Itse olen päässyt Helsingin yliopistoon ensi yrittämällä vaikka pääsyprosentti oli vain vähän yli 10. Kyllä se jotain ihmisestä kertoo jos kolmatta tai neljättä kertaa joutuu hakemaan. Kannattaisiko ymmärtää mihin on rahkeita ja mihin ei? Miten luulet opiskelun sujuvan jos pää ei riitä edes pääsykokeen läpäisyyn.
[/quote]
Ja mä niin toivon, että lääkikseen tulis myös psykologiset testit