Jos oksentaa huvipuistolaitteessa
Lentääkö oksennus joka paikkaan ja muiden ihmisten päälle?
Kommentit (39)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:15"]Tämän takia välttelen mm. huvipuistoja, julkisia liikennevälineitä, baareja, inhoan polin odotushuoneita jne. paikkoja, jossa on suurentunut riski törmätä oksennukseen / oksenteleviin ihmisiin. Rajoittaa muuten elämää aika paljon! Terv. emetofoobikko
[/quote]
Sama. Kyllä saisi joku mulle vuosien terapian kustantaa, jos menisi oksentamaan päälleni..
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:15"]
Tämän takia välttelen mm. huvipuistoja, julkisia liikennevälineitä, baareja, inhoan polin odotushuoneita jne. paikkoja, jossa on suurentunut riski törmätä oksennukseen / oksenteleviin ihmisiin. Rajoittaa muuten elämää aika paljon! Terv. emetofoobikko
[/quote]
Lohdullista luettavaa. Olin luullut olevani ainoa tällainen outous maailmassa.
Lintsin Viikinkilaivassa vastapäätä istuva heitti järkyttävät laatat jo heti ekoilla isommilla keinahduksilla. Lattialle onneksi.
Siinä sitten istuttiin loppuaika karmeassa hajussa ja lattiaväli yrjöä lainehtien. Kaikki pahoinvoivan ympärillä istuvat pidättelivät itsekin oksennusta.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:38"]
Kyllä noita laitteissa oksentamisia tapahtuu paljon. Olen ollut töissä laitekuljettajana ja mieluiten tosiaan koittaa sitten oksentaa siihen omaan vaunuun koska sitä kauemmin laite pysyy kiinni ajon jälkeen mitä laajemmalta sitä oksennusta joutuu etsimään ja siivoamaan. Huvipuistoissa on kätevät tarvikkeet nopeaan siivoamiseen onneksi :)
Hienoa, kun joku voi tehdä tuollaista työtä.
[/quote]
Keinuvat laitteet on ainoita, joissa tulee huono olo. Viikinkilaiva on yhtä pidättelyä, en siihen enää menekään.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:20"]Pysykää oksupossut kotonanne sekaisine mahoinenne.
[/quote]
Tai sitten pysy sinä?
Te oksennuskammoiset, onko teillä lapsia? En siis millään pahalla kysy. Mietin vaan, että olisi varmaan aika hankalaa silloin, jos on lapset vatsataudissa.
Tottakai yrjöt lentää ja aika laajalle alueelle liikkuvissa laitteissa. Siispä varavaatteet aina mukaan, vaikkei itse olisikaan yrjöävää lajia, jollain muulla se voi sujua helposti.
Vahinkoja voi sattua missä vain. Lapsilla oli luokkakuvaus ja pukeutuneet ja laittautuneet näteiksi, alakoululaisia olivat. Ylimmässä rivissä ollut poika oli laitettu kouluun vatsatautisena, jotta pääsi kuvaukseen. Yrjösi sitten muitten päälle kaaressa. Tytöt itkivät, kun vaatteet paskaisina ja tukat myös. Siinä sitten opettajat siistivät lapsia, joittenkin äitit toivat puhtaat vaatteet ja kuvaaja odotteli.
Nii-i. Joskus voisi vahinkoja välttää.
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:38"]
Kyllä noita laitteissa oksentamisia tapahtuu paljon. Olen ollut töissä laitekuljettajana ja mieluiten tosiaan koittaa sitten oksentaa siihen omaan vaunuun koska sitä kauemmin laite pysyy kiinni ajon jälkeen mitä laajemmalta sitä oksennusta joutuu etsimään ja siivoamaan. Huvipuistoissa on kätevät tarvikkeet nopeaan siivoamiseen onneksi :)
Hienoa, kun joku voi tehdä tuollaista työtä.
[/quote]
[/quote]
En pitänyt tuota lainkaan pahana hoitoalan töihin verrattuna :D Oksennus imeytettiin sitruunantuoksuisiin rakeisiin ja harjattiin muovipussiin, ihan siisti homma :)
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:12"]
[quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 11:03"][quote author="Vierailija" time="01.07.2015 klo 10:38"] Kyllä noita laitteissa oksentamisia tapahtuu paljon. Olen ollut töissä laitekuljettajana ja mieluiten tosiaan koittaa sitten oksentaa siihen omaan vaunuun koska sitä kauemmin laite pysyy kiinni ajon jälkeen mitä laajemmalta sitä oksennusta joutuu etsimään ja siivoamaan. Huvipuistoissa on kätevät tarvikkeet nopeaan siivoamiseen onneksi :) Hienoa, kun joku voi tehdä tuollaista työtä. [/quote] [/quote] En pitänyt tuota lainkaan pahana hoitoalan töihin verrattuna :D Oksennus imeytettiin sitruunantuoksuisiin rakeisiin ja harjattiin muovipussiin, ihan siisti homma :)
[/quote]
Okkei :)
Myönnän, että tuli kuvottava olo näitä lukiessa.
Olen myös oksennuskammoinen. Varmaan viikinkilaivassa katselisin ympärillä olevia oksentaako kohta joku. Mutta ehdottomasti pahin on känniset ihmiset ja kännissä oksentavat. Joskus yöbussissa tullut ihan humalainen istumaan viereen ja koko matkan pelkäsin että se oksentaa. Samoin laivoilla inhottaa mennä kun oksennuksia siellä
täällä.
Mutta lasten oksennustauteihin olen tottunut. Ensimmäinen kun tuli mua inhotti mutta ei niin pahasti sen jälkeen. Nyt ovat sen verran isoja ettei niitä tauteja juurikaan enää ole.
Mutta tämä kammo rajoittaa elämää!
Vierailija kirjoitti:
Ja jos oksentaa vasta ajon jälkeen, niin yrittäkää selviytyä laitealueen ulkopuolelle, sitten se on siistijän ongelma, ei kuskin :D
Mutta jos ei onnistu, niin älkää yrittäkö juosta, juoksuoksennus on kaikista pahin siivottava :P
T. Toinen laitekuljettaja
Älkää syökö herkkuja huvipuistoissa. Ei välttis auta kaikkien pahoinvointiin, mutta meillä toimii. Kunnon aamupala ja lounas jne., ei mitään höttöä huvipuustopäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Te oksennuskammoiset, onko teillä lapsia? En siis millään pahalla kysy. Mietin vaan, että olisi varmaan aika hankalaa silloin, jos on lapset vatsataudissa.
Mulla ei ole, ja just tuo lasten mahdollinen oksentaminen on siihen yksi suuri syy. Poistun myos juosten takavasemmalle, jos tuttavaperheen lapsi alkaa oksentelemaan. En myoskaan osallistu tuttavaperheiden lasten synttareille ym, aina vaarana etta joku urpo syo liikaa makeaa ja oksentaa. Vauvoja en halua syliin, koska ne oksentelevat tauotta.
En edes tieda, miten suhtautuisin jos miesystavalle tulisi oksennustauti. En ole koskaan ollut ko. tilanteessa, mutta varmaan linnoittautuisin vierashuoneeseen (tai pistaisin miehen sinne eristykseen oksuamparin kanssa). Tai lahtisin pois kotoa, kunnes tama voisi paremmin (so. ei enaa oksentaisi).
Sanomattakin lienee selvaa, etta en myoskaan seurustele ihmisten kanssa, jotka juovat itsensa niin humalaan, etta oksentavat. Tai viela pahempaa - sammuvat sankyyn ja oksentavat sitten sankyyn...
Itse sen sijaan pystyn oksentamaan ilman mitaan allotysta :D Se on vaan muitten oksut, mita en kesta. Samoin koiran oksennus ei herata mussa sen suurempia tunteita.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä sinne koskenlaskusysteemiin oksentamaan, puhdistuu samalla.
Joo luulis että oksennukset on aika yleisiä. Varsinkin lapset ei aina pysty pidättämään yhtä pitkään, kuin aikuiset. Itsekin oksensin lapsena huvipuistossa pari kertaa.