Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vain katkera ystävilleni

Vierailija
24.06.2015 |

Monet ystäväni ovat tehneet asioita, joita olisin itse halunnut tehdä tai jotka ovat haaveissani edelleen. Tämä alkoi jo kauan sitten, kun en koskaan päässyt opiskelemaan alaa jolle olisin halunnut. Mutta moni ystäväni, jotka eivät olleet alasta niin kiinnostuneita pääsivät. Opiskelin ja yritin, mutta ikinä en onnistunut. Kun ystävät kertoivat tästä muistan kuinka tunsin vain kateutta ja vihaa, vaikka hymyillen toivotinkin heille onnnea.
  Työt joita haluaisin ovat aina jääneet saavuttamattomiin, mutta ystävät ovat niitä saaneet. Viimeisin pisara oli se että muutama ystäväni toteuttivat MINUN pitkäaikaisen unelmani jota minulla ei ole vieläkään ollut mahdollista toteuttaa. Tiedän että minunkin aikani saavuttaa asioita on joskus, mutta milloin? Kun ystävä kertoi tästä olin niin vihainen ja kateellinen, että kotiin päästyäni aloin vain itkemään.
  Tuntuu että kaikki muut ympärilläni elävät minun unelmaelämääni, jota en koskaan saa saavutettua. En vain pysty olemaan onnellinen heidän puolestaan, vaikka en sitä näyttäisi. Onko tämä normaalia tai onko kellään muulla samanlaisia tuntemuksia?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutat aikasi selvästikin lähinnä marisemiseen ja kadehtimiseen ja on selvää, että kun ei itse yritä yhtään, vaan ainoastaan kitisee muille, niin ei oma tilanne parane yhtään. Katso peiliin, sieltä se vika löytyy!

Vierailija
2/3 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Onko siis olemassa vain yksi ala, jolle opiskelemaan päästyäsi olisit voinut tehdä haluamiasi asioista? Ja koska et päässyt opiskelemaan juuri sille alalle, et voi koskaan tehdä näitä asioita?

2. Työt, joita olisit halunnut, ovat saavuttamattomissa...siis siksikö, että et päässyt sille ainoalle autuaaksi tekevälle alalle opiskelemaan? 

3. Ystäväsi toteuttivat sinun pitkäaikaisen unelmasi, jota et voi toteuttaa, koska et päässyt opiskelemaan sille ainoalle autuaaksi tekevälle alalle?

Mikä on tämä maaginen ala? Miksi et päässyt opiskelemaan alaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmasi on, ettet ole osannut sopeuttaa tavoitteitasi uusiksi. Et päässyt opiskelemaan alaa x, mutta on muitakin aloja, joilla voit olla hyvä. Ehkä ensimmäinen ala olisi jopa osoittautunut vääräksi.