"Pelottaako" ketään muuta Torissa miesostajat?
Tämä kuulostaa varmasti typerältä. Sitä paitsi "pelottaa" on väärä ja turhan provosoiva sana, en minä miesostajia pelkää. (No, ehkä niitä aggressiivisimpia...)
Mutta ehkä AHDISTAA olisi oikeampi. Nimittäin aina kun myyn jotain elektroniikkaa, peleihin liittyyvää, tms., jonka ostajakunta on todennäköisimmin miehistä koostunut, myyntikokemus on rasittava ja ahdistava. Aggressiivista tinkausta joka. hemmetin. kerta! Typerän matalia hintaehdotuksia! Pahimmillaan aggressiivista tinkausta viideltä ostajaehdokkaalta samaan aikaan! Negausta ja tuotteen lyttäämistä, ei tuo minkään arvoinen ole (no miksi sitten olisit ostamassa??). Ja mikä pahinta, sovitaan noudosta ja ovella alkaa aggressiivinen tinkaus! On myös sellaisia kokemuksia, että olen lähettänyt pakettina ja ostajalta alkaa hirveä hiillostus ja viesteillä ja puheluilla pommittaminen, että miksei paketti ole jo perillä. No mistä hemmetistä minä tietäisin, miksi posti on hidas.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Välttelen usein tuollaisten tavaroiden myyntiin laittamistakin. Ei sillä, etteikö naistenkin kanssa olisi ikäviä myyntikokemuksia, mutta ne ovat hyvin erilaisia. En vain ilmeisesti tule miesten kanssa toimeen...
Kommentit (47)
Laita tuotteet huutoon myyntiin, niin siellä voi kukanenkin huutaa tuotteen hintaan, jonka on valmis maksamaan ja jonka haluat tuotteista huudettavan. Ilmoitat, että tuotteen huuto hinta on lopullinen. Lopetat viesteihin vastailun jos tulee. Lähetä tuotteet mieluummin postilla. Jos näette kasvotusten, sopikaa vaihto johonkin paikkaan jossa on muitakin ihmisiä.
Miehet on huomattavasti helpompia asiakkaita kuin naiset.
Postikulut ovat kohonneet niin älyttömiksi, että vaikuttaa varmasti jo kaupankäyntiin haitallisesti sekin. Yhä useampi näköjään kieltäytyy lähettämästä tuotetta myynti-ilmoituksissaan ja vain nouto käy.
Vierailija kirjoitti:
Postikulut ovat kohonneet niin älyttömiksi, että vaikuttaa varmasti jo kaupankäyntiin haitallisesti sekin. Yhä useampi näköjään kieltäytyy lähettämästä tuotetta myynti-ilmoituksissaan ja vain nouto käy.
Mikä on sikäli hölmöä, että ostajahan ne postikulut maksaa.
Itse lähetän sata kertaa mieluummin kuin odottelen ostajia kotiini.
Tässä ketjussa on taas yksi esimerkki siitä, kuinka miehiin suhtaudutaan ennakkoluuloisesti ja negatiivisesti pelkän sukupuolen perusteella.
Aika pieni määrä on tinkaajia sattunut omalle kohdalle, vain yksi tinkaaja ollut vaikka ilmoituksia ollut kymmeniä. Riippuu varmasti siitäkin mitä myyt, jos myyt tuotteita joita ostelee pääasiassa nuoriso tai nuoret aikuiset niin varmasti kohtaa todennäköisemmin tinkaamista ja paskanjauhamista.
Lastenvaatteiden kanssa on käynyt niin, että ehkä 1/5 ostajista jättää noutamatta (ja maksamatta). Naisia kaikki.
Tietokonetta myydessäni olen kerran joutunut ilmeisen tinkauskampanjan kohteeksi.
Usealta käyttäjältä tuli melkein sama tarjous (noin puolet hinnasta) kymmenen minuutin sisään ja yhdessä selitettiin, että kyllä se nyt on vain tämän arvoinen ja ei kovin häävi edes. Sitten tuli 50 euroa aikaisempia parempi tarjous.
Epäilen, että tyyppi (todennäköisesti mies) oli sama eri nimimerkeillä ja ajatteli olevansa kovinkin ovela.
Myin tietokoneen sitten kahden kympin alennuksella jollekin toiselle. Seuraavaksi tuli ehdotus täydestä hinnasta, mutta kun meni jo.
Jonkin verran myös ostan tavaroita ja teen sen ainoastaan noudolla ja käteismaksulla.
Tämä aiheuttaa sen, että 1/3 osa tavaroita myyvistä naisista lopettaa vastaamisen.
En usko, että heissä oli montakaan huijaria. Taitaa lähinnä tuntematon mies pelottaa ja siihen ei auta edes ehdotus tapaamisesta julkisella paikalla.
Miehiltä ostaminen on helppoa. Sovitaan hinta, tavataan ja kaupat tuli.