"Pelottaako" ketään muuta Torissa miesostajat?
Tämä kuulostaa varmasti typerältä. Sitä paitsi "pelottaa" on väärä ja turhan provosoiva sana, en minä miesostajia pelkää. (No, ehkä niitä aggressiivisimpia...)
Mutta ehkä AHDISTAA olisi oikeampi. Nimittäin aina kun myyn jotain elektroniikkaa, peleihin liittyyvää, tms., jonka ostajakunta on todennäköisimmin miehistä koostunut, myyntikokemus on rasittava ja ahdistava. Aggressiivista tinkausta joka. hemmetin. kerta! Typerän matalia hintaehdotuksia! Pahimmillaan aggressiivista tinkausta viideltä ostajaehdokkaalta samaan aikaan! Negausta ja tuotteen lyttäämistä, ei tuo minkään arvoinen ole (no miksi sitten olisit ostamassa??). Ja mikä pahinta, sovitaan noudosta ja ovella alkaa aggressiivinen tinkaus! On myös sellaisia kokemuksia, että olen lähettänyt pakettina ja ostajalta alkaa hirveä hiillostus ja viesteillä ja puheluilla pommittaminen, että miksei paketti ole jo perillä. No mistä hemmetistä minä tietäisin, miksi posti on hidas.
Onko kenelläkään muulla vastaavaa? Välttelen usein tuollaisten tavaroiden myyntiin laittamistakin. Ei sillä, etteikö naistenkin kanssa olisi ikäviä myyntikokemuksia, mutta ne ovat hyvin erilaisia. En vain ilmeisesti tule miesten kanssa toimeen...
Kommentit (47)
Käykää maailmalla. Lähi-idässä myyjä odottaa aina ostajan tinkaavan hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole samaa kokemusta. Miesten kanssa kaupat on olleet helpompia ja suorempia, kuin naisten.
Mies ilmoittaa "voisin ostaa tämän" ja sitten sovitaankin jo noutoa (aina sama tai viim. seuraava päivä ja saapuu ajoissa). Helppoa.
Naiset tarjoaa alempaa hintaa, tinkii, miettii ja mittailee. Kysyy vielä mieheltä. Lupaa tulla noutamaan kolmen päivän päästä klo 17, valitettavan usein ilmoittaa 17.10 että myöhästyy, mutta on tulossa kumminkin. Osa ei siltikään koskaan ilmesty paikalle.
Hassua, minulla on täsmälleen päinvastaisia kokemuksia :) Naisten kanssa sujuu yleensä "haluaisin ostaa tämän", "kiva juttu, tässä tilinumero", "tässä osoite ja puhelinnumero, kiitoksey kaupoista" ja siinä kaikki. En tykkää noutokaupoista ylipäätään, mutta ylivoimainen enemmistö naisostajista on tullut paikalle tai ainakin ilmoittanut ettei pääse, olkoonkin tekosyy luokkaa "koira söi lompakon".
Miehet ovat miettineet ja mittailleet, tehneet ohareita, ja tosiaan tinkineet tinkimistään.
Riippuu varmaan tosi paljon siitä, mitä tavarakategoriaa myy. Elektroniikka on tosiaan minun kokemukseni mukaan pahin. Naisten kanssa on ollut hankalia kokemuksia vain kalliista vaatteista ja laukuista, ja ne ovat olleet niitä peruuntuneita noutoja (ilmeisesti hinta alkoi kaduttaa). Viimeksi myin isoja määriä villalankoja ja ne olivat tosi sujuvia kauppoja.
-ap
Naiset on tehneet ohareita eniten lasten leluista ja tarvikkeista. En tiedä onko niiden "shoppailu" sitten vain jotain hupia ja lopuksi toteavat etteivät tarvitsekaan, vai mikä siinä on. Lopetin välillä jo kokonaan kaikenlaisen nettikirppismyynnin, kun meni hermot siihen "av yv mä mietin vielä, kysyn mieheltä, tää on kyllä vähän kallis myytkö halvemmalla, voitko varata viikon"-säätämiseen.
Miehet on ostaneet ainakin puhelimia, television, pelikonsolin, tietokoneen osia, työkaluja, autonrenkaita, vanteita, ilmastointilaitteen, leffoja ja huonekaluja. Ei yhtään oharia ja ainoastaan yksi tinki tietokoneen osasta tyyliin euron.
Onhan näihin törmännyt, että ääneenlausumaton toive olisi saada tavaraa ilmaiseksi. Jos ei ole rahaa, niin silloin ei ostella. Jokainen meistä voi haluta kivoja esineitä, mutta ymmärtää, että ei selaile myynti-ilmoituksia silloin kun ei ole millä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Käykää maailmalla. Lähi-idässä myyjä odottaa aina ostajan tinkaavan hinnasta.
Ja voiko maailmassa olla mitään ärsyttävämpää!
Myyn vain huutonetissä. Ei jaksa mitään torisäätäjiä.
Pelottaa, sen takia myyn torikamat vain naisille. Miesten viestit jää vaan aina jotenkin huomaamatta mutta naiset saa heti vastauksen.
Yleensä ihan asiallisesti kaupat menny sukupuolesta riippumatta, tähän mennessä. Toki, aina voi jotain sattua kun puhutaan kanssa käymisestä varsinkin vieraitten ihmisten kanssa. Kannattaskin aina kun menee vieraan ihmisen luokse vaikka vaan toriostoksien perässä, jättää omaan kotiin yhteystiedot minne menee. Jos "häviät tuhkatuuleen" on ainakin jokin vihje.
Mä myyn torissa aika vähän, joten ostajista ei ole kokemusta, mutta tulee kyllä mieleen yksi miesmyyjä, jonka jouduin estämään. Ostin häneltä farkut, ja kauppojen teon jälkeen kyseli useamman kerran farkkujen istuvuutta. Jo kauppojen teon aikana kertoi, että nämä farkut näyttävät hyvältä perseestä tmv. Odotin, että paketti tuli ja estin sitten. En vastannut noihin persejuttuihin tietenkään mitään.
Näkeekö muuten torissa, jos joku on estänyt?
Kyllä se vähän mietityttää..
Jos on mies henkilö tulossa jotain kotoani ostamaan, niin mulla on aina joku kaveri käymässä " turvana".
Myyn vain huutonetin kautta. Raha tilille, tuote postiin, yhteydet sähköpostilla. En todellakaan kaipaa ketään ovelleni kolkuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Myyn vain huutonetin kautta. Raha tilille, tuote postiin, yhteydet sähköpostilla. En todellakaan kaipaa ketään ovelleni kolkuttelemaan.
Torissakin voi myydä postittamalla ja yhteyden pitää tori-viestien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Näkeekö muuten torissa, jos joku on estänyt?
En tiedä. Oon muutamia estänyt, mutta luulisin että siinä on vaan viestittelyssä se esto eikä ilmoitusten näkyvyydessä. Varma en ole, pitäis joskus kaverin kanssa tuo testata tai tehdä itelle toinen tunnus jonka sitten estää toisella.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en enää myy torissa elektroniikkaa. Aivan naurettavia tarjouksia ja tinkausyrityksiä satelee miehiltä. Osa yrittää kinuta suunnilleen ilmaiseksi.
Ja nämä kun jättää vaan tylysti huomiotta niin ongelma on? Olettaen toki, että ei ole omaa puhelinnumeroaan laittanut ilmoitukseen, jolloin pääsevät häiritsemään, mutta ei kai kukaan nykyään niin tee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Torissakin voi myydä postittamalla ja yhteyden pitää tori-viestien kautta.
Torissa voi käyttää postin lähilaatikoita tai sopia treffit jonnekin paikallisen citymarketin kulmille tms. Mobilepay on näppärä noutotapauksissa, ennakkomaksu tietty postitettaessa ja vielä niin, että ei mitään kuittikopioruutukaappauksia kannata uskoa vaan raha pitää näkyä konkreettisesti tilillä. Torihuijarit väärentelevät kuitteja
Viime aikoina ensinnäkin ei tahdo mennä mikään kaupaksi, ja sitten jos meneekin, niin köyhyys näkyy siinä, että ei olekaan rahaa kuin viikon päästä, ym. kaikenlaista köyhyyden aiheuttamaa temppuilua. Ei huvita paljon mitään edes myydäkään kun on mennyt tällaiseksi kehitysmaa -touhuksi Suomessa!
Ja jossain lähi-idän maissa tingitään, mitä se Suomeen kuuluu, maamme on Eurooppalainen Pohjoismaa eikä mikään lähi-idän kehitysmaa jossa rakennukset on suunnilleen raunioina sotien ja terrorismin jäljiltä...
Ja sitten on ne, jotka eivät edes ole ostamassa. Tyttäreni möi vanhojentanssipukuaan torissa, ja eikö sieltä tullut joltain iljetykseltä viestiä tyyliin: "kiva puku, paljonko sisällys maksaa" tms. Oli siis laittanut ilmoitukseen kuvia itsestään puku päällä (kasvot eivät näkyneet). Puistattaa koko homma vieläkin.
On syytä varoa. Kerran se vielä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia en enää myy torissa elektroniikkaa. Aivan naurettavia tarjouksia ja tinkausyrityksiä satelee miehiltä. Osa yrittää kinuta suunnilleen ilmaiseksi.
Sama toisinpäin. Moni pyytää ihan tolkuttomia hintoja vanhasta elektroniikasta. Olen katsellut uutta videotykkiä ja usein tulee vastaa naurettavia pyyntejä. Vaikka se tuote oli 10 vuotta sitten 5000€, niin ei se arvo ole enää 2000€.
Itse en kertakaan enää tee sitä virhettä että maksan etukäteen, rahat kelpaa mutta tuotetta ei näy eikä kuulu ja puhelinnumero on ollut vain joku prepaid joka on suljettu