Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökillä teinien kanssa..Voi herran paska!

30.06.2015 |

Mökille tultiin tänään klo 13 maissa. Kymmenen minuuttia kun yksi kyseli "mitä tekis". Toista paleli (ulkona 23, sisällä ilmalämpöpumpun huutaessa hoosiannaa 26 astetta). Kolmatta väsytti ja halusi päiväunille klo 19, että jaksaa valvoa taas aamuun. Yhtäaikaa kaikki tappelevat sänkypaikoista (nukkumapaikka sinne, missä paras nettiyhteys), puhelimiensa kanssa kulkivat sängystä sänkyyn ja saakelinmoinen tappelu parhaista yhteyksistä, joita ei vaan täällä ole ilman mokkulaa. Ei huvita nurmenajo, ei huvita soutelu, ei huvita nuotion pito, ei huvita uiminen, ei huvita kortin peluu, ei huvita laavulla käyminen, tikanheittokisat, ei mölkky, eikä petangi, ei huvita vaan oleminen.

Ei helkutti, 10 kuukautta olen odottanut, että pääsen tähän ihanaan paikkaan, kyselin moneen otteeseen, ovatko nuo halukkaita oikeasti tulemaan mukaan. Olivat kuulemma ja tässä helvetti ollaan..

t. minä, teini ja kolme teinin teiniserkkua

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti nettipaussi. Puhelimet pois. Tylsistyvät vuorokauden verran, jonka jälkeen alkavat keksiä tekemistä. Taantuvat pari vuotta, alkavat leikkiä hippaa ja heittää tikkaa.
Nykyteineillä on mediaähky, josta eivät osaa irtautua ilman pakkoa. Me sovittiin jo ennen mökille lähtöä teinin kanssa, että puhelinta saa käyttää tunnin illalla ja sillä selvä. Napinaa kuului puoli vuorokautta, jonka jälkeen teini alkoi ahmia mökin kirjoja ja luki aamuyöhön.

Vierailija
22/29 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro pelottavia kummitusjuttuja niille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä mökkeily on erilaista kuin lapsena ja aikuisena. Kultaisella 80-luvulla ei ollut nettiä, mutta sitä meikkailtiin, juoruttiin lankapuhelimessa ja kuunneltiin autossa c-kasetteja ja niiiiin tylsistyttiin mökillä ne ekat päivät. Jos oltiin pitempään, niin sitä sopeuduttiin ja osallistuttiin ruuanlaittoon ja puutarhanhoitoon, ja luettiin ne vanhat dekkarit.

Ei sinänsä mitään uutta auringon alla. Vempaimet vaan on eri.

Vierailija
24/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin jo 8-luokan jälkeisenä kesänä kotona yksin, koska se kiinnosti enemmän kuin mökkeily. Hain leffoja ja herkkuja. Välillä oli yksinäistä. Nyt aikuisena oma mökki olisi aivan ihana juttu. 

Vierailija
25/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli tän aamun voicen omituisten av-aloutusten joukossa.

Vierailija
26/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itse kasvattanut lapsistasi tuollaista ihmisjätettä. Oma vikas

Vierailija
27/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:26"]

vie ne takaisin kotiin ja nauti rauhasta... ;-)

[/quote]

Leppoisaa varmaan itsekseen miettiä mökillä, mitä siellä kotona mahtaakaan tapahtua? :D

Vierailija
28/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monella aikuisellakin menee päivä jos toinenkin tottua mökkeilyn hitaampaan elämänrytmiin ja tylsyyteen. Ole kärsivällinen äläkä itse toohota ja stressaa. Muutamassa päivässä kaikki ovat relanneet ja muukin alkaa kiinnostaa kuin kännyssä roikkuminen. Aikuisillakin. Monet vanhemmat vain lisäävät vettä myllyyn omalla energiatasollaan. Ja jos ei tilanne muutu muutamassa päivässä, kännykät veks. Myös sinulta ;)

Vierailija
29/29 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Tilanne olisi paljon pahempi, jos olisi vain yksi teini-ikäinen. Tässä taas yksi syy miksi kannattaa hankkia useampi lapsi. Meilläkin on kolme teiniä ja usein kaveri tai kaksi mukana tai serkut myös mökillä. Porukalla on harvemmin tylsää.