Keittiöön pelkkiä alakaappeja?
Onko kukaan tehnyt tollasta ratkaisua isoon keittiöön, johon tarvitaan paljon säilytystilaa? Meillä iso tyhjä tila, jonne tulossa olkkari ja keittiö, ja mua houkuttaisi toi, koska yläkaapit on aina niin rumia ja kerää pölyä. En vaan osaa miettiä, saisiko kaiken mahtumaan noin. Ideaalitilanteessa haluaisin jääkaapinkin alatasoon...
Kommentit (28)
entä jos myisit ne kaikki ylimääräiset keittiövälineet mitä ei käytetä melkeinpä koskaan. tai säilöt sellaiset koneet mitö käytetään aniharvoin jonnekin muualle kuin keittiöön. kun keittiössä on vaan kaikki tarpeellinen se toimii parhaiten
No ongelma on, että mä oikeasti käytän niitä kaikkia välineitä, oon heivannut jo turhat kamat pois!
ap
Meillä on kokoseinä kaapin ja vain laatikostoja. Pari valohyllyä seinällä. Yläkaupungin On aika vanhaa...
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:47"]
Joo siis en haluaisi edes korkeita kaappeja, vaan pelkästään matalia elementtejä. Tilaa olisi varmasti myös saarekkeelle, mutta mulla on kyllä keittiökamaa mielestäni TOSI paljon...
ap
[/quote]
Sitten kannattaa ainakin varata budjettia siihen suunnitteluun ja etsiä joku todella pätevä ammattilainen. Toimivuus on kuitenkin tärkein asia keittiössä, nätti keittiö jota on hankala käyttää ei todellakaan tyydytä lopulta ketään.
[/quote]
No siis musta olisi paitsi nättiä juuri tosi kätevää, jos olisi pelkkiä alakaappeja.
ap
Mielenkiintoista....
Keittiöremontti suunnitteilla.
Toinen ongelma on sitten pistorasiat. Enpä tiedä, miten ne sijoittaisi niin, että olisivat siistin näköisiä, kun niitä ei saisi yläkaappien alle piiloon.
ap
Ootko miettiny sellasia avohyllyjä seinään korkeelle? Niihin voi laittaa sitten kaiken paremman näkösen
Jos ja kun tehdään uusi talo, niin ei laiteta yläkaappeja. Paljon löytätasoa, alakaapit vetolaatikoilla ja lisäksi yksi seinällinen puolikorkeita kaappeja.
Meil on alakaapit ja avohyllyt. Toimii
Laita yksi seinällinen korkeita kaappeja ja koneita tai hyllyt liukuoven taakse. Loput alakaapeilla.
Olisko apteekkarin kaappi ratkaisuksi..?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:18"]
Jos ja kun tehdään uusi talo, niin ei laiteta yläkaappeja. Paljon löytätasoa, alakaapit vetolaatikoilla ja lisäksi yksi seinällinen puolikorkeita kaappeja.
[/quote]
Ai niin, ja sisään käveltävä ruokakomero, siis sellainen vaatekaapin tyylinen, jossa on hyllyt kuivatavaroille kahdella seinällä ja perällä ylimääräinen jääkaappi.
Jep, kiitos! Noita avohyllyjä en laita missään tapauksessa, niitä saa sitten olla koko ajan pölyttämässä. Näyttäähän ne kuvissa kivalta, kun on laitettu esiin kauniit astiat hyvässä järjestyksessä, mutta mun kotiini tollainen ei sovi. En jaksaisi koko ajan järjestää ja puunata.
Toi ruokakomeroidea oli ihan kiva, mutta siinä vähän sama. En varmaan jaksaisi sitä, että aina pitäisi aukoa sitä ovea ja kulkea edes takaisin juttuja hakemassa. Olisi kyllä ihana, jos jääkaapin saisi piiloon, muttei toikaan oikein meille taida sopia.
Itse asiassa ainoa miinus tossa yläkaapittomuudessa on mulle se, etten tiedä, mahtuisiko mun keittiökamat vain alakaappeihin, varsinkin jos se jääkaappikin (ja pakastin) pitäisi saada sinne.
Vielä vinkkejä, pohdintaa ja kuvia otetaan vastaan!
ap
Ei kyllä riitä alakaapit pelkästään, jos siis haluat paljon säilytystilaa. Onko keittiö niin iso että saa saarekkeen? Sitten ehkä.
Voitko kompensoida yläkaappeja täyskorkeilla kaapistoilla. Esim. seinällä jonne ei avoimen ratkaisun vuoksi näe, esim. jääkaapin ja pakastimen yhteyteen jatkaa täyskorkeilla kaapeilla? Nehän vetäisi tavaraa vaikka kuinka paljon.
Alakaappiratkaisussa täytyy aina huomioida että tiskikone vie tilaa, toimija jätehuolto vie tilaa, viemäröintiratkaisut vie tilaa.
meillä on suunnilleen puolet keittiöstä pelkil alakaapeil ja toisella puolen yläkasppejakin. Eo näytä häiritsevältä jos on ihan neutraalit kaapit ilman kahvoja :)
Joo siis en haluaisi edes korkeita kaappeja, vaan pelkästään matalia elementtejä. Tilaa olisi varmasti myös saarekkeelle, mutta mulla on kyllä keittiökamaa mielestäni TOSI paljon...
ap
Edellinen oli siis ap