Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka vanhana päästöt lapsen uimaan kavereiden kanssa?

Vierailija
30.06.2015 |

Siis siten, että kaveriporukan lähtee keskenään, ilman aikuisia uimareissulle. Päästätkö aikaisemmin uimahallin kuin luonnonvesiin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

päästät

Vierailija
2/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuu omillaan. Minun katon alla asuessa ei harrasteta uintia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 6 vuoden iästä ovat olleet.

Uida ovat osanneet jo aiemmn.

Vierailija
4/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siitä lähtien kun ovat oppineet ajamaan apurattailla. Käyvät 4 km päässä montulla. Nuorin on nyt kohta 2v ja on tälle kesää käynyt jo yksin uimassa. Hyvin on mennyt, vaikka matkalla pitää ylittääkin pari vilkkaasti liikennöityä tietä.

Vierailija
5/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti kun ovat oppineet kävelemään. Vauvauinnissa käyty jo synnytyssairaalassa, niin ei pelkoa hukkumisesta. Matkaa meren rantaan on n. 2.5km.

Vierailija
6/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa jo hullut :DD

Vierailija
7/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:49"]Lopettakaa jo hullut :DD
[/quote]

Miksi??

Vierailija
8/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin 30v kun päästin lapset ekan kerran uimaan keskenään.

Vierailija
9/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon 46 ja äiti ei päästä vieläkään, mitä teen?

Vierailija
10/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 36 kun päästin esikoisen ekan kerran uimaan rannalle kavereiden kanssa yksin. Poika oli tuolloin 10 v. 

Päästän mieluummin uimaan lähijärveen kuin uimahalliin. Ensinnäkin tuohon lähirannalle on helppo polkea itse, uimahalliin pitäisi viedä joka tapauksessa autolla. Rannalla on käytännössä aina tuttuja (ts. kaikki rannan lapset samasta koulusta ja aikuisetkin naapuristosta), uimahallissa ei tuttuihin juuri törmää. Uimahallissa toimiminen on paljon vaikeampaa kuin rannalla. Täällä on kaapeissa monimutkaiset lukot ja avaimet vanhanaikaisissa kumirenkaissa, jotka eivät laihan lapsen jalassa pysy. Pyyhekoukut ovat niin korkealla, ettei lapsi saa niihin pyyhettä, vaan pitää jättää lattialle myttyyn.  Lisäksi pitää seurata haukkana kelloa, ettei mene yliaikaa ja tule valitusta siitä. Rannalla voi pulata matalassa vedessä, hyppiä ja leikkiä häiritsemättä muita. Uimahallissa on vain syvä allas jossa pitää uida jonossa tai sitten pikkulastenallas, josta ajetaan heti pois jos pärskii tms.

Vierailija
11/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 22:10"]

Meillä ei aikuisetkaan mene yksin mielellään yksin uimaan. On kerran tullut suonenveto ja oli hyvä, että oli seuraa mukana. Piti tulla veteen auttamaan.

[/quote]Eihän ap kysynytkään milloin lapsi menee YKSIN  uimaan, vaan kavereiden kanssa. Ei kai aikuisilla pidä olla isää tai äitiä mukana?

Vierailija
12/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 19:43"]

Yleensä siitä lähtien kun ovat oppineet ajamaan apurattailla. Käyvät 4 km päässä montulla. Nuorin on nyt kohta 2v ja on tälle kesää käynyt jo yksin uimassa. Hyvin on mennyt, vaikka matkalla pitää ylittääkin pari vilkkaasti liikennöityä tietä.

[/quote]

Valitettavasti tämä ei välttämättä edes ollut provo.

Tuolla on teholla nytkin kolmevuotiaita, jotka ovat olleet hukuksissa ja tulevat olemaan vakavasti vammaisia jos selviävät.

Vierailija
13/23 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö 7v. meni veljen kanssa 12v. Silti olin huolesta sykkyrällä ja kun pääsin kotiin töistä menin taksilla sinne rannalle.

Vierailija
14/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Vierailija
15/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, neropatit. Tarkoitin siis, että minkä ikäinen lapsi pääsee kavereiden kanssa uimaan. Meillä on 9 v. poika enkä päästä vielä omin päin rannalle. Olen ajatellut, että n. 11-12 v. saisi mennä. Uimahallin ehkä jo aiemmin. Siellä on kuitenkin valvojat. (Onhan rannoilla kun, mutta en ole kovin vakuuttunut siitä valvonnasta, lähinnä juttelevat keskenään tai näpläävät puhelinta. Rannalla satoja ihmisiä.

Vierailija
16/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä nyt 11-v tyttöni ( omaa hyvän uimataidon) oli ensimmäistä kertaa uimahallissa keskenään kahden samanikäisen kaverinsa kanssa.

Vierailija
17/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vuotiaasta ylöspäin mikäli on uinut jo muutaman vuoden aiemmin.

Vierailija
18/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotiaana on saanut mennä, sekä uimahalliin että rantaan.

Vierailija
19/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo 10 v. tyttö vai poika? Poikien kohdalla ajattelisin enemmän niin, että "joukossa tyhmyys tiivistyy" eli että voivat saada jotain tosi tyhmiä ideoita porukassa.

Vierailija
20/23 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikuisetkaan mene yksin mielellään yksin uimaan. On kerran tullut suonenveto ja oli hyvä, että oli seuraa mukana. Piti tulla veteen auttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi