Kiireetön lastensuojelun yhteydenotto, kuinka nopeasti?
Olen yrittänyt etsiä tietoa netistä, mutta en ole saanut selkeää vastausta. Voi olla myös etten ole osannut etsiä, ei ole tällaista tarvinnut aiemmin miettiä. Mutta siis, lastensuojeluilmoitus tehty vajaa kuukausi sitten, kuinka nopeasti sos.työntekijän tulisi ottaa yhteyttä? Mikään akuutti tmv. tilanne ei todellakaan onneksi ole, eikä ole syytä pelätä esim. huostaanottoa, tämän tiedän jo varmaksi. Turhauttaa vain tämä odottelu.
Kiitos paljon asiallisista vastauksista!
Kommentit (8)
Arviointi tulisi tehdä 7 päivän sisällä.
Siis 7vrk on kai se virallinen linja? Mikä sellainen kiireetön on?
Pahoittelut, en tunne termistöä asian tiimoilta, mutta "kiireettömällä" tarkoitan sitä, että mitään akuuttia hätää tms. ei ole, eikä varmasti olla (eikä näköjään ollakaan) perhe, jonka luona sos.työntekijöiden pitäisi käydä tekemässä arvio heti.
Olen myös itse törmännyt tuohon 7 arkipäivään, ja aikaa on kuitenkin mennyt jo moninkertaisesti, niin siksikin varmaan minulle syntyi ajatus, että on myös ns. "kiireettömiä" ilmoituksia, joihin lastensuojelu voi reagoida hitaammin.
T. AP
Mennyt mappi ööhön, eikä ota enää yhteyttä.
Nyky hallitus on jarruttanut kaikkia toimia jotka olis perus perheen eduksi
Mä kans luulen, että ei sieltä nyt enää kuulu mitään jos ei tähän mennessä ole mitään kuulunut.
Lain mukaan viikossa pitäisi olla yhteyksissä ja palvelutarpeen arviointi tehty kolmen kuukauden kuluessa. Joissakin kunnissa on niin paha sosiaalityöntekijäpula, että käsittelyaika saattaa olla puolikin vuotta.
Nostan. Ei varmasti olla ainoa kunnollinen perhe, joka tällaisen asian kanssa tälläkin hetkellä painii... Ilmeisesti lastensuojelussa todella pitkät jonot tällä hetkellä, ja ymmärrettävästi kiirellisemmät ja huolestuttavammat tapaukset ovat niitä tärkeämpiä, mutta olisihan se hienoa tietää, kuinkahan kauan yhteydenottoa joutuu odottamaan.
T. AP