Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JOULUMAMMAT 05 VIIKOLLA 39

25.09.2006 |

tuli mieleen että kohtahan voi olla jouluisia 06 täällä,no ei vielä varmaan mutta laitoinpa tuohon 05 kuitenkin=)

Kauhee kun haukotuttaa vaan koko ajan...kestoväsymys...

Tunnin päästä pitäis lähtee asioille,kylään ja samalla reissulla muskariinkin ja olen kotona vasta n.klo 20.

Auto korjaamolla ja mieskin joutuu pyöräileen töihin mutta onneksi matka ei pitkä ja ilma näyttää aurinkoiselta ja hyvältä.

Oon Juhonkin kans muuten kerran käynyt pyöräilemässä=)

täytyy kait mennä välipalan ja tavaroiden laittoon,oon huomannut että tunti kuluu tosi nopeasti jos jonnekin oot lähdössä.

Juho on ottanut ekat askeleensa tukea vasten eilen=)

että tästä se lähtee.neuvolakin on torstaina pitkästä aikaa.

äityliini ja Juho liki 10kk

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanut aikaiseksi. Aika ajoin oon käynyt lukemassa mut siihen se on sit jäänytkin. Meillä eilen pitkästä pitkästä aikaa oli HYVÄ päivä tytön kans!! Se ei kiukutellut yhtää!! :O Koko päivän oli yhtä hymyä, naureskeli ja leikki ilosena itkekseen lattialla ja mä sain käydä rauhassa jopa parvekkeella! :)) Olisko eroahdistus viiiimeinkin menossa ohitse... *rukoilen* johan sitä on kestäny heinäkuun alusta asti... Se on niin rankkaa kun toinen roikkuu lahkeessa ja huutaa ja huutaa ja huuutaaaaa eikä mitään saa/voi tehdä ilman että se huutaa. Vessaankin kun menee, auta armias jos se ei hoksaa et oon menossa vessaan, hirvee raivo päälle.. ja ovea ei saa laittaa kiinni.. jospa se nyt menis oikeesti ohitte tää pahin vaihe.

Tyttö osaa jo vaikka mitä.. Eilen seisoi hetkisen ilman tukea, mut se olikin tosi pikahetkinen. :) Kävelee yhdellä kädellä tuettaessa, ei tartte molemmista käsistä pitää kiinni vaan neiti taapertaa vaikka kuin pienellä tuella. Kävelee siis tukeakin vasten ihan omatoimisesti, ja vaihtaa tukea sujuvasti tuolista pöytään, pöydästä jalkoihin jne. Monesti on kupsahdellut tuolin kans kun koettaa aina keittiössä kävellä tuolin kanssa, työntää sitä eteenpäin ja taapertaa perässä. Eilenkin illalla ennen nukkumaan menoa sai aikaiseksi haavan suuhunsa kun tuoli yllättäen kippasi taaksepäin ja tyttö kaatu suoraan selälleen ja tuoli rämähti päälle. Siinä oli äiti ja isikin hivenen säikähtäneenä..

Mitäs muuta.. Talo remonttia tehdään mutta ei se tunnu edistyvän mihinkään. :S Hirvee ahdistus ja stressi että ei se oo ikuna koskaan millonkaan valmis.. Mut ehkä joskus.. Toiveissa kun olis et tytön 1vuotis juhlat saisi pitää uudessa kodissa. :) Olis se ihanaa.. Ja joulu omassa talossa..oi!

Mutta ei tänne muuta ihmeellistä. :) Tulipas kerrankin pinouduttua kun neiti nukkuu.. :)

Quarra ja tyttö melkein 10kk

Vierailija
2/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pikapinoutuminen vaan..

oltiin perhekahvilassa ja MOLEMMAT lapset nukkuu =0 Katrikin!!!!!!!!!!!!!

mikä outo rauha=)

Juholla on nyt ollut 2kk sisällä kova kehityspyräys kun viimeksi 8kk neuvolassa se kieri ja peruutti ja nyt on kerrottavana paljon lisää,ryömii,konttaa,nousee tukea vasten,ottaa muutaman askeleen tukea vasten,nousee istumaan,kiipeilee vähän,huih...

niin se vaan meidänkin jäbä aloitti vaikka ensin tuntui että kestää ja kestää.

Mikä tuota tyttöökin väsyttää,annan nukkua,mutta lopetti 3,5v iässä päikkärit,suloinen kun sekin uinuu=)

nukkuvat lapset suloisia hih

äityliini*joka ei taas muista pitikö kommentoida vielä vai ei*=)+Juho ylihuomenna sen 10kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heristää sormeaan,mun kirjoitus viimeksi täällä!!!!=)

missä kaikki on???

tytön kerhopäivä ja sadepäivä kans ja heillä piti olla ulkoilua koko kerho,ei taida olla,höh.

palaan later on>>>

äityliini kera Juhon

Vierailija
4/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, pinoudutaanpa täältäkin, ettei jää ihan äityliinin harteille tämä kirjoittelu=)

Nyt paistaa aurinko ja olisi hyvä päivä ulkoiluun... huomiseksi jo lupaili räntää ja luntakin. (Toisaalta tänään voisi olla hyvä päivä hakea talvitamineet esille, huomista varten.)

Miten mulla on aiempien lasten kohdalla mennyt käsite " eroahdistus" ihan ohi??? Tällä hetkellä Vilpurilla on selvästi juuri sitä. Olen jo muutaman viikon pähkäillyt, että mikä ihme tuota riivaa, kun ei muuta tekisi kuin sylissä istuisi ja jos tosiaan toiseen huoneeseen menen, niin sydäntäsärkevä huuto saattelee minua. Aah, tämä mahdollisesti loppuu joskus?

Saatiin eilettäin tuoreita siikoja, jotka ajattelin paistella tänään ruoaksi. Olen kyllä antanut Viltsullekin ihan meidän tavallisia ruokia, enkä oikeastaan ole kauheasti mausteitakaan niistä vähennellyt. Teen aika vähäsuolaista ruokaa muutenkin, lisätköön valmiiseen annokseen mausteita kuka haluaa. Nyt on tältä syksyltä isompien lasten vanhempien illat ja keskustelut ohi, eilen oli viimeinen. Kun on jotain menoa itsellä, niin tuntuu, että arjen palauttaminen uomaansa kestää aina tovin. (Taitaa täällä iskä suoda ties mitä vapauksia komentooran poissa ollessa.)

Jopas taas on oikeaa tajunnanvirtaa tämä kirjoitus... ei päätä ei häntää=/.

Heissulivei, mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Tirpula ja Wilsson 9,5kk, ekoilla päiväunilla (tälle päivälle!)

Vierailija
5/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kanssa pinoutumaan,kun Aada nukahti tuohon lattialle kesken leikkien.Eipä ole tällaista aikoihin tapahtunut.En alkanut siirtämään sänkyyn,kun heräis kummminkin.

Eroahdistuksesta sen verran,että typerä aika juuri loppua äitiysloma kun useimmilla lapsilla on tuo kausi meneillään.Laita nyt sitten hoitoon sellainen,joka kotonakin huutaa kokoajan äitin perään.

eilen kävi pojan synttärivieraita, niin typsy se vaan istui vakavana lattialla ja kaiveli nenäänsä.Ei juuri näytä temppujaan sukulaisille,kun vierastaa niin kovasti.On kyllä sellanenkin äitin mussukka.

Eipä sitten pitkiä unia lattialla ottanutkaan,nyt saa kaukosäädin kovaa kyytiä.Lähetään koiran kanssa pihalle,kun nyt vaan ei satais kovasti.

Mukava kuulla Quarrastakin piiiiitkästä aikaa.Eipäs jäädä sinne taustalle lymyilemään!!

t.Liinuksi+Aada 9,5kk

Vierailija
6/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön päikkäri aika taas ja äiti koneella, tietty.

Meillä vaihtelee tuon eroahdistuksen kanssa. Välillä on tosi tuskainen vaihe, kun mihinkään ei voi yksin mennä, mutta toisella kertaa ei oo mitään ongelmia. Riippuu vähän siitäkin onko tyttö väsynyt vai ei.

Ollaan nyt käyty muutaman kerran kerhossa ja ihmeekseni olen huomannut että siellä se painelee muiden mukana leluja tutkimassa. Vähän aikaa sitten tuli itku heti jos joku lapsi päästi ääntä, nyt puhelee vain kovemmin päälle ;)

Nousemiset alkoivat sitten täälläkin. Eilen veti jakkaran päällensä. Sain tuolista kiinni, mutta tyttö tömähti selälleen lattiaan. Ja olkkarin pöydältä lähti lehti ja puolen litran vesituoppi. Onneksi selvittii vain vesivahingolla. Se nouseminen kävi sitten niin äkkiä, ettei tommosia ehtinyt ajatella ja poistaa pöydältä.. Taas tulin viisaammaksi!

Pottalla tulee tulosta lähes joka kerta, kun siihen laitan. Joskin laitan aika harvoin. Tänään tyttö kurkotti jotain lelua ja kierähti potalta pois ja heti tuli pisut siihen viereen.

Noista sormipaloista vielä, Mä olen laittanut ananasta, kurkkua ja päärynää pieniksi paloiksi. Niitä tyttö sitten napsii suuhunsa. Tosi pieniksi olen kyllä laittanut, mutta kun mua pelottaa että tukehtuu. Banaanistakin haukkasi melko suuren palan ja nielaisi sen kokonaisena. Siinä sitten hetken olin ihan paniikissa, että tukehtuu ja taputtelin selkään. Bansku sujahti alas ja mun pelko jäi...

Nyt tiskien laittoon!

tähti ja tyttö 9,5kk

Vierailija
7/21 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas ollaan annettu reiluja paloja ihan 5-kuukautisesta asti. Meillähän neuvola käski antamaan sormipaloja ihan kiinteiden sijaan (ennen kuutta kuukautta), mutta ei kyllä aluksi sujunut. Nyt isken vaan limpunpoalan käteen, ja Karppu möyhentää sen hetkessä. Mutta onpoa noita hampaitakin, kahdeksan. Etuhampaillakin saa jauhettua kivasti.

Annoin muuten just eka kerran jugurttia. Oli " 8-kk-neuvola" , vauva tosin 9,5 kk. Pituus oli humpsahtanut, mutta paino on alkanut menemään alakäyrää, siksipä annoin aito turkkilaista jugurttia, jossa on 10 % rasvaa (älkää kokeilko, jos ette halua koukkuun. Siinä on jälkiruoka verraton, toisaalta kerman sijaan ruoissa jopa vähärasvainen vaihtoehto. Mm. Citymarketit.)

Hyi yäks, mitä huomasin eilen: koita ja jotain inhoja toukkia (toivottavasti koiperhosen!!!) oli Karen vaatehyllykössä, joka aiemmin on sijainnut varastohuoneessa! Hyiii, melkein teki mieli heittää kaikki roskiin... tietääkö kukaan keinoa, jolla saa ne todella tuhottua? (toukat kyllä muistuttivat turkiskuoriaisia.... niihin ei kyllä auta mikään.)

Orava ja Skarppa

Vierailija
8/21 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pojan neuvola kohta,herra itse nukkuu vielä ja hyvä kun sain aamu-unille ettei oo aivan ylikärttyinen neuvolassa.

palaan sitten myöhemmin mittojen kanssa ja laitan ne toki kasvulistaankin,kiitos Anu kun päivität sitä ja

AAMULLE 10kk onnittelut myös!

Quarra:kirjoittele vaan ahkerasti!!!!=)

Ja TIKRUUUUUUUU!älä taas katoa=) mä huhuilen sua niin monesti että tuut kertoon teidän kuulumisia=)

palaan.....

äityliini ja Juho tasan 10kk

Vierailija
9/21 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äityliini noin uhkailee ja kiristää niin tullaan sitten pikaisesti kertomaan ;). En tosiaan muista koska viimeks olisin kunnolla kertonut meidän kuulumisia :/ KAUAN siitä on!!! Olen viime aikoina huomattavasti vähentänyt koneella notkumista,sekä pakosta että vapaasta tahdosta ;).. Pakosta,koska tytön paimentamiselta ei ehdi.Ja Omasta tahdosta,koska olen kehityllyt meille muuuutakin sosiaalista elämää: muskaria,perhekerhoa, puistoilua jne.. :)

Kerrotaampas sitten hieman tytön kuulumisia! Neidille tulee ylihuomenna 10kuukautta blakkariin.Eilen piipahdettiin nlassa ja uusimmat mitat ovat: 7080g ja 69cm. Mä aloin oikeen vetistelemään siellä kun opiskelijatyttö kehui niin kovasti Neaa *siis tosi ihana ja suloinen tyttö sulla! Niin söpö ja ilmeikäs ja iloinen..ihan sun silmät jne...* Kummallista miten se tuntuu niin hyvälle kun lasta kehutaan..melkein kuin itseään kehuttaisiin..tai ainakin omia ' saavutuksia' tjtn ;D. Terkka halusi nähdä kuinka meidän typy liikkuu ja veikkasi että kävelee ensimmäisillä synttäreillään :).. kenties,nähtäväksi jää.

Pitkään aikaan ei meilläkään ole tullut mitään kovin uutta ja ihmeellistä taitoa. 7-8kk iässä oli isoimmat harppaukset kehityksessä ja sen jälkeen ollu hiljasta. Öh,sori,väärä sanavalinta.. KIIREISTÄ on lähempänä totuutta ;DD Meno on pähkähullua ja äiti ei ehdi rauhassa istahtaa ollenkaan kun likka on hereillä.Päikkäreitäkin nukkuu nihkeesti joten ei tässä ihan oikeasti ehdi mitään!!!!

Selkeää puhetta tai sanoja ei ole vielä tullut.Näköjään tyttö keskittyy enemmän liikkumiseen. tosin hassunnäköistä kun nousee keittiön patteria vasten ja kurkkii ulos ikkunasta autotielle,innosta hihkuen huokailee ' aff' ' haff' (tjtn sinnepäin) tarkoittaa siis autoja jotka ohiajavalla tiellä huristaa.. :D

Nea osaa myös avata ovia. Ei kahvasta,onneksi,kun ei millään yllä kerran ;) mutta raolleen unohtunut vessan ovi aukeaa kätevästi! Huono homma,koska vessa nyt ei ole paras mahdollinen leikkipaikka :P Pesukoneen käydessä tyttö jököttäisi tuntikausia tuijotellen luukusta pyöriviä pyykkejä... viihdettä parhaasta päästä ;D.Töllönorja hän on myös! Jää suu auki toljottamaan lattialle tai nousee tasoa vasten ja tanssahtelee mille tahansa musiikille,joka sieltä kuuluu.. :DD Ihan mahoton jorailija!! HETI kun jostain tulee musiikkia niin Nea alkaa heiluttamaan itseään esim puolelta toiselle tai polvia koukistaen :))) Näkisittepä x)))!!!!

Hieman on mulla haikea olo.. enää muutama kuukausi ja sitten pitää laittaa likka hoitoon ja mennä itse koulunpenkille puuduttamaan ahteria :/ voi sentään..mihin tämä aika on oikeasti mennyt???? Sitä ennen onneksi vielä kivaa tiedossa!! :DDD Meidän sakki nimittäin lähtee marrask puolivälissä lomalle! Ihan Ameriiikkoihin asti käy tiemme ;) wautsiwau,en oo meinaan ikinä niin kaukana käyny.odotan innolla vaikka pitkä lento pelottaakin mahottomasti! 2vkoa ollaan reissussa,appivanhemmat mukana,joten Nealla riittää hoitajia ;) Ehkä mekin ukon kanssa saadaan OIKEASTI rentouduttua<333.

No nyt syömään,kirjoituksesta ei tuu enää mitään kun kädet jo ihan tärisee nälästä. Sori että tuli omanapainen viesti.En ehtinyt kommentoida muita ;P...

En ole täällä paljon kirjoitellut siksikään että minusta nää kirjotukset sitten vaan vaipuu unholaan ja katoaa muiden ykkösten ja nollien sekaan.Alotin blogin,jotta jotkut asiat edes (ehkä) säilyisivät ;))

Voikaa hyvin kaikki mammat ja kohta taaperopuolelle siirtyvät joulu' vauvat' :)))

-Tiggr&Nea liki 10kk<3

Vierailija
10/21 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpahan vain toivottelemaan mukavaa viikonloppua kaikille. Huominen menee miehen väitöstilaisuuksissa, ja viikonlopuksi on luvassa taas vaikka mitä menoa. Minä oon kipeenä, äsken yritin nukkua päikkäreitä, mutta lopputulos oli tunti yskimistä pitkällään.

Tässä vielä linkki jammailusta pitäville joulu" vauvoille" , ja toki mammoillekin :)

http://dingo.care-mail.com/cards/flash/5407/ilikeyou.swf

Meillä ainakin saa aikaan melkoiset hytkynnät ja käsien viuhtomiset.

T:Emppu ja Niklas

Vierailija
11/21 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä Tikru ymmärrän että mun uhkailu pelottaa,on se niin hurjaa=)

Meillä muuten oltiin 73 cm ja 8640g.

Paino ja pituus laskusuunnassa siis keskikäyrältä pudottiin mutta tasaista eikä moitittu ollenkaan.

Meillä vaan kyseltiin mitä osaa,ei näyttää pitänyt.

Konttasi odotushuoneen lattialla kyllä=)

Voi vitsit kun mulla on niin kova matkakuume että kun joku mainitseekaan reissusta,mä hinkuan mukaan heh=)

Painoa ei siis välttämättä tule paljoa nyt kun liikkuu niin kovaa.

meidän sihtikurkku ei paljoa sormiruokaa saa mutta annan joskus maissinaksuja ja kurkun paloja mutta hyvin pieniä.en uskalla antaa isompia,tulis nyt noita hampaita eka ees kunnolla=)

Kunhan Juho herää,laitanpa tuon linkin,mä otin videotakin tänään kun se tanssii seistessään tukea vasten,YÖ:tä tanssi eli hyvä musamaku pojalla=)

äityliini ja Juho 10kk

Vierailija
12/21 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kokeilla noita teidän mainitsemia napostelupaloja. Neidillä vasta yksi hammas, mutta hyvin uppoaa rakeinenkin ruoka.

Tänään se sitten alkoi! Meinaan toi kiipeilyharrastus =) Nyt yrittää Omppunen kiivetä joka paikkaan ja koko ajan. Ainoa miinustekijä tossa hommassa on se, että neitokaisen jalat on täysin makaroonit.

Hauskan näköistä puuhaa, kun toinen kiipeää oikeen tosissaan ja jalat on ihan poissa pelistä.

Voi ei, kun noi vauvat kasvaa hurjaa vauhtia.

Ihana viikonloppu tiedossa =) Olen lähdössä mammaystävien kanssa la-su Tallinnaan, jihuu. Tarkoituksena shoppailla ja molempina päivinä vielä hemmottelua kosmetologilla.

Hauskaa loppuviikkoa kaikille joulutontuille

Heikka@ ja kiipeilymestari

Vierailija
13/21 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikonloppuna tyttöjen illassa. Tanssittiin (ja joo, juotiin) hurjasti. Flirttailin itseäni kymmenen vuotta nuoremman pojan kanssa. Olinpa hyvällä tuulella pitkään (ja vaikutti vain positiivisesti miehen ja mun elämään vällyjen välissä...).

Nyt on tiedossa ei nyt bailuilta, mutta saan illallistaa miehen kanssa viikonloppuna ystävien kanssa. Mennään meidän alan messuille Turkuun, ja kirjallisuudesta kiinnostuneet isovanhemmat tulevat mukaan niin, että katsovat yhden illan Karppulia. Nyt on kyllä ollut ihme rientoputki päällä. No, tämä ei Karppulia harmita, kun laitan hänet kuitenkin nukkumaan.

Karppa oli tosiaan alipainoinen: pituus 72 cm, kasvanut miinus yhden käyrältä plus yhdelle (joskin voi olla hieno mittausvirhe, koska päätä piteli äiti, jolla oli kana kynittävänä mittaajan kanssa :)). Painoa himpun alle 9 kg. Yritän nyt ola tosi kärsivällinen syömisten kanssa, enkä lopeta ennen kuin on varmja, ettei vauva huoli enää. Jotenkin luonto sanoo, että vähennän tissisttelyä vain vauvan tarpeen mukaan...

Orava, Karppuli ja Morrison

Vierailija
14/21 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies valtaa koneen kyllä kohta kun tulee töistä!

eipä tänne kummempaa,aamulla tuli hiukan kiire kun oli Katrin korvakontrolli klo 9:00 ja muistin koko asian klo 8:20 =0

vaan ehdittiin juuri ja juuri,olin kyllä kaameen näköinen otus mutta ei se lääkäri pelästynyt heh heh

Korva oli terve.

Juho on aivan mahdoton vauhtihirmu nykyisin,kohta sen pää on halki varmaan,tänäänkin kaatuillut ja lennellyt useasti,kerran tuoli meni päälle ja meinas täysillä lyödä päänsä semmoisen lasiseen esineeseen.

kauheeta.

Päiväunet oli vaan 45.min,en tajuu minne Juhon unenlahjat kadonneet,no,yöllä uni tulee kyllä.

viiliä ekan kerran maistettu ja ilme oli hauska kyllä=)

hyvää vk.loppua!

äityliini ja Juho 10kk1pv

Vierailija
15/21 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroahdistus on mennyt päivältä ohi!! Jeeee!! saan tehtyäkin jotain. Nykyään riittää kun juttelen jos menen keittiöön, tai vessaan, kyllä se ääntä seuraa ja perässä tulee, mut ei onneksi huuda. Vaan yöt sitten... Voi ristus!! hirveetä hulinaa! Monen monta kertaa yössä herää kitiseen ja väniseen, tai nousee seisoon ja huutaa ihan täyttä huutoa.. Ollaan molemmat miehen kans aika sippejä aamusin ja koko päivän, kun ei koskaan saa nukuttua paria tuntia putkeen... välillä on parempia öitä, että ei ehkä herää kertaakaan tai kerran. Mut sit välillä on et viisi-kuusi kertaa peräkkäin ainakin huutelee, ja sit vasta nukku tunnin verran ja taaas vänisee... Plah. Mitä lie, menis ohi nyt vain. Ollaan suht hyvin saatu pysyttyä irti yösyötöistä. Sairaana on saanu öisinkin maitoa, mut sit ollaan mahd. pian irtauduttu yösyötöstä taas. Mutta nykyisin vetää hirveet raivarit kun yöllä tarjotaan vettä jos alkaa oikein riekkumaan, että josko olis jano.. :S Selvästi haluais maitoa.. Mut ei se sitä mun mielestäni tarvi! Kun päivällä syödään aamulla jugurtti, sit lihasose, sit hedelmäsose, sit taas lihasose ja vielä iltapuuro tai hed.sose yms. JA lisäksi maitoa monessa välissä 100-200ml kerta sekä sormipaloina mariekeksejä, maissinaksuja... ON tääkin hommaa.. Plaa plaa plah!

Liinuksi: miten teillä on koiran kanssa lähteny sujumaan?? Onko ottanut Aadan paremmin vastaan?? Meillä on uroskoirakin rauhottunu taas huomattavasti kun tyttö lähti konttaan. Sen jälkeen on pysähtynyt aina kun naulittu paikalleen jos tyttö ottaa pannasta tai karvoista kii. Ja tottelee neitiä. xD Tyttö otti sitä yks aamu pannasta kiinni kun koira makoili omalla paikallaan olohuoneessa. Meillä on siis kiristyvä kettinkipanta, tyttö otti lenkistä kii, tempas pannan tiukalle ja lähti konttaan. Koira kuuliaisesti tassutteli hiljaa perässä kun tyttö aina nyki ja nyki. Se raahas sen maton päälle ja käänty istuun ja alko nykiin tiukalla tahdilla pannasta. Koira oli hivenen hölmistyny ja meni istuun. Tyttö repi aina vaan, niin meni raasukka maahan. :DD *hihi* aatteli varmaan et tää on taas tätä et tyttö käskee sitä istuun kun nykii ja sit maahan.

Eipä täällä muuta ihmeellistä. Hammassärkyä mulla, taaaaas. Ja hermot palaa kun ei tästä tuu mitää. Mä hommaan tekarit iha kohta, ei jassa. *mur mur* Jatkuvasti sais rampata hammaslääkärissä ja AINA järkeään on juurihoidon paikka! Ikään ei vähemmällä lopu!! Ja ihan tajuttoman kallista touhua.. Nytki jomottaa niin että järki lähtee. Huomenna edessä särkyajan soitto että pääsee tästä tuskasta etes hivenen eteenpäin.

Quarra ja neiti 10kk

Vierailija
16/21 |
01.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida tänne enään kukaan eksyä, jos huomenna alkaa uus pino. VAI JATKETAANKO TÄTÄ???

Oli alettava kirjoittaan,kun quarra kyseli koirakuulumisia ja sehän on yksi mun lempiaiheista.

Ei meillä sen kummemmin edistystä asiaa ole tullut,mutta helpompaa nyt.Nimittäin koira pakenee lähes paniikin omaisesti Aadaa,eikä päästä sitä lähelleen. Välillä likka koittaa päästä lujaa kontaten koiran luokse,mutta eipä siinä onnistu.Murinat ja irvistelyt on kyllä onneksi loppunut,mutta ei koira suostu antaa edes silittää.Kun pidän typyä sylissä ja koitan siihen kutsua hurttaa, niin eipä vaan suostu tulemaan.

Tokkopa tämä tilanne tästä ihan äkkiä muuttuu.

Piti kirjoitella paljon muutakin,mutta Aada heräsi " päikkäreiltä" ,joten palailempa huomenissa....

Vierailija
17/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Juholle askelista =), siitä se lähtee !!

Meillä ei kyllä askelia yritetä edes ottaa. Olivia ei edes vielä nouse itse istumaan, mutta ryömii kovasti. Ihan hyvä näin, säästyy äidin hermot.

Olimme isolla porukalla viettämässä viikonloppua mökillä. Omppu oli aivan ihastuksissa kun oli paljon väkeä ja sylejä missä istuskella. Taisi reissu vaatia sen verran " veroa" että tänään sitten nukkui aamupäiväuniaan reilut kolme tuntia =)

Viimeviikolla oli neuvola. Painon takia alunperin sinne menimme, nyt kaikki ok sen suhteen. Mitat oli 74 cm ja 8645 g.

Oletteko antanut paljon vauvoille esim. leipää yms. naposteltavaa?

Meillä maistellaan kovasti maissinaksuja, kurkkua, omenaa jne. Mutta sen olen huomannut, että leipä ja omatekemä puuro aiheuttaa vielä masuvaivoja. Eilen annoin maistaa raejuustoa (neuvolantädin luvalla), kovasti neiti tykkäsi. En tiedä oliko myös se osasyynä nukkumaan mennessä, että itkeskeli mahaansa =(

Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja kirjoitellaan taas ahkerasti, jotta pysymme etusivulla

Terkuin Heikk@ ja Olivia Omppunen, huomenna 9 kk

Vierailija
18/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nämä päivät työstä käyvät!! Tänäänkin olen siivonnut koko kämpän. Pikkuhiljaa joka välissä jotakin on tullut tehdyksi. Vielä pyykit narulle ja sitten päivä on pulkassa!! Tuntuu vaan, että hommia tulee aina uusia kun vanhan saa tehdyksi...

Tyttö on nyt nukkunut tosi pitkiä öitä. Menee illalla klo 8 nukkumaan ja nousee 9 ylös. Tosin hän voi kyllä höpötellä jo aiemminkin, mutta antaa äitin nukkua! Yöt on kyllä katkonaisia, kun tuttia kaipailee. Vaan en siitä nyt rupea valittamaan, kun saan kuitenkin ihanasti nukkua monta tuntia! Noh, kait huomenna sitten noustaan jo tosi aikaisin, kun pääsin kehuskelemaan...

Nyt on sitten alettu kontata. Huojuvasti ja hitaasti, mutta aika pitkiä matkoja jo. Jos on kiire, niin sitten ryömitään. Joka paikkaan pitää päästä ja kaikkea pitää tutkia. Ja kaikkea se likka sattuu löytämäänkin, sellaista mitä ei itse huomaa. Tänäänkin repi pöydän jalan alta huopatassun jotenkin irti.

Käsittämätöntä, että kohta me joudutaan poistumaan taaperopuolelle jo! Vuosi sitten odottelin hartaasti äippälomalle pääsyä ja ajattelin että kokonaisen vuoden olen poissa, tuntui hirveän pitkältä ajalta ja nyt se on jo kohta mennyt!

Mutta nyt kait pitää sitä pyykkitelinettä mennä tyhjentämään uusien pyykkien tieltä. Siinä yksi kotihomma, jota inhoan!! Siis kyllä paidat ym ja tytön vaatteet on ihan kivoja, mutta tuo sukkapyykki ottaa hermoon!!

Mukavaa viikon jatkoa kaikille!

Vierailija
19/21 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta voi antaa maitotuotteita. Kivaa!

Kaikille eroahdistuksesta kärsiville: meidän kausi kesti kokonaisuudessaa runsaan kuukauden ja loppui yksi päivä kuin seinään. En osaa sanoa, oliko joku tapahtuma, joka sen lopetti, vai heräsikö Karppuli vaan yksi päivä ja päätti, että ok, ollaan sitten yksilö...

Karppulin puheen kehitys on taantunut. Ei mitään mistä pitäisi olla huolissaan, mutta nyt tuntuu unohtaneen kaikki sanat. Normaali puhe on " täät täät" ja kun pitää olla painokas, sanoo tomerasti ÄTTÄÄttÄÄ(t). Vähän niinkuin amerikkalainen ulkomailla: sama asia kovempaa. Karpulla on edelleen asiaa, mutta sitä samaa.

Kehityksessä on muutenkin tämmöinen taantumakausi. Ei osoita pyydettäessä tuttuakaan eläintä, ei vilkuta tms. Paitsi että kun kollega yritti saada Karppulia tekemään hevimerkin, niin ihan kuin todella olisi tehnyt perässä! Auts, jos vilkutus kuitenkin ekaksi...

Viimeiset ruohomöyrinnät vedettiin maalla viikonloppuna. Etelässä oli peräti 20 astetta! Poimittiin omenoita, ja Karppu innoissaan härhelsi jokaista omenaa ja tietty piti joka toista maistaakin. Kuin karhu lohijoessa. Sama kohtalo oli pihlajanmarjoilla: alas meni marja poikineen ihan tuosta vaan! Ei ole kettu.

Orava ja Kare Karpaasi 9,5 kk

Vierailija
20/21 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia täältäkin.Onkin ollut rasittavat pari päivää takana.Oltiin lauantaina häissä ja Aada meni mummilaan yökylään.Oli siellä sitten itkeskellyt ja vierastanut kovasti.Toivat sen sunnuntai-aamuna kotiin ja siitä lähtien on typyn eroahdistus ollut ihan mahdotonta.Vaikka olikin jo ajat sitten hellittänyt.Mutta yökyläily oli kait sen verran " traumaattinen" kokemus,että tunteet tuli taas pintaan.

Aada on koko ajan äipän puntissa kiinni ja haluaa syliin.Sitten roikkuu paidan kauluksessa ihan hysteerisenä,kun koittaa laskea lattialle.Toissayö meni itkiessä ja viimeyönä heräs kanssa itkemään ihan kamalasti.Oli sitten siirrettävä pinnasänky ihan viereen,niin suostu nukkumaan.Meidän väliin ei rauhoittunut,kun ei ole siinä koskaan nukkunut.Saas nähdä minkälainen päivä sitten tänään.

Esikoinen täyttää 13-v ja jokunen vieras on tulossa.Laitoin piiiitkästä aikaa herätyskellon aikasin soimaan,että ehdin tässä isommat sotkut raivata ja voin sitten yrittää imuroida,kun Aada herää.

Kakku tehtiin pojan kanssa jo illalla,kun halusi itse sen täyttää ja koristella.Saas nähdä taas mitä tuli,minä kun en oikein leipomisihmisiä ole..

Onnittelut Juholle ensi askelista! Teillä tunnutaankin nyt vauhdilla oppivan kokoajan uutta. Aadalla oli 7kk iässä joku oppimisvaihe,nyt ei ole tapahtunut oikein mitään uutta pitkään aikaan.Tukia pitkin menee,mutta eipä uskalla vielä yhtään askelta ilman ottaa. Taitaa olla enemmänkin kasvuvaihe,kun ennen tuota yökyläilyä nukkui ihan mahdottomasti ja söi.

Ens viikolla onkin neuvola,saas nähdä vieläkö neidin paino menee keskikäyrällä.On se melkoinen pallero.Posket kuin hamsterilla ja taitaisivat poksahtaa,kun painais.

Meillä syödään kanssa leipää ja maissinaksuja.En uskalla mitään kovempaa antaa,kun etuhampaillaan saa niistä isoja paloja irti,mutta ilman takahampaita niitä ei saa pureskeltua ja pelkään että tukehtuu.

Juuston siivua on myös annettu,sitä tukkää napostella.Tosin koira siitä taitaa saada suurimman osan.

Muorien mielestä pitäisi jo antaa nakkkia/lauantaimakkaraa kouraan,kun ennenkin on annettu.Mutta en sitten ole sen suolan takia arvannut antaa.

No,nyt tuli lörpötettyä liiankin kanssa.Jatkettava kiiruusti siivoushommia. T.Liinuksi+Aada 9,5kk