Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huonot pisteet psykologisista testeistä

Vierailija
30.06.2015 |

Hain tänä vuonna opiskelemaan psykologiaa, mutta sain soveltuvuuskokeiden psykologisista testeistä tosi huonot pisteet... eli pistemäärän mukaan olisin heikosti tai en lainkaan soveltuva alaa opiskelemaan. Siis mitä ihmettä??? Tiedostan kyllä, että hakijoita on satoja ja karsinta on tiukkaa, mutta en vain tajua. Tarkoittaako tuo nyt sitä, että olen vaan kertakaikkiaan epäsopiva eikä edes kannata enää yrittää hakea? Testeissä oli siis erilaisia musteläiskä- ja piirrustustehtäviä. Voisiko joku kertoa mitä tästä nyt pitää päätellä... heitänkö hanskat tiskiin? Olen hakenut kerran aiemminkin, silloin en päässyt soveltuvuuskokeisiin asti. Ikää on kuitenkin jo 24v eli halu opiskella olisi kova. Avoimessa yliopistossa olen suorittanut opintoja tässä odotellessa. Nyt mietityttää vaan, että pitääkö tästä tosiaan vetää se johtopäätös että ala on minulle väärä tai että minä olen vääränlainen alalle? Paha vaan, kun mikään muu ei kiinnosta oikein. En halua hakea ensi vuonna uudestaan vain huomatakseni taas, että saan huonot pisteet psykologisista testeistä. 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä kysyä, missä vika.

Vierailija
2/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä näit musteläiskissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala?

Vierailija
4/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologia on ala. Kysyin asiaa puhelimitse ja sain vastauksen, että ei ole saatavilla tarkempia perusteluja pisteytykselle. Musteläiskissä en mielestäni nähnyt ainakaan mitään poikkeavaa, ainoastaan ihmisiä, eläimiä ja ehkä jokusen "elottoman asian", kuten astioita yms. En sitten tiedä mitä tuo tarkoittaa. Todella turhauttavaa!!!

Vierailija
5/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisäilee vielä: haastatteluista sain ihan ok pisteet, en mitään huippuja, mutta kuitenkin niiden perusteella olisin luokiteltavissa soveltuvaksi. En oikeasti tiedä mitä teen, turhauttavaa kun ei ole edes saatavilla mitään lisätietoja siitä miksi meni vikaan!

Vierailija
6/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain viime vuonna fysioterapian pääsykokeiden psykologisista testeistä saman tuloksen, etten soveltuisi alalle. Otin tuloksen itseeni vaikka Päämäärän psykologit meille alussa sanoivatkin, että n. 25% kokeessa olevista reputtaa psykologiset. Sittemmin ajattelin, että ei ne testit välttämättä kaikkea kerro persoonasta, itse en esim. oikein jaksanut enää loppupäivästä keskittyä ja siinä 200 väittämän tehtävässä suunnilleen vaan ruksin kunhan jotain. Olen lukenut noista testeistä kommentteja ja joku lähärikin oli saanut sh:ksi pyrkiessään hylätyn tuloksen, vaikka oli ihan sujuvasti kymmenisen vuotta alalla työskennellyt...

Vierailija
7/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 15:51"]

Minä sain viime vuonna fysioterapian pääsykokeiden psykologisista testeistä saman tuloksen, etten soveltuisi alalle. Otin tuloksen itseeni vaikka Päämäärän psykologit meille alussa sanoivatkin, että n. 25% kokeessa olevista reputtaa psykologiset. Sittemmin ajattelin, että ei ne testit välttämättä kaikkea kerro persoonasta, itse en esim. oikein jaksanut enää loppupäivästä keskittyä ja siinä 200 väittämän tehtävässä suunnilleen vaan ruksin kunhan jotain. Olen lukenut noista testeistä kommentteja ja joku lähärikin oli saanut sh:ksi pyrkiessään hylätyn tuloksen, vaikka oli ihan sujuvasti kymmenisen vuotta alalla työskennellyt...

[/quote]

Kiinnostaisi oikeasti tietää miten tuollaiset psykologiset testit on mahdollista reputtaa ja millä perusteella niistä saadaan huonot pisteet. Tulee ihan vainoharhainen olo, että mitä niissä muka on nähtävissä sellaista minkä perusteella olisin heikosti soveltuva... ap

Vierailija
8/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä yrittäisin vielä kerran. Sitten jos toisenkin kerran tulee todella heikot pisteet psykologisista, niin ajattelisin että ehkä en ole niin soveltuva alalle. Jos taas menisi sellaisen keskiverron kohdalle, niin sitten yrittäisin kolmannenkin kerran.

Vierailija
9/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo näyttää että väärä ala.

Vierailija
10/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti niistä ei näe yhtään mitään, ja vastausten tulkinnat ovat täysin mielivaltaisia. Valitse vähemmän pseudotieteellinen ala ja nuku yösi hyvin jatkossakin.

Vierailija
11/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 16:29"]Oikeasti niistä ei näe yhtään mitään, ja vastausten tulkinnat ovat täysin mielivaltaisia. Valitse vähemmän pseudotieteellinen ala ja nuku yösi hyvin jatkossakin.
[/quote]

samaa mieltä

Vierailija
12/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain vieläkin käytetään musteläikkätestejä? Nehän ovat uskomattoman vanhanaikaisia. 

Vierailija
13/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen psykologi (tutkija) ja nuo soveltuvuuskokeet ovat todella epäluotettavia, kuten haastattelukin (paitsi karsii todella häiriintyneet, mitä ap tuskin on). Älä lannistu, hae esim Helsingin psykalle, sinne ei ole tuota soveltuvuusosuutta.

Vierailija
14/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologiset testit ovat aivan naurettavia. Kuka hullu hoitoalalle hakeutuessaan rastii jotain 'puhun ihmisistä pahaa takanapäin', 'olen riidanhaluinen', jne. väittämiä? Itsearviointi ei ylipäätään toimi.

Vierailija
15/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 lisää, että psykologia ei todellakaan ole pseudotiede vaan alalla tehdään laadukasta ja arvokasta tutkimusta, mutta ikävä kyllä soveltavalla puolella (esim. henkilöstövalinnoissa) käytetään toisinaan epäpäteviä, suoraan sanottuna huuhaa-menetelmiä. Kuten ne musteläiskät.

Vierailija
16/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää kaikkia vastanneita. Edelleen kyllä mietin miten ihmeessä tähän pitäisi suhtautua, olenko tosiaan niin epäsopiva.... ja en kyllä tosiaankaan usko olevani mitenkään häiriintynyt. Olen kyllä kärsinyt mielenterveysongelmista siinä mielessä, että olen ollut jonkintasoisesti masentunut aiemmin. En tuonut tätä esille missään haastatteluissa, enkä oikein keksi miten tuo voisi testeissä tulla merkittävästi esille. Sitä paitsi, ei kai voi olla mikään vaatimus, että hakijat ovat täysin kolhuitta ja suruitta elämästään selvinneet?? Kunhan ne eivät hallitse nykyhetkeä.

Ilmeisesti sillä ei ole paljonkaan väliä kuinka motivoitunut on. Olen todella surullinen :(

Vierailija
17/18 |
30.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/18 |
01.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä