voiko tää olla jotain harmitonta tai rintasyöpää vai mitä?
Eilen suihkussa alkoi vasenta rintaa kutittamaan ja raavinkin sitä. Sitten huomasin, että tuo rinnan vasen puoli on ihan punainen, vähän niinkuin jotain ihottumaa olisi? Nyt on hieman yön aikana rauhoittunut, ei kutia enää, mutta punaisia pientä ihottuman näköistä jälkeä vielä on. En ole allerginen tietääkseni millekkään. Eilen oli kyllä kuuma päivä ja hieman saman puolen käsivarsi punoitti auringosta, mutta ei kai se nyt vaatteiden läpi rintoihin vaikuta? Olin siis terassilla käsivarret paljaana, mutta olihan mulla toki alusvaatteet ja vaatteet rintojen edessä..
Ikää alle 30 v joten eikö rintasyövän pitäisi olla tosi harvinaista? Vai voikohan olla sitä? En tiedä pitäisikö käydä näyttämässä työterveyslääkärille vai odotanko siihen asti että ens kuun puolessa välissä on lääkäri aika e-pillereiden uusimista varten?
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:53"]
Luin juuri eilen jostain tulehduksellisesta rintasyövästä tms. Googletapa.
[/quote]
Rintani ei ole punainen, kipeä eikä kuumota. Ainoa mitä huomasin on tuo ihottuman näköinen jälki :/
ap
Olisko ihan vaan aurinkoihottumaa tai ihan normi ihottumaa tai sitten joku ötökkä puraissut ja "myrkky"levinnyt raapiessa iholle.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:08"]
Olisko ihan vaan aurinkoihottumaa tai ihan normi ihottumaa tai sitten joku ötökkä puraissut ja "myrkky"levinnyt raapiessa iholle.
[/quote]
Mutta voiko tuota aurinkoihottumaa tulla jos ko. alue ei ole saanut aurinkoa?
Voi olla ihan hikinäppyäkin, jos olet auringossa istunut.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:51"]Eilen suihkussa alkoi vasenta rintaa kutittamaan ja raavinkin sitä. Sitten huomasin, että tuo rinnan vasen puoli on ihan punainen, vähän niinkuin jotain ihottumaa olisi? Nyt on hieman yön aikana rauhoittunut, ei kutia enää, mutta punaisia pientä ihottuman näköistä jälkeä vielä on. En ole allerginen tietääkseni millekkään. Eilen oli kyllä kuuma päivä ja hieman saman puolen käsivarsi punoitti auringosta, mutta ei kai se nyt vaatteiden läpi rintoihin vaikuta? Olin siis terassilla käsivarret paljaana, mutta olihan mulla toki alusvaatteet ja vaatteet rintojen edessä..
Ikää alle 30 v joten eikö rintasyövän pitäisi olla tosi harvinaista? Vai voikohan olla sitä? En tiedä pitäisikö käydä näyttämässä työterveyslääkärille vai odotanko siihen asti että ens kuun puolessa välissä on lääkäri aika e-pillereiden uusimista varten?
[/quote]
Nuorin rintasyöpäpotilaani ollut 18 v
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:57"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:53"]
[/quote]
Rintani ei ole punainen, kipeä eikä kuumota. Ainoa mitä huomasin on tuo ihottuman näköinen jälki :/
ap
[/quote]
Niin, tuo ihottuma saattaa liittyä siihen. Kyllä mä soittaisin lääkäriin ihan jo oman mielenrauhankin takia :) Itse eilen noita rintasyöpäjuttuja selailin, koska löysin toisesta rinnasta ison kyhmyn :( Ja tuolla tosiaan luki että ihottuma rinnassa voi olla merkki siitä tulehduksellisesta rintasyövästä. Toivotaan nyt kuitenkin, että on jotain ihan muuta, mutta soita vaan varmuuden vuoksi ja vaadi saada aika, ei siinä mitään menetä! :)
Rintasyöpä ei oireile ihottumalla eikä kutinalla. Levitä jotain rauhoittavaa voidetta ja odottele muutama päivä.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"]Rintasyöpä ei oireile ihottumalla eikä kutinalla. Levitä jotain rauhoittavaa voidetta ja odottele muutama päivä.
[/quote]
Kyllä voi oireilla niinkin, kas kun sitä on monenlaista
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"]Rintasyöpä ei oireile ihottumalla eikä kutinalla. Levitä jotain rauhoittavaa voidetta ja odottele muutama päivä.
[/quote]
Syövällä on monet kasvot. Se voi siis myös oireilla monin eri tavoin. Et voi suoralta kädeltä sanoa, ettei jokin ole syöpää, mutta et myöskään voi suoralta kädeltä sanoa jonkin olevan syöpää.
Lääkäri on oikea osoite noiden epäilysten aikana ja ne kyllä osaa sanoa tutkimusten jälkeen mikä on aiheuttajana.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"]
Rintasyöpä ei oireile ihottumalla eikä kutinalla. Levitä jotain rauhoittavaa voidetta ja odottele muutama päivä.
[/quote]
Olen kyllä kuullut ihan lääkäriltä, että ihottuma rinnassa voi olla merkki. en kyllä muista miten tavallsita sellaiset oireet on. Rauhoittava voide ja parin päivän odottelu ei varmaankaan ole haitaksi, mutta jos ihottuma ei häviä nopeasti, niin kannataa käydä tutkimuskissa, ihan jo mielenrauhan vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 14:29"]Rintasyöpä ei oireile ihottumalla eikä kutinalla. Levitä jotain rauhoittavaa voidetta ja odottele muutama päivä. [/quote] Kyllä voi oireilla niinkin, kas kun sitä on monenlaista
[/quote]
No ei tuollaista pientä kutinaa kannata lähteä heti panikoimaan ja ottamaan turhia mammografioita ja/tai ultria. Jos se onkin syöpä, se ei parin päivän odottelusta miksikään pahene. Vähän järkeä nyt tuohon hysteriaan.