Asun kesän Italiassa. Haluatko kysyä jotain?
Kommentit (25)
No näkeekö siellä niitä Välimeren "hätää" kärsiviä pakolaisia? Miksi valitatte mamuista, kun kuitenkin dumppaatte ne Pohjois-Euroopan huoleksi/haitaksi?
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:51"]
No näkeekö siellä niitä Välimeren "hätää" kärsiviä pakolaisia? Miksi valitatte mamuista, kun kuitenkin dumppaatte ne Pohjois-Euroopan huoleksi/haitaksi?
[/quote]
Ainakin Milanon päärautatieasemalla heitä näki, nukkumassa makuupusseissa. Ja mitäpä tavallinen italialainen voi maansa turvapaikkapolitiikalle, ainakaan yhtään sen enempää kuin me tavikset täällä Suomessakaan?
(En ole ap mutta Milanosta juuri palannut suomalainen).
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:48"]Mikä on parasta Italiassa?
Osaatko italiaa?
Kaunein näkemäsi paikka Italiassa?
Oletko käynyt Amalfin rannikolla?
[/quote]
Ruoka, ihmiset, kulttuuri, maisemat, sellanen rento elämä. Tosin en ole oikeaa arkea täällä viettänyt, joten nämä vain loma-asujan näkökulmasta.
.
Ymmärrän jo ihan hyvin, mutta en kovin hyvin puhu. Sillain auttavasti, että saan asiat jotenkuten hoidettua vähän elekieltä apuna käyttäen :D
.
Vaikea valita yhtä paikkaa, Garda, Como, Iseo, Maggiore -järvien ympäröivät maastot ovat upeita paikkoija tehdä pyöräilyretkiä. MaAseudulla vanhat rakennukset ja viiniviljelykset ovat tosi kauniita. Firenze on häikäisevä, samoin La Spezia.. Kauniita paikkoja on niin paljon Italiassa.
.
Olen käynyt, mutta siitä on jo useampi vuosi aikaa..
Italiassa saa nykyään monissa paikoissa myös gluteenitonta pizzaa, se pitää vain pyytää kun tilaat pizzasi. Löytyy myös leipomoita, mistä saa gluteenitonta tuoretta leipää, pullaa jne.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:45"][quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 13:39"]Mitä teet koko kesän siellä? Miksi olet pohjoisemmassa etkä Etelä-Italiassa jos niin on?
[/quote]
Lomailen ja hoidan tuttujen suomalaisten tai suomi-italia -perheiden lapsia. Pohjoisemmassa Italiassa olen siksi, kun täällä meillä on asunto... Mistä tiesit että olen pohjoisemmassa? :D
[/quote] Useimmiten "kaikki" menevät sinne.