Narsistin tunnistaa katseesta?
Kun narsisti imee narsistista lähdettä, katse on aina sama. Narsisti tuijottaa ilmeettömänä ja pupillit on hieman laajentuneet. Tajusin tämän katsoessani eksästä ottamiani vanhoja valokuvia.
Hän nautti valokuvattavana olemisesta ja huomiostani. Ilme on joka kuvassa omituisen jähmettynyt.
Eipä silti, tämä narsisti ei hymyillyt juuri koskaan enkä ole koskaan kuullut hänen nauravan.
Kommentit (45)
Katsoo vähän alakanttiin vieno hymy huulillaan,aliarvioiden kuvaajan.Katsoin fb kuvia muutamasta tutusta jotka niin itseään täynnä..Pirullisen ihmiset nekin katseesta tunnistaa,silmissä asuu pahuus!!!ökök.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan ei sitä narsismia huomaa katseesta, vaan käytöksestä pitemmällä aikavälillä.
quote=Vierailija]Oman kokemukseni mukaan ei sitä narsismia huomaa katseesta, vaan käytöksestä pitemmällä aikavälillä.
Tunnistamisen avain on käytös plus katse, pidemmällä aikavälillä. Koska narsisti ei ymmärrä empatiaa, ehkä ei edes usko aidon empatian olemassaoloon tai ainakin kokee sen heikkoutena muissa ihmisissä, ei pysty mitenkään näyttelemään sitä aidosti mikroeleissään ja katseessaan. Ylinäytellä voi tietysti, mutta sen voi tunnistaa. Olen nähnyt tämän monta kertaa, että ensin epäilen käytöksen perusteella jotain ihmistä ikäväksi ja sitten alan seurata sen vuoksi tarkemmin mikroilmeitä ja katsettaan, lopulta aina selviää tässä on narsisti tai psyko kuten olin tiennyt jo. Tämä vaatii harjoittelua enkä epäile ihmisiä ennenkuin tulee jotain hälyyttäviä merkkejä. Minulla sitä kokemusta on paljon koska olin 20 vuotta tekemisissä psykon kanssa, minulle on siis näytelty kaikki tunteet, koko kirjo. Kyllä tunnistan nykyään jos joku ei ole aito. Eli jos empatiaa vaan ei ole eikä kuulu katseessa koskaan, niin silloin niin se on. Ei siinä auta kivat ajatukset että ehkä hän joskus sitten on empaattinen ja nyt vaan paineen alla tms.. .. Ei ole eikä tule. Valitettavasti. Kannattaakin tarkkailla sitä kellä on empaattinen katse ja aidot ilmeet, se on tärkeämpää tietää kellä on inhimillisyyttä. Ystävällisyys ja lämminhenkisyys, huomaavaisuus, ihailu, nämä voi kaikki näytellä. Aitoa empatiaa ei. Narsistien tunnistaminen on hyödyllistä kuitenkin juuri sen vuoksi että jos joku on narsisti, niin todennäköisesti valehtelee tai vääristelee tai peittelee. Silloin sen ihmisen juttuja ei kannata ottaa vakavasti, koska se voi valehdella ilman huolen häivääkään eikä välitä mistään paitsi huomiosta. Juttunsa voi laittaa menemään jollain lailla toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Elämä helpottuu!
Kuvissa ihmisten kasvot ovat jähmettyneitä, koska kuvat eivät liiku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan ei sitä narsismia huomaa katseesta, vaan käytöksestä pitemmällä aikavälillä.
quote=Vierailija]Oman kokemukseni mukaan ei sitä narsismia huomaa katseesta, vaan käytöksestä pitemmällä aikavälillä.
Tunnistamisen avain on käytös plus katse, pidemmällä aikavälillä. Koska narsisti ei ymmärrä empatiaa, ehkä ei edes usko aidon empatian olemassaoloon tai ainakin kokee sen heikkoutena muissa ihmisissä, ei pysty mitenkään näyttelemään sitä aidosti mikroeleissään ja katseessaan. Ylinäytellä voi tietysti, mutta sen voi tunnistaa. Olen nähnyt tämän monta kertaa, että ensin epäilen käytöksen perusteella jotain ihmistä ikäväksi ja sitten alan seurata sen vuoksi tarkemmin mikroilmeitä ja katsettaan, lopulta aina selviää tässä on narsisti tai psyko kuten olin tiennyt jo. Tämä vaatii harjoittelua enkä epäile ihmisiä ennenkuin tulee jotain hälyyttäviä merkkejä. Minulla sitä kokemusta on paljon koska olin 20 vuotta tekemisissä psykon kanssa, minulle on siis näytelty kaikki tunteet, koko kirjo. Kyllä tunnistan nykyään jos joku ei ole aito. Eli jos empatiaa vaan ei ole eikä kuulu katseessa koskaan, niin silloin niin se on. Ei siinä auta kivat ajatukset että ehkä hän joskus sitten on empaattinen ja nyt vaan paineen alla tms.. .. Ei ole eikä tule. Valitettavasti. Kannattaakin tarkkailla sitä kellä on empaattinen katse ja aidot ilmeet, se on tärkeämpää tietää kellä on inhimillisyyttä. Ystävällisyys ja lämminhenkisyys, huomaavaisuus, ihailu, nämä voi kaikki näytellä. Aitoa empatiaa ei. Narsistien tunnistaminen on hyödyllistä kuitenkin juuri sen vuoksi että jos joku on narsisti, niin todennäköisesti valehtelee tai vääristelee tai peittelee. Silloin sen ihmisen juttuja ei kannata ottaa vakavasti, koska se voi valehdella ilman huolen häivääkään eikä välitä mistään paitsi huomiosta. Juttunsa voi laittaa menemään jollain lailla toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Elämä helpottuu!
Yritä nyt kuitenkin seurata pelkästään tekoja ja moraalia äläkä pelkästään elehdinnän jätättämistä jne.
t. kaikki aspergerit mukaan lukien minä
Elämme narsistisessa kulttuurissa.
Kun narsisti "imee lähteestä"? Siis olitte vaeltamassa jossain ja narsistille tuli jano?
Epätavalliset ilmeet eivät liity narsismiin, koska narsisti pyrkii yleensä piilottelemaan narsistisuuttaan. Oudot ilmeet taas kuuluvat esim. skitsforeniaan, autisminkirjoon tai moneen muuhun asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismin oireisiin kuuluu rajoittunut empatiakyky, mutta empatian täydellinen puute on harvinaista narsisteissakin.
Vierailija kirjoitti:
Kun narsisti "imee lähteestä"? Siis olitte vaeltamassa jossain ja narsistille tuli jano?
Siitä on kuvakin https://beyondthenews.weebly.com/blog/narcissus-in-the-mirror-31-year-u…
Ei varmasti voi pelkästä katseesta tunnistaa, mutta kun tietää toisen narsistiksi, niin pienetkin eleet huomaa eri tavalla. Olen ollut oikeudessa väkivaltaisen narsistin takia ja mieleeni on kyllä syöpynyt se katse miten minua katsoi. Kiero, kylmä virne naamalla ja silmät elottomat vaikka hymyili.
Joillakin on tyhjä tai pistävä katse, joillakin pää vähän takakenossa jotta voi katsoa alamaisia nenän vartta pitkin. Joistakin ei huomaa mitään eli ne voivat olla keskenään erilaisia. Sen sijaan samaa niissä on, että he haluavat että heitä katsotaan. Niiden tarve saada huomiota on pohjaton.
Narsistia voi helposti järkyttää niin ettei katso ja on reippaana tekemässä muuta.
Onneksi tietoa tulee lisää.
Luottakaa ensivaikutelmaan. Luottakaa vaistoonne.
Petoeläimillä on petomaiset silmät, usein psykoilla ja narskuillakin on ilkeät/petomaiset silmät. Ei aina mutta usein.
Narsisti tuntee toisen narsistin : ))))
Lukekaa riitta hyrch, liisa keltinkangas -järvinen ja hakusanaksi vielä narsismi, persoonallisuushäiriöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritä nyt kuitenkin seurata pelkästään tekoja ja moraalia äläkä pelkästään elehdinnän jätättämistä jne.
t. kaikki aspergerit mukaan lukien minä
Tunnen kyllä hyvin muutaman aspergerinkin enkä koskaan ole heitä epäillytkään narsisteiksi. Jos katsoo vaan tekoja niin silloin voi vahingossa assia luulla narsistiksi. Ero on siinä että assille kun kertoo että joki satutti niin hän ymmärtää, pahoittelee ja muuttaa käytöstä. Narsisti jatkaa ja pahentaa kiusaamista ja tekee kiusaa tahallaan. Assi ei tee tahallaan. Kyllä narsistin tuntee katseesta kun pidempään seuraa ja tekoja myös. Jos on tarpeeksi tarkkanäköinen ja psykologista silmää. Turha aliarvioida narsistien ja psykojen uhreja, hehän juuri ovat niitä tämän asian ammattilaisia ja läheltä narsistin nähneet. Kaikista lähimpää nähneet. Tää assikortti on outoa aina vetää pöytään, joku ihme klisee. Kyllä assit tunnistaa erikseen.
Eli siis aspergerin katseessa on empaattisuutta löydettävissä, samoin haavoittuvuutta ja syyllisyyttä, katumusta. Näitä aitoja inhimillisyyden tunteita joita kaikilla empaattisilla ihmisillä on. Näitä ilmeitä et löydä narsistilta muuta kuin ylinäyteltynä.
En usko että ilmeettömästi katsova on narsisti. Narsistin katseesta tulisi vuoroin hyvä, vuoroin huono olo, voisin kuvitella. Eli yrittäisi taivuttaa johonkin.
Toki jos katsoo täysin viileän välinpitämättömästi, ei oikeasti välitä.
Vierailija kirjoitti:
Olen niin, niin kyllästynyt ihmisiin, jotka luulevat ratkovansa toisen luonteen ilmeiden perusteella, eikä käytöksen perusteella, että olen valmis sanomaan että kolmasosa ihmisistä on jäänyt apinan asteelle.
Kyllä ne silmät on sielun peili. Käytös plus katse. Mätsääkö ilmeet käytökseen? Jos ei niin kannattaa varoa...
Itse olen kyllästynyt ihmisiin jotka eivät argumentoi loogisesti tai puhu omasta kokemuksesta vaan lyttäävät ilkeästi palstoilla...