Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänään tajusin näyttäväni vanhukselta, olen nelikymppinen

Vierailija
16.02.2022 |

Joo. Tänään kun liukastelin jäisellä kadulla, tarjoutui eräs mies TALUTTAMAAN minut sen jäisen paikan läpi. Ja eipä siinä mitään, kohtelias elehän tuo on enkä kehdannut siitä kieltäytyäkään, mutta kyllä siinä todella vanhaksi itsensä tunsi kun yleensähän tuolla tavalla autetaan vanhuksia jollaiselta itsekin ilmeisesti olen alkanut näyttää. Ja olen 41.

Nyt joku ajattelee, että taas on täti luullut näyttävänsä parikymppiseltä, no en todellakaan ole luullut, mutta olen luullut näyttäväni ikäiseltäni enkä nyt sentään vanhukselta vielä. Ja tuo mies oli arvioni mukaan itseäni vanhempi, ei mikään kaksikymppinen jolle neljäkymppiä voisi yhtä hyvin olla kahdeksankymppiä, vanhuksina nähdään molemmat.

Onko tälle enää mitään tehtävissä, varmaankaan ei ole?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pelottavaa kyllä. Joudutaan tilaamaan plastiikkakirurgiarmeijat ulkomailta tänne pysyvästi. Pakko keksiä ratkaisu tai sitten näyttää vanhukselta.

Vierailija
2/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhenemiseen pätee sama sääntö kuin hiustenlähtöön, että kun itse huomaat asian ensimmäisen kerran niin oikeasti ollaan jo paljon pidemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhenemiseen pätee sama sääntö kuin hiustenlähtöön, että kun itse huomaat asian ensimmäisen kerran niin oikeasti ollaan jo paljon pidemmällä.

Olen kyllä huomannut vanhenemisen jo kauan sitten, mutta on vähän eri asia tajuta näyttävänsä nelikymppisenä nelikymppiseltä kuin tajuta näyttävänsä nelikymppisenä vanhukselta. Ei kai se ole normaaliakaan olla niin paljon itseään vanhemman näköinen. Minulla on aina olleet elämäntavatkin terveet, en ole ikinä ryypännyt enkä polttanut ja olen normaalipainoinen. En ole myöskään käristänyt nahkaani auringossa. Ja silti olen näin rapistunut.

Vierailija
4/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös 41-vuotias (miespuolinen kylläkin) ja toivon järkytyksestä kun minulta kysyttiin paperit viikonloppuna ostaessani olutta muun ruuan seassa. 15-vuotias tytär oli kyllä mukana.

Vierailija
5/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä hölmöile.

Joku on avulias, big deal.

Vierailija
6/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös 41-vuotias (miespuolinen kylläkin) ja toivon järkytyksestä kun minulta kysyttiin paperit viikonloppuna ostaessani olutta muun ruuan seassa. 15-vuotias tytär oli kyllä mukana.

Tämä on kiva kun vanhalta näyttämistä murehtivien aloituksiin tulee aina näitä keski-ikäisiä jotka "surevat" sitä kuinka NUOREKSI heitä luullaan...

Vierailija
7/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo tarkoita että näyttää vanhukselta.

Mutta jos vanhenemisen muutokseen olisi halunnut puuttua, olisi se pitänyt aloittaa jo vuosia sitten. Nytkin voi vielä toki mennä kasvojen kohotukseen ja salille, mutta pientoimenpiteet ei auta.

Vierailija
8/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tulkintasi todistaa henkisen vanhenemisen. Itse olisin ajatellut että herrasmies auttaa neitoa hädässä.

Vierailija
9/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, älä hölmöile.

Joku on avulias, big deal.

Enhän minä tuosta loukkaantunut ole, hänhän tosiaan oli vain avulias, sehän oli hyvää käytöstä. Mutta kun harvemmin tullaan tarjoamaan kadulla talutusapua muille kuin vanhuksille tai jollain lailla liikuntavammaisille, ja kun mitään vammaa minulla ei ole, niin pakkohan tästä on vetää se johtopäätös, että näytän vanhukselta.

Vierailija
10/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kiva kun vanhalta näyttämistä murehtivien aloituksiin tulee aina näitä keski-ikäisiä jotka "surevat" sitä kuinka NUOREKSI heitä luullaan...

Olen myös nelikymppinen mies, jolta kysyttiin paperit kaupassa. Tosin kun olin siellä maski naamalla, pipo päässä ja verkkarit jalassa, niin ei sen kassapleksin läpi varmaan kovin helppoa ole ikää arvioida, vaikka oikeasti näytänkin ikäistäni vanhemmalta.

Vierailija
11/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo tarkoita että näyttää vanhukselta.

Mutta jos vanhenemisen muutokseen olisi halunnut puuttua, olisi se pitänyt aloittaa jo vuosia sitten. Nytkin voi vielä toki mennä kasvojen kohotukseen ja salille, mutta pientoimenpiteet ei auta.

Mitä olisi voinut tehdä jo vuosia sitten, muuten kuin terveet elintavat, ihon auringolta suojauksen ja huolellisen ihonhoidon, minkä kaiken olen tehnytkin? Olen kyllä siinä käsityksessä, että geenit ovat isossa osassa siinä kuinka nopeasti ikääntyminen näkyy.

Vierailija
12/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile. Ensinnäkin ikuinen nuoruus on yliarvostettua. Ja toisekseen oma kokemukseni iän varrella tapahtuvasta vanhenemisesta on eräänlaista aaltoliikettä. Esim 40-vuotiaana koin itseni ja näytinkin "rouvamaiselta" ja muutama harmaa hius. Elämä oli tuolloin Tosi rankkaa. En siihen puoleen nyt enempää puutu.

Sitten 50-vuotiaana elämä sai valoisampiakin sävyjä suruaikojen helpottaessa. Olemus ja jopa hiustenväri palasi elinvoimaiseksi.

Mutta tuo kadulla apua tarjonnut ei varmasti luullut sinua vanhukseksi. Ihana ele olla noin avulias.

Ps. Olihan lompakko vielä tallessa avun jälkeen? :-) (vitsi)

Vierailija
13/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan vieläkin miten 20 vuotta sitten liukastelin ylästeen pihalla ja hävetti hirveesti kun meidän luokan pojat näki ja nauro. Enpä arvannut että sitähän ne nauraa, että näytin vanhukselta, 40 tai 80 vuotiaalta, samahan se sen ikästen poikien silmissä :(

Vierailija
14/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä pitäis näyttää teiniltä, alamittaiselta, keskenkasvuiselta? Ole ylpeä itsestäsi ja iästäsi.

Vierailija
15/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä pitäis näyttää teiniltä, alamittaiselta, keskenkasvuiselta? Ole ylpeä itsestäsi ja iästäsi.

Missä sanoin, että yritän näyttää keskenkasvuiselta? Kai sillä nyt herranjestas on väliä näyttääkö nelikymppisenä IKÄISELTÄÄN vai 70+?

Vierailija
16/16 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hätäile. Ensinnäkin ikuinen nuoruus on yliarvostettua. Ja toisekseen oma kokemukseni iän varrella tapahtuvasta vanhenemisesta on eräänlaista aaltoliikettä. Esim 40-vuotiaana koin itseni ja näytinkin "rouvamaiselta" ja muutama harmaa hius. Elämä oli tuolloin Tosi rankkaa. En siihen puoleen nyt enempää puutu.

Sitten 50-vuotiaana elämä sai valoisampiakin sävyjä suruaikojen helpottaessa. Olemus ja jopa hiustenväri palasi elinvoimaiseksi.

Mutta tuo kadulla apua tarjonnut ei varmasti luullut sinua vanhukseksi. Ihana ele olla noin avulias.

Ps. Olihan lompakko vielä tallessa avun jälkeen? :-) (vitsi)

Oma ikääntymiseni ei kyllä ole ollut aaltoliikettä, vaan naama on rypistynyt ja valahtanut alaspäin aina vain enemmän ja kropastakin löytää ryppyistä ihoa aina vain uusista kohdista. En oikeasti usko, että saisin itseäni enää freesimmän näköiseksi paitsi ehkä sellaisilla toimenpiteillä joihin matalapalkka-alalla työskentelevällä ei ole varaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan