Kassa avautuu
Kun tulette kassalle, jos ehditte hetken jonottamaan ja pyörittelemään silmiä liian hitaasti liikkuvalle kassajonolle, ehditte myös kaivamaan maksuvälineet valmiiksi, ettei tarvi sitten olla täysin yllättynyt ja kaivella kuvetta, kun maksun heti tulee. Miten se voikin olla toisille joka kerta jonkinlainen yllätys, että nyt tarvis maksaa hei.
Painavat ostokset ensin hihnalle. Jumaliste tämä on aivan helppo perussääntö, mutta silti yllättävän paljon tulee niitä, jotka latovat ne pienet ja helposti rikkimenevät jogurttipurkit hihnalle ja heti perään 2 kgn perunasäkki ja 10 maitopurkkia.
Sano hyvissä ajoin, että aiot ostaa röökiä. Miksi se pitää jättää sinne viimetinkaan.
Plussan tai bonuksen voi piipata koneeseen jo heti sen ekan ostoksen jälkeen. Jos omassa pankkikortissa on esim plussa, se kannattaa piipata jo ostosten kohdalla eikä vasta siinä maksun hetkellä. Toisinaan se Plussa ei rekisteröidykään maksaessa ja sitten alkaa kuitin muokkausshow, kun kitistään miksei se plussa tullut. Eli aina piippaa se plussa/bonus ensin, jo kesken ostosten lukemisen.
Älä kiitos tule ruuhkan keskellä ruokakauppaan hoitamaan veikkauksia, jos niitä on iso pino. Se on epäreilua muita asiakkaita kohtaan ja ei ole myöskään meidän kassojen vika, jos kauppias ei ole palkannut tarpeeksi henkilökuntaa. Olisi hyvä ottaa muut asiakkaat huomioon ja asioida vaikka aamupäivällä kymmenen aikaan tai sitten myöhään illalla.
Jos kaupassa on välikapula, käytä sitä. Aika montakin kertaa ollut niin, ettei ostosten välillä ole mitään rakoa, välikapulaa ei ole käytetty, ja ihmiset vaan tuijottavat, kun omat ostokset menevät toisen ostoksien sekaan. Kun koittaa maksun hetki tai maksaminen on jo peräti tapahtunut, saadaan se suu auki, että hei noi oli mun ostokset.
Jos ostat vaikka ison kalja-tai limsapackin, älä nosta sitä hihnalle, anna me luemme sen kärryistäsi tai kädestäsi. Sama isot vesipullot (5l) tai jos ostat samaa tuotetta monta kappaletta, esim maitoja. Riittää että laitat yhden maidon ja kerrot kappalemäärän. Kaikkea ei tarvitse laittaa menemään kassan kautta, me saamme näppäiltyä tuotteet ja tulee kaikille vähemmän työtä ja nostelua.
Ja miksi ihmeessä vieläkin korona-aikana parikymppisetkin maksaa niin paljon käteisellä?
Kommentit (22)
Saat tällä minut tekemään juuri toisin päin nämä, kiitos vinkistä.
Ihmiset tulevat kauppaan zombitilassa. Yritä tottua siihen. Osa taas tietää mitä tehdä. Odotamme robottikassoja, hyvästi.
Nämä kommentit ovat oiva esimerkki siitä, miksi kaikki asiakaspalvelijat alkavat vaan vihaamaan asiakkaita, ihan sama vaikka kuinka alussa ajattelisi, ettei niin käy. Koska ihmiset ovat vaan niin minä minä minä-henkisiä.
Kuuleppas kassa. Sinä olet asiakkaita varten. Asiakkaat eivät ole sinua varten. Paitsi silloin, kun sinulla on Palkkapäivä. Me asiakkaat maksamme palkkasi.
Minä en enää piittaa! Minä palvelen yhden asiakkaan kerrallaan. Asiakkaat nyhjätköön kaupassa/kassalla ihan miten haluaa.
Mun työaika on tietty aika ja sen jälkeen teen omia juttuja.
Kassa on VAIN mun työ.
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppas kassa. Sinä olet asiakkaita varten. Asiakkaat eivät ole sinua varten. Paitsi silloin, kun sinulla on Palkkapäivä. Me asiakkaat maksamme palkkasi.
Sinä ole mikään läksyttämään toisia .
Onko tää se mistä kuulutetaan kaupassa. "Arvoisat asiakkaat, kassa numero neljä avautuu... "
Usein kassa käskee nostamaan kaikki hihnalle.
Välikapulaa ei ole joka kaupassa, esim. lähiPrismassamme.
Veikkaukset tuon, kun on muutenkin asiaa kauppaan.
Bonukset ja plussat on kätevintä ottaa lopuksi, silloin, kun muutenkin maksaa kortilla. En ala kaivelemaan lompakkoani useampaan kertaan.
Ymmärtääkseni käteinen on vielä käypää valuuttaa, joten...
Et sinä ole mitään asiakaspalvelun eliittiä, toki kunnioitettava ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuleppas kassa. Sinä olet asiakkaita varten. Asiakkaat eivät ole sinua varten. Paitsi silloin, kun sinulla on Palkkapäivä. Me asiakkaat maksamme palkkasi.
Sinä ole mikään läksyttämään toisia .
Sinä todellakin olet asiakkaita varten ja näistä neuvoistasi ei kenenkään tarvitse välittää. Tyydy vain piippailemaan tavarat ja teeskentele ystävällistä.
Aion tehdä tasan miten lystään, en jaksanut edes lukea kuin 5 sekuntia tätä avausta.
Ap, unohda tuo turha vääntö.
On kuin tallustaisit pohjattomalla suolla.
Ei ne aasiakkaat muutu ikinä....minä minä minä...
Vierailija kirjoitti:
Ap, unohda tuo turha vääntö.
On kuin tallustaisit pohjattomalla suolla.
Ei ne aasiakkaat muutu ikinä....minä minä minä...
Kassahan tässä in diktaattorimaisesti vaatimassa, minäminäminänä
Hyviä juttuja, joita suurin osa ihmistä ei tajua, kun ei aivot riitä. Sille taas ei voi mitään. Minuakin on monta kertaa harmittanut siellä jonon hännillä ihmisten typeryys yhdistettynä tökeryyteen. Kun jonoa on 30 ihmisen verran ruvetaan veikkauksia tekemään tai sitten vaan muistuu mieleen että mirrin murkina jäi ostamatta ja lähdetään hakemaan. Tsiisus!
Pyydän nöyrimmin anteeksi, että olen vaivannut teidän ylhäisyyttänne asioimalla suurenmoisessa kaupassanne.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä juttuja, joita suurin osa ihmistä ei tajua, kun ei aivot riitä. Sille taas ei voi mitään. Minuakin on monta kertaa harmittanut siellä jonon hännillä ihmisten typeryys yhdistettynä tökeryyteen. Kun jonoa on 30 ihmisen verran ruvetaan veikkauksia tekemään tai sitten vaan muistuu mieleen että mirrin murkina jäi ostamatta ja lähdetään hakemaan. Tsiisus!
No voi tsiisus!🤪
Piippaan plussan/bonuksen vasta maksaessa, ei ole koskaan ollut ongelmia. Laitan kaljalaatikot hihnalle, pyydän röökit siinä vaiheessa kun viimeiset ostokset on piippautumassa, maksan käteisellä jos käteistä on.