Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kassa avautuu

Vierailija
16.02.2022 |

Kun tulette kassalle, jos ehditte hetken jonottamaan ja pyörittelemään silmiä liian hitaasti liikkuvalle kassajonolle, ehditte myös kaivamaan maksuvälineet valmiiksi, ettei tarvi sitten olla täysin yllättynyt ja kaivella kuvetta, kun maksun heti tulee. Miten se voikin olla toisille joka kerta jonkinlainen yllätys, että nyt tarvis maksaa hei.

Painavat ostokset ensin hihnalle. Jumaliste tämä on aivan helppo perussääntö, mutta silti yllättävän paljon tulee niitä, jotka latovat ne pienet ja helposti rikkimenevät jogurttipurkit hihnalle ja heti perään 2 kgn perunasäkki ja 10 maitopurkkia.

Sano hyvissä ajoin, että aiot ostaa röökiä. Miksi se pitää jättää sinne viimetinkaan.

Plussan tai bonuksen voi piipata koneeseen jo heti sen ekan ostoksen jälkeen. Jos omassa pankkikortissa on esim plussa, se kannattaa piipata jo ostosten kohdalla eikä vasta siinä maksun hetkellä. Toisinaan se Plussa ei rekisteröidykään maksaessa ja sitten alkaa kuitin muokkausshow, kun kitistään miksei se plussa tullut. Eli aina piippaa se plussa/bonus ensin, jo kesken ostosten lukemisen.

Älä kiitos tule ruuhkan keskellä ruokakauppaan hoitamaan veikkauksia, jos niitä on iso pino. Se on epäreilua muita asiakkaita kohtaan ja ei ole myöskään meidän kassojen vika, jos kauppias ei ole palkannut tarpeeksi henkilökuntaa. Olisi hyvä ottaa muut asiakkaat huomioon ja asioida vaikka aamupäivällä kymmenen aikaan tai sitten myöhään illalla.

Jos kaupassa on välikapula, käytä sitä. Aika montakin kertaa ollut niin, ettei ostosten välillä ole mitään rakoa, välikapulaa ei ole käytetty, ja ihmiset vaan tuijottavat, kun omat ostokset menevät toisen ostoksien sekaan. Kun koittaa maksun hetki tai maksaminen on jo peräti tapahtunut, saadaan se suu auki, että hei noi oli mun ostokset.

Jos ostat vaikka ison kalja-tai limsapackin, älä nosta sitä hihnalle, anna me luemme sen kärryistäsi tai kädestäsi. Sama isot vesipullot (5l) tai jos ostat samaa tuotetta monta kappaletta, esim maitoja. Riittää että laitat yhden maidon ja kerrot kappalemäärän. Kaikkea ei tarvitse laittaa menemään kassan kautta, me saamme näppäiltyä tuotteet ja tulee kaikille vähemmän työtä ja nostelua.

Ja miksi ihmeessä vieläkin korona-aikana parikymppisetkin maksaa niin paljon käteisellä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piippaan plussan/bonuksen vasta maksaessa, ei ole koskaan ollut ongelmia. Laitan kaljalaatikot hihnalle, pyydän röökit siinä vaiheessa kun viimeiset ostokset on piippautumassa, maksan käteisellä jos käteistä on.

Vierailija
2/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tällä minut tekemään juuri toisin päin nämä, kiitos vinkistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tulevat kauppaan zombitilassa. Yritä tottua siihen. Osa taas tietää mitä tehdä. Odotamme robottikassoja, hyvästi.

Vierailija
4/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä kommentit ovat oiva esimerkki siitä, miksi kaikki asiakaspalvelijat alkavat vaan vihaamaan asiakkaita, ihan sama vaikka kuinka alussa ajattelisi, ettei niin käy. Koska ihmiset ovat vaan niin minä minä minä-henkisiä.

Vierailija
5/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuleppas kassa. Sinä olet asiakkaita varten. Asiakkaat eivät ole sinua varten. Paitsi silloin, kun sinulla on Palkkapäivä. Me asiakkaat maksamme palkkasi.

Vierailija
6/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää piittaa! Minä palvelen yhden asiakkaan kerrallaan. Asiakkaat nyhjätköön kaupassa/kassalla ihan miten haluaa.

Mun työaika on tietty aika ja sen jälkeen teen omia juttuja.

Kassa on VAIN mun työ.

Vierailija
8/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuleppas kassa. Sinä olet asiakkaita varten. Asiakkaat eivät ole sinua varten. Paitsi silloin, kun sinulla on Palkkapäivä. Me asiakkaat maksamme palkkasi.

Sinä ole mikään läksyttämään toisia . 

Vierailija
9/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää se mistä kuulutetaan kaupassa. "Arvoisat asiakkaat, kassa numero neljä avautuu... "

Vierailija
10/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksanut lukea

Vierailija
11/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein kassa käskee nostamaan kaikki hihnalle.

Välikapulaa ei ole joka kaupassa, esim. lähiPrismassamme.

Veikkaukset tuon, kun on muutenkin asiaa kauppaan.

Bonukset ja plussat on kätevintä ottaa lopuksi, silloin, kun muutenkin maksaa kortilla. En ala kaivelemaan lompakkoani useampaan kertaan.

Ymmärtääkseni käteinen on vielä käypää valuuttaa, joten...

Et sinä ole mitään asiakaspalvelun eliittiä, toki kunnioitettava ammatti.

Vierailija
12/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ole mikään läksyttämään toisia . 

Sinä todellakin olet asiakkaita varten ja näistä neuvoistasi ei kenenkään tarvitse välittää. Tyydy vain piippailemaan tavarat ja teeskentele ystävällistä.

Vierailija
13/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion tehdä tasan miten lystään, en jaksanut edes lukea kuin 5 sekuntia tätä avausta.

Vierailija
14/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys. 

Vierailija
15/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime sä vaan 🥦!

Vierailija
16/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, unohda tuo turha vääntö.

On kuin tallustaisit pohjattomalla suolla.

Ei ne aasiakkaat muutu ikinä....minä minä minä...

Vierailija
17/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, unohda tuo turha vääntö.

On kuin tallustaisit pohjattomalla suolla.

Ei ne aasiakkaat muutu ikinä....minä minä minä...

Kassahan tässä in diktaattorimaisesti vaatimassa, minäminäminänä

Vierailija
18/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä juttuja, joita suurin osa ihmistä ei tajua, kun ei aivot riitä. Sille taas ei voi mitään. Minuakin on monta kertaa harmittanut siellä jonon hännillä ihmisten typeryys yhdistettynä tökeryyteen. Kun jonoa on 30 ihmisen verran ruvetaan veikkauksia tekemään tai sitten vaan muistuu mieleen että mirrin murkina jäi ostamatta ja lähdetään hakemaan. Tsiisus!

Vierailija
19/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän nöyrimmin anteeksi, että olen vaivannut teidän ylhäisyyttänne asioimalla suurenmoisessa kaupassanne.

Vierailija
20/22 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä juttuja, joita suurin osa ihmistä ei tajua, kun ei aivot riitä. Sille taas ei voi mitään. Minuakin on monta kertaa harmittanut siellä jonon hännillä ihmisten typeryys yhdistettynä tökeryyteen. Kun jonoa on 30 ihmisen verran ruvetaan veikkauksia tekemään tai sitten vaan muistuu mieleen että mirrin murkina jäi ostamatta ja lähdetään hakemaan. Tsiisus!

No voi tsiisus!🤪