Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hammaskruunu ja palveluseteli

Vierailija
16.02.2022 |

Hampaaseen tehty juurihoito ja hammaslääkäri suositteli kruunua koska muuten hammas ei välttämättä kestä. Pikaisella googlauksella näyttää siltä että se saattaisi olla useamman satasen kunnallisellakin mutta kaupungin hinnastosta (Helsinki) en sellaista löytänyt ollenkaan. Käyn yksityisellä palvelusetelillä eli maksan saman hinnan kuin kunnallisella mutta tietääkö joku että tehdäänkö kruunuja palvelusetelillä ja jos tehdään niin paljon se maksaa? Nyt on sen verran paljon mennyt rahaa jo tohon yhteen hampaaseen kun juurihoito oli vaativa että mielellään en enää rahaa siihen hampaaseen käyttäisi tällä hetkellä. Mulla on jo 1-2 juurihoidettua hammasta missä tietääkseni on ihan tavallinen paikka ja hyvin ne on kestäneet.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa lekuri sanoi, että suosittelee takahampaan kruunuttamista yksityisellä, muttei puhunut mitään mistään seteleistä. Toi muovikin ajaa asiansa, joten miksi siihen mitään rahallista apua saisi, pohdin mä...

Vierailija
2/3 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoossa lekuri sanoi, että suosittelee takahampaan kruunuttamista yksityisellä, muttei puhunut mitään mistään seteleistä. Toi muovikin ajaa asiansa, joten miksi siihen mitään rahallista apua saisi, pohdin mä...

Helsingissä on kunnallinen hammashoito niin ruuhkautunut että sieltä voi saada palvelusetelin päästäkseen yksityiselle hoitoon kunnallisen hinnalla. Siellä on tietyt muutamat hammaslääkäriasemat jotka ottaa vastaan palveluseteliasiakkaita. Itse olen käynyt palvelusetelillä yksityisellä jo vuonna 2016 ja 2019 eli ei mikään uusi juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Helsingissä on kunnallinen hammashoito niin ruuhkautunut että sieltä voi saada palvelusetelin päästäkseen yksityiselle hoitoon kunnallisen hinnalla. Siellä on tietyt muutamat hammaslääkäriasemat jotka ottaa vastaan palveluseteliasiakkaita. Itse olen käynyt palvelusetelillä yksityisellä jo vuonna 2016 ja 2019 eli ei mikään uusi juttu."

Enpä oikein usko, että Stadissa maksaa palvelusetelillä asiakkaalle saman kuin "puhtaasti" kunnallisella!?

Espoossa ainakin "palvelusetelihinnat" on aivan eri tasoa, kuin kunnallisen!

Omavastuu palvelusetelillä on yhtä suuri, kuin yksityisen maksu Kelan korvauksella!

Palveluseteliä käytettäessä EI saa Kela korvausta (8-16€ vaatimatonta)!

Maksoin hampaan poistamisesta yksityisellä 331 € ja Kela korvaus 16€:):)

Palvelusetehinta olisi ollut yli 400€: yksityisen hinnan "omavastuulla"):)

Nyt ehdotettu "KRUUNU" poistetun tilalle hinta-arvio n 2500€! Nähtäväksi jää mistä rahat????