Mun piti muuttaa omilleni, rahat menisi tiukoille
Eli olen työtön ja olisin muuttanut ekaa kertaa omilleni. No laskin tuloja asumistuen ja työmarkkinatuen kanssa
niin pelkän vuokran, sähkön puhelin jälkeen mulle jäisi tasan 10e per päivä elämiseen. Eli tuosta pitäis maksaa kaikki hygieniatarvikkeet, vaatteet. Huonekaluja en pystyisi hankkimaan. :(
Kommentit (26)
Vähissä on tahot jotka vuokraa työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vähissä on tahot jotka vuokraa työttömille.
Mä oon asunut työttömänä neljässä eri yksityisen kämpässä, lisäksi kaupunki vuokraa, ja esim. Lumo yms. Kunhan on luottotiedot niin ei se nyt kauhean hankalaa ole työttömänä saada asuntoa.
Itse olen työttömänä niin sanonan vain että olisikin edes tuo 10€ päivä mutta pakollisten kulujen jälkeen jäädään alle puoleen tuosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites olis töihin meneminen? Onko vaihtoehto?
moni menisi mielellään, jos pääsisi
Miksi et pääse töihin?
Tähän kuulee todella harvoin mitään järkevää syytä. Toki joskus on terveydellisiä tai muita oikeita syitä mutta yleensä(lue n.95%) kyse on siitä, että:
A. Ei osata hakea töitä! Surraan vaan kun niitä ei löydy mutta ei kuitenkaan osata hakeakaan. Odotetaan, että joku tulisi kotoa hakemaan.
B. Saatavilla oleva työ ei kelpaa. Ollaan niin mukavuuden haluisia, että mikään vähänkään fyysinen työ tai "hankalat työajat" ei kelpaa.
C. Ollaan saatu jo kotoa se malli, että yhteiskunta elättää ja huolehtii. Miksi minun nyt mitään itse pitäisi tehdä.
Miksi ihmeessä yhteiskunnan pitäisi tarjota sinulle asunto ?