sumatriptan 100mg ja migreeni
te jotka käytätte sumatriptania migreeniin, auttaako teillä yksi 100mg pilleri särkyyn?
Itse pärjäsin sillä aiemmin, mutta nykyään tuntuu että joudun ottamaan niitä kaksi ennenkuin auttaa. Mulla migreeniä pahimmillaan 4-5krt vko ja myös triptyl 25mg menee iltaisin migreenin estoon, mutta tuntuu ettei sekään enää pahemmin auta.
Viime yönä taas heräsin särkyyn, otin yhden pillerin ja tunnin päästä toisen ennenkuin alkoi särky helpottamaan. Ny pää ihan sekaisin ja väsyttää, kiva olla töissä.
Kommentit (5)
Oho aika paljon sulla menee triptaaneja, ite otan yleensä 50 mg kerralla, tarvittaessa ttoinen samanlainen satsi parin tunnin päästä. Tiedät kai että migreeni äkkiä kroonistuu jos triptaaneja syö liikaa/liian usein? Ootko aina satavarma että kaikki päänsärky on migreeniä? Triptaaneja kun ei saa ottaa "tavalliseen" päänsärkyyn (joka joskus on aika hankala erottaa migreenistä)
Mulla auttaa kun otan pahoinvointilääkkeen, burana 600mg ja tuon 100mg sumatriptaanin.
Söin myös vähäaikaa sitten tuota triptyliä, mutta se ei auttanut mitään ja tuli hirveät ihottumat..
Sumatriptania ennen tuli kokeiltua vaikka mitä lääkkeitä, mutta tämä tosiaan ainut mikä auttaa puolessa tunnissa jos otan sen ajoissa. Särky kyllä migreeniä, erotan sen normipäänsärystä. Mulla esim voimakkaat hajuvedet ja tupakansavu laukaisevat migreenin. Viime viikolla työkaveri suihkutteli voimakasta hajuvettä kotiin lähtiessä ja vähän ajan päästä alkoi päänsärky.
Ootko löytänyt laukaisevia tekijöitä, joita osaisit välttää?
Ehkä sulla toi triptaani ei ole "just se oikea", joten kannattais jutella lääkärin kanssa siitä, voisitko kokeilla jotain muuta triptaania. Mulla ei sumatriptaani auta lainkaan, mutta tsolmitriptaani tos hyvin.
Sen verran pitää korjata tuota aloitustasi, että eihän migreenilääke varsinaisesti autakaan särkyyn, kun se ei ole särkylääke. Se vain poistaa migreenin oireet, joista se särky on usein yksi, muttei välttämättä. Migreenikohtaushan voi tulla myös ilman särkyä, kuten itselläni joskus.