En osaa sanoa itseni äidiksi
Minulla on vajaa 2-vuotias tytär enkä osaa edelleenkään sanoa itseäni äidiksi. Muiden kuullen tsemppaan ja sanon esimerkiksi "anna, kun äiti auttaa" mutta jos olen kahdestaan tytön kanssa, sanon luontevasti äidi sanan tilalle oman nimeni. En tiedä onko sillä niin suurta merkitystä oikeasti mutta minulle se on iso asia. Rakastan tytärtäni yli kaiken ja olen äiti, tiedän sen. En vain ymmärrä miksen osaa kutsua itseäni äidiksi. Opinko koskaan? Mikä siihen auttaisi ja onko muilla kokemuksia?
Kommentit (4)
Ei sillä ole mitään väliä! Meidän esikoinen sanoo isäänsä välillä isäksi, mutta enimmäkseen etunimeltä, vaikka mieheni onkin aina puhunut itsestään lapselle isinä.
Sano että "anna kun av-mamma auttaa". Varmasti sujuu luontevammin.
Musta tuntui tuolta sanotaanko vaikka siihen asti kun ensimmäinen lapsi oli joku puolivuotias, mutta en varsinaisesti nimittänyt itseäni miksikään.
Jotkut tuttavistani kutsuvat vanhempiaan nimillä, eivätkä isäksi tai äidiksi. Ei tunnu olevan heistä kenellekään ongelma. Olet kuitenkin lapsesi äiti, vaikka kutsuisit itseäsi tämän Pupuksi. Mitä väliä?