Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syömishäiriö AFRID: vain pitsaa, pastaa ja spagettia

Vierailija
15.02.2022 |

Aikuisella ihmisellä. Nirsoilua vai syömishäiriö?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirsoilua.

Vierailija
2/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman luin. Lisäksi kertoi tilaavansa hampurilaisen pelkällä pihvillä ja sämpylää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö se on. Ei halutamaistaa mitään, minkä makua ei tiedetä etukäteen.

Vierailija
4/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman luin. Lisäksi kertoi tilaavansa hampurilaisen pelkällä pihvillä ja sämpylää.

Minkä saman?

Vierailija
5/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriö, ilmeisesti perustatte tietonne johonkin raflaavaan juttuun/ohjelmaan niin täällä onkin sit kiva paheksua.

Vierailija
6/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö samanlaista juomapuolelle kun maistuu vaan olut ja terävät? No varmasti joku muukin kuin alkoholismi.. ei vaan voi juoda muuta koska 'tuntematon' maku :D

Vierailija
7/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on syömishäiriö. Psykologisia taustatekijöitä tai aistiyliherkkyyttä taustalla, joka sitten kehittyy syömishäiriöksi.

Vierailija
8/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks pasta ja spagetti ole samaa pskaa, vähän eri paketissa vaan?

Vierailija
9/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia. Vai eikö muka nirsoilu ole juurikin valikoivaa syömistä? Kaikki ei kelpaa, ainoastaan tietyt asiat. Mikä siis on ero?

Vierailija
10/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oksentanut, kun söin itselleni soveltumatonta ruokaa kohteliaisuudesta.

Että ei se ihan pelkkää nirsoilua ole.

Vierailija
11/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asia. Vai eikö muka nirsoilu ole juurikin valikoivaa syömistä? Kaikki ei kelpaa, ainoastaan tietyt asiat. Mikä siis on ero?

Tämä on vakavampaa. Nirsoilua pidetään usein huonona käytöksenä, mutta moni nirso ei ole huvikseen syömättä tiettyjä ruokia. Jos ruoka tulee aina vain ylös, vaikka sen kanssa joutuisi aina uudelleen ja uudelleen vastakkain vuosien mittaan, ei ole kyse siitä, että ei ole opetettu lapsena maistamaan uusia ruokia. 

Todella vakava häiriö on kyseessä silloin, kun ihminen ei kykene syömään kuin muutamaa ruoka-ainetta tai ruokalajia. Tällaisen ongelman korjaamisessa on iso työmaa, eikä se välttämättä sen kummemmin parane kuin mikään muukaan ruokainho. 

Vierailija
12/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

P***e, että ottaa hermoon ihmiset, jotka ei ymmärrä sitä, että syöminen voi olla joillekin äärimmäisen vaikeaa. Miksi "nirsoilisi" huvikseen? Eikö käy mielessä, kuinka helppoa olisi elää, jos pystyisi syömään normaalisti ja lähes mitä vain? Rajoittunut syöminen ei todellakaan ole mikään valinta ja syömisen opettelu voi olla tosi vaikeaa, jos se aiheuttaa oksentelua.

Yrittäkää edes vähän miettiä asioita!

Vierailija
13/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo mimmi kuolisi nälkään jos tarjolla olisi ainoastaan karjalanpaistia ja pottumuusia. Tämän saa jokainen omistaa varmana faktana.

Vierailija
14/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkiruokaiselle voi olla vaikea käsittää, että aistiherkkä ei ehkä koskaan opi syömään samoja ruokia kuin muut.

En kyllä itseäni sairaana pidä, vaikka olen erilainen.

Vierailija
15/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo mimmi kuolisi nälkään jos tarjolla olisi ainoastaan karjalanpaistia ja pottumuusia. Tämän saa jokainen omistaa varmana faktana.

Aivan varmasti kuolisi!

Vierailija
16/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että et ymmärrä, etkä ole kokenut tätä syömishäiriötä.

Minä olen lähes tappanut itseni nälkään, kun syöminen oli niin vaikeaa. Halusin syödä, mutta ruoka ei vain mennyt alas. Mitään kehonkuvan häiriötä ei ole.

Olen sanonutkin, että nälkään kuoleminen ei olisi mikään homma ja jos en saa syödä sitä mitä pystyn, olen sitten syömättä.

Vierailija
17/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että minulla on tämä sama syömishäiriö. Syömisen vaikeutta ei aiheuta ruuan maku, vaan se, miltä ruoka tuntuu suussa. Joidenkin ruokien koostumus aiheuttaa todella voimakkaan oksennusrefleksin. Voit kutsua sitä nirsoiluksi, jos haluat, mutta en siitä huolimatta ole "oppinut" syömään, vaikka kuinka olen halunnut.

Vierailija
18/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat liian hyvin Suomessa menisivät Afrikkaan kokeilemaan elämistä.

Vierailija
19/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiat liian hyvin Suomessa menisivät Afrikkaan kokeilemaan elämistä.

Noin sanoo ihminen, joka ei teidä lainkaan, mistä puhuu. Nykyisin ihmiset laukovat mielipiteitä asioista, joista he eivät mitään tiedä, sen sijaan, että tyytyisivät toteamaan, että heillä ei ole asiasta hajuakaan, koska eivät ole siihen koskaan omassa elämässään törmänneet. 

Vierailija
20/23 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se näiden kaikkiruokaisten syöttö sikojen vaikea ymmärtää, että kaikki eivät samaan pysty.

Sitten leuhkitaan, minä syön kyllä kaikkea. Syökää vaikka p@skaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi