Runsaasti alkoholia käyttävä, onko sinusta hirveää lopettaa juominen töiden alkaessa?
Ja jos olet riippuvainen alkoholista, miten onnistut lopettamaan juomisen töiden alkaessa vaikka loman jälkeen?
En itse käytä melkein ollenkaan alkoholia. Tuttu on suurkuluttaja /alkoholisti ja aina ihmettelen miten hän onnistuu lopettamaan töiden takia kun lomalla haluaa koko ajan olla kännissä. Ei kuitenkaan usko että on humalassa töissä.
Kommentit (11)
Olen ilmailualalla ja meillä on tosi tarkat säädökset alkoholin suhteen. Se on tosi hyvä asia. Suosittelen joka alalle samaa.
Minusta viinan juominen on jotenkin vanhanaikaista, jossain on sentään nykyään viisastuttu, vaikka muuten rima onkin laskenut.
Toki silloin tällöin kun on oikea juhla, voi tai pitääkin juoda, esim kavereiden kanssa vappuna jne...
Minulla meni viikonloppu pitkälle maanantain puolelle. Eilen puhalsin työpaikan alkometriin aamuysiltä lukeman 0.7. Tänään puhalsin nollat, mutta minut lähetettiin varmuudeksi kotiin, sillä arvelivat minun olevan väsymyksen vuoksi turvallisuusriski - viisas työnjohto meillä.
M 45
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni viikonloppu pitkälle maanantain puolelle. Eilen puhalsin työpaikan alkometriin aamuysiltä lukeman 0.7. Tänään puhalsin nollat, mutta minut lähetettiin varmuudeksi kotiin, sillä arvelivat minun olevan väsymyksen vuoksi turvallisuusriski - viisas työnjohto meillä.
M 45
Muistithan mennä viinakaupan kautta, yksin kotona selvin päin ei ole elämää.
En lopeta, lorautan hömpsyt kahvin joukkoon. Paljon leppoisampaa tehdä töitä pienessä sievässä.
Vierailija kirjoitti:
En lopeta, lorautan hömpsyt kahvin joukkoon. Paljon leppoisampaa tehdä töitä pienessä sievässä.
P.s olen aivokirurgi
Ei mitään ongelmaa. Kun tietää herätyskellon soivan seitsemältä, jano loppuu kuin seinään.
En juo päivisin. Ainoat poikkeukset ovat joskus lomalla ulkomaanmatkalla, kun vietetään päivää kaupungilla ja juodaan olutta tai viiniä jo lounaan yhteydessä tai pistäydytään oluella levähtämässä kävelyn välillä. Viimeisten kahden vuoden aikana ei kaupunkilomia ole ollut ollenkaan ja sitä ennenkin useimmilla matkoilla olemme vuokranneet auton ja kiertäneet maata viipyen yhdessä paikkaa korkeintaan kaksi yötä.
Juon iltaisin ja on ihan sama, onko seuraavana päivänä töitä vai ei - tai no, ei ihan sama, kyllä viikonloppuna tulee juotua myöhemmin ja enemmän. Arkisin korkkaan aikaisintaan 19.30, kun koira on lenkitetty ja alan laittaa ruokaa, ja lopetan viimeistään klo 23.