Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aikuinen juoda alkoa kun on lapsia?

Vierailija
29.06.2015 |

Miten muilla? Jotka alkoa kotona lapsien läsnäollessa? Jotka kännit? Itse olen kasvanut perheessä jossa isä käyttää enemmän mutta äitikin on ollut juhlapyhinä humalassa. Onko tämä normaalia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kännejä lasten kotona ollessa, eikä nyt oikeestaan muutenkaan. Mutta ruokajuomana normaaliin tapaan voi hyvin ottaa viiniä, olutta, jälkkäriksi konjakkia jne. Saa tulla iloiseksi, mutta ei humalaiseksi niin että lapset ahdistuvat.

Vierailija
2/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vanhemmat ottaneet pari lasia viiniä tai saunakaljan/ pari, enkä kokenut sitä ahdistavana. Mikään ei muuttunut.

Vierailija
4/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaa kohtuudella ottaa ilman darraa aamulla, niin eiköhän voi. Jos taas vetää sellaiset kunnon humalat niin ei.

Vierailija
5/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen saa tehdä mitä lystää. Se, että onko se oikein on kiinni ihan omista moraaleista ja kokemuksista. Minulla oli kauhea lapsuus koska vanhempani joivat. Siksi en juo kun lapseni ovat kotona. Tunnen myös samahenkisiä muitakin perheitä. Yhdessä perheessä isä ja äiti vuorotellen polttavat pilveä kun lapset nukkuvat, mutta ilmeisesti se toimii heille. Aina yksi aikuinen selvinpäin on minimivaatimus mulla.

Vierailija
6/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuudella, kyllä. Rauhalliseen tahtiin muutama olut/lasi ei nyt ole mitenkään hälyyttävää, varsinkin jos rauhassa kotosalla katselee telkkua tms samalla. 

Eri asia on jos askel heittää, alkaa aggressiiviseksi, sammahtelee jne. Se ei ole koskaan okei. 

Vierailija
7/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:12"]Aikuinen ihminen saa tehdä mitä lystää. Se, että onko se oikein on kiinni ihan omista moraaleista ja kokemuksista. Minulla oli kauhea lapsuus koska vanhempani joivat. Siksi en juo kun lapseni ovat kotona. Tunnen myös samahenkisiä muitakin perheitä. Yhdessä perheessä isä ja äiti vuorotellen polttavat pilveä kun lapset nukkuvat, mutta ilmeisesti se toimii heille. Aina yksi aikuinen selvinpäin on minimivaatimus mulla.
[/quote]mullakin ne ovat kokonaan jättäneet, kenen kotona se on ollut holtitonta. Keiden kotona taas on juotu lasi, pari, eivät ole niin ehdottomia.

Vierailija
8/8 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 21:06"]

Meillä on vanhemmat ottaneet pari lasia viiniä tai saunakaljan/ pari, enkä kokenut sitä ahdistavana. Mikään ei muuttunut.

[/quote]

Näin. Mun vanhemmat katseli telkkua perjantaisin ja joivat muutaman. Mikään ei muuttunut, iltatoimet hoidettiin normaalisti, luettiin iltasadut ja peiteltiin nukkumaan oikeaan aikaan. Ei oltu mitenkään heitteillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän