Lomapalkasta kysymys.
Aloitin just loman ja sain kesäkuun palkan + lomarahan tänään. Saanko sitten heinäkuun lopussa taas normipalkan vai miten tää menee? Töihin meen takaisin elokuun alussa.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:56"]
Aloitin just loman ja sain kesäkuun palkan + lomarahan tänään. Saanko sitten heinäkuun lopussa taas normipalkan vai miten tää menee? Töihin meen takaisin elokuun alussa.
[/quote]Saat, jos et saanut loma-ajan palkkaa jo nyt.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:58"]
Riippuu tessistä.
[/quote]
Kvtes.
Saat heinäkuussa. Jos olisit ilmoittanut etukäteen, olisit voinut saada heinäkuun palkan nyt. Parempi varmaan saada se vasta loman jälkeen
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:03"]
Siis saitko tänään lomapalkan vai lomarahan?
[/quote]
Lomarahan
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:03"]
Siis saitko tänään lomapalkan vai lomarahan?
[/quote]
Lomarahan
[/quote]No sepäs erikoista. Sitten saat ilmeisesti lomapalkan kuukauden päästä. Yleensä se menee kyllä toisinpäin.
Sehän ihan riippuu tesistä ja siitä, millä systeemillä teillä normaalisti maksetaan palkat.
Muutamalla asiakasyrityksellä menee niin, että saavat kuukausipalkan kuun viimeinen päivä eli huomenna. Tähän samaan syssyyn useimmat työntekijät saavat vielä 24 päivän loma-ajan palkankin, sillä aloittavat lomansa ensi viikon maanantaina ja loma-ajan palkka pitää olla työntekijän tilillä viimeistään loman aloituspäivänä.
Tämä taas tarkoittaa sitä, että saavat heinäkuun 31. päivä loma-ajan palkan sekä normaalin kuukausipalkan välisen erotuksen. Eli ei juuri mitään. Lomarahat tosin tulevat sitten tähän heinäkuun liksaan joka vähän pelastaa tilannetta.
Olen kunnan hommissa saanut kuukausipalkan tavallisena maksupäivänä. Ja heinäkuussa lomaraha riippumatta loman ajankohdasta
Mikä on lomapalkka? Miten ja missä sellaisen voi saada?
(*´︶`*)
Lomailemalla ahkerasti...♡
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:32"]Mikä on lomapalkka? Miten ja missä sellaisen voi saada?
(*´︶`*)
Lomailemalla ahkerasti...♡
[/quote]
Tavallinen palkka. Jonka siis saa myös ansaittuina lomapäivinä
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:32"]
Mikä on lomapalkka? Miten ja missä sellaisen voi saada? (*´︶`*) Lomailemalla ahkerasti...♡
[/quote]
Joo siis en voi ymmärtää. Lomapalkka???? Tämä on mahdollista vain todellisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Tosin itse olen jäänyt tällaisesta paitsi, vaikka olen aika pitkään ollut töissä. Ja kerran vielä palkanlaskijanakin.
Meilläkin tulee tollain l-raha yhtenä könttänä erään alkukesän kuukauden 15. päivä. Muut palkat sitten ihan normaalisti.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:35"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:32"]
Mikä on lomapalkka? Miten ja missä sellaisen voi saada? (*´︶`*) Lomailemalla ahkerasti...♡
[/quote]
Joo siis en voi ymmärtää. Lomapalkka???? Tämä on mahdollista vain todellisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Tosin itse olen jäänyt tällaisesta paitsi, vaikka olen aika pitkään ollut töissä. Ja kerran vielä palkanlaskijanakin.
[/quote]Se on ihan sun oma tappios :(
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:32"]Mikä on lomapalkka? Miten ja missä sellaisen voi saada? (*´︶`*) Lomailemalla ahkerasti...♡ [/quote] Tavallinen palkka. Jonka siis saa myös ansaittuina lomapäivinä
[/quote]
Ok.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:32"]
[/quote]
[/quote]
Eipä siis ihme että et enää palkanlaskijana ole :)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:32"]
[/quote]
[/quote]
Se, että saat palkkaa myös vuosiloman ajalta. Muutenhan ei ois varaa olla pois töistä eli lomailla.
35 tuntia/kk jos teet töitä, ansaitset jo lomapalkkoja/lomapäiviä.
Lomapalkka=loma-ajan palkka, joka maksetaan ennen lomaa. Minä esimerkiksi sain loma-ajan palkan kesäkuun puolivälissä, kun olen nyt lomalla, eli vajaan 1,5 kk palkan, eli kesäkuun 2 ekalta viikolta normipalkan, sitten palkan kesäkuun viimeisiltä viikoilta ja heinäkuun alusta lomapalkan. Mutta - se tarkoittaa myös sitä, että heinäkuun palkka on sitten vastaavasti pienempi, eli ei lomapalkka mitään ylimääräistä rahaa ole. Eiköhän kaikki vakityöläiset, joiden työpaikalla palkanlaskenta hoidetaan oikein, saa loma-ajalta palkan. Periaatteessa se pitäisi maksaa etukäteen, mutta suurin osa isoista työnantajista maksaa palkan loma-ajaltakin kuukausittain palkanmaksupäivänä.
Lomaraha, entinen lomaltapaluuraha on tes-kohtainen, ei lakisääteinen. Se on puolet loma-ajan palkasta, eli jos lomaa on kertynyt täydet lomapäivät, käytännössä kesällä 2 viikon palkka niillä, joilla lomaoikeus on 4 viikon lomaan.
Lomakorvaus on rahana maksettava palkkio pitämättömistä lomapäivistä. Käytännössä tämä on tuttu käsite lähinnä määräaikaisissa työsuhteissa, joissa ei ole ehtinyt tai saanut pitää lomaa lomana. Myös määräaikaisissa työsuhteissa kertyy lomaa.
Oliko tästä mitään apua kellekään?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:32"] Mikä on lomapalkka? Miten ja missä sellaisen voi saada? (*´︶`*) Lomailemalla ahkerasti...♡ [/quote] Joo siis en voi ymmärtää. Lomapalkka???? Tämä on mahdollista vain todellisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Tosin itse olen jäänyt tällaisesta paitsi, vaikka olen aika pitkään ollut töissä. Ja kerran vielä palkanlaskijanakin. [/quote] Se, että saat palkkaa myös vuosiloman ajalta. Muutenhan ei ois varaa olla pois töistä eli lomailla. 35 tuntia/kk jos teet töitä, ansaitset jo lomapalkkoja/lomapäiviä.
[/quote]
Juu ymmärsin jo. Meillä töissä vaan kutsutaan sitä ihan vaan palkaksi.
Riippuu tessistä.