Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö migreenin takia mennä jossain vaiheessa lääkäriin?

Vierailija
29.06.2015 |

Mulla on ollut taipumusta lievään migreeniin, mutta se on lieventynyt lääkkeillä ja levolla ja mennyt parissa päivässä ohi. Ei pitäisi olla koneella, tiedän, pahentaa. Mutta nyt on ollut raju päänsärky jo kolme päivää putkeen. Aiemmista migreeneistä poiketen nyt ei ole yhtään kuvottava olo. Mulla liittyy kohtaukset usein kuukautisiin alkuvaiheessa tai täyskuun aikaan, mutta nyt kuukautiset on loppupuolella ja alkupuolella oli ihan hyvä olo. Oksentamiseen asti mulla on mennyt vain peri kertaa, mutta yleensä vähän kuvottaa, mihin auttaa suolainen toisinaan. Ongelma on, että olen nyt 400 km päässä kotikunnasta enkä yhtään tiedä, miten homma täällä toimii tai voiko mennä lääkäriin ja en turhan takia haluaisi mennä. Pitäisi kai googletella, mutta ei jaksaisi olla kovin pitkään koneella ja ajatella. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:16"]

Ei se ole edes migreeniä ilman neurologin diagnoosia.

[/quote]

Missä pääsee neurologille pelkän migreenin vuoksi? Ei se sillä migreeniksi muutu, että neurologi kyselee oireet.

Vierailija
2/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole migreenilääkkeitä, vain jotain Buranaa, ehdottomasti lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kohtaus on kestänyt kolme päivää, sinuna menisin päivystykseen sen sijaan että tavalliselle lääkärille yrittäisi. Siellä ensinnäkin voidaan arvioida ettei kyse ole jostain vakavammasta, ja antaa suoneen lääkitys joka - toivottavasti - auttaa lopettamaan kohtauksen. Kysyin itse työterveydestä neuvoa mitä tehdä jos ei normilääkkeilläi lähde, ja siellä ainakin sanottiin että missään tavallisella lääkärin vastaanotoilla ei noita lääkkeitä suoneen voida edes antaa.

Toivottavasti saat tämän kohtauksen hoidettua pois, mene sitten kun pääset tavalliseen lääkäriin kysymään vastaisen varalle kohtauslääkitys. Jos tavalliset särkylääkkeet sinulla toimii yleensä, voit niitä toki käyttää edelleen koska ne ovat paljon halvempiakin kuin triptaanit. Mutta tällaisten keissien varalle jossa kohtaus vain jatkuu, sinulla kannattaa vastaisuudessa olla tujummat tropit.

Vierailija
4/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:16"]

[/quote]

Yleensä ihan yleislääkäri kyllä diagnosoi migreenin ja määrä lääkkeet, neurologilla on muutakin puuhaa.

Vierailija
5/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä ap edes kokeillut buranaa, kun et mainitse mitään?

Vierailija
6/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:14"]

Ei ole pakko, yleensä ne määrä vain buranaa. Itse menin lääkäriin vasta kun migreeni oli ollut mulla 10 vuotta.

[/quote]

Onpas tullut alapeukkuja, mutta ihan totta. Nyt migreeni on ollut mulla yli 20 vuotta ja muuta lääkettä en ole saanut kuin Buranaa vaikkei se auta. No onhan se toki reseptillä vähän halvempaa.

-2

Vierailija
7/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kunnon annos (vähintään 800mg tai jopa 1200mg) buranaa yhdistettynä 1g panadolia ei parissa tunnissa auta niin ei siinä oikein auta kuin mennä lääkäriin. Jos olet lomalla kaukana kotoa niin voit mennä päivystykseen. Siellä saat (tai ainakin pitäisi saada) ns. migreenicocktailin suoneen sen jälkeen kun on arvioitu ettei kyse ole mistään vakavammasta.
T. Päivystävä lääkäri

Vierailija
8/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:14"]

Ei ole pakko, yleensä ne määrä vain buranaa. Itse menin lääkäriin vasta kun migreeni oli ollut mulla 10 vuotta.

[/quote]

Onpas tullut alapeukkuja, mutta ihan totta. Nyt migreeni on ollut mulla yli 20 vuotta ja muuta lääkettä en ole saanut kuin Buranaa vaikkei se auta. No onhan se toki reseptillä vähän halvempaa.

-2
[/quote]

Sulla on sitten huono lääkäri
T. Toinen lääkäri

Vierailija
9/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti oo migreeniä jos pystyt olemaan koneella ja kirjoittamaan selvästi

Vierailija
10/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:16"]

[/quote]

Yleensä ihan yleislääkäri kyllä diagnosoi migreenin ja määrä lääkkeet, neurologilla on muutakin puuhaa.
[/quote]

Totta, neurologille kuuluu lähettää vain jos diagnoosia ei löydy tai migreeni on erityisen hankalahoitoinen.
T. Migreenikko

Vierailija
11/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:01"]Ei varmasti oo migreeniä jos pystyt olemaan koneella ja kirjoittamaan selvästi
[/quote]

Ja luulet että kaikki migreenikohtaukset on samanlaisia syystä että...?

Mulla on todella vaikea migreeni ja kohtauksia usein, mutta joskus ne on sen verran lieviä että tuntuu vain sellainen ärsyttävä jyskytys päässä ja tuntuu kuin silmää työnnettäisiin ulospäin. Inhottava, mutta ei estä kokonaan koneella oloa tai muuta elämistä.
T. Se migreenikko ylempää

Vierailija
12/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:14"]

[/quote]

-2
[/quote]
Niin on mullakin ollut n. 20 vuotta ja heti alettiin testailemaan eri täsmälääkkeitä, kun kerroin ekan kerran oireet ja lääkäri tiedusteli lisää. Ei edes ehdotettu buranaa. Aika nopsaan löytyi se toimiva lääkitys. Olet jollain puoskarilla käynyt tai sitten ei ole migreeniä.

Vierailija
13/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:00"]

Jos kunnon annos (vähintään 800mg tai jopa 1200mg) buranaa yhdistettynä 1g panadolia ei parissa tunnissa auta niin ei siinä oikein auta kuin mennä lääkäriin. Jos olet lomalla kaukana kotoa niin voit mennä päivystykseen. Siellä saat (tai ainakin pitäisi saada) ns. migreenicocktailin suoneen sen jälkeen kun on arvioitu ettei kyse ole mistään vakavammasta. T. Päivystävä lääkäri

[/quote]

Juuri näin! Itse pärjään toistaiseksi 600mg Burana+ 1000mg Paratabs, kun otan heti auran ilmestyessä. Ei ehdi päänsärkyä tulla ollenkaan.

Vierailija
14/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:14"] Ei ole pakko, yleensä ne määrä vain buranaa. Itse menin lääkäriin vasta kun migreeni oli ollut mulla 10 vuotta. [/quote] Onpas tullut alapeukkuja, mutta ihan totta. Nyt migreeni on ollut mulla yli 20 vuotta ja muuta lääkettä en ole saanut kuin Buranaa vaikkei se auta. No onhan se toki reseptillä vähän halvempaa. -2 [/quote] Niin on mullakin ollut n. 20 vuotta ja heti alettiin testailemaan eri täsmälääkkeitä, kun kerroin ekan kerran oireet ja lääkäri tiedusteli lisää. Ei edes ehdotettu buranaa. Aika nopsaan löytyi se toimiva lääkitys. Olet jollain puoskarilla käynyt tai sitten ei ole migreeniä.

[/quote]

Olen käynyt monilla eri lääkäreillä, mutta kun on niin pitkäkestoiset auraoireet, niin ei voi muka antaa mitään oikeita migreenilääkkeitä, koska ne on vaarallisia.

-2

Vierailija
15/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on muuten aina kiinnostanut sekin että auttaisko tuo päivystyksessä suoneen annettava migreenicocktail auraoireisiin? En ole koskaan päässyt testaamaan, kun mut on käännytetty päivystyksessä ovelta ulos, silloin harvoin kun olen sinne migreeniputkessa mennyt

-2

Vierailija
16/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lääkäriltä jotain estolääkettä mikä pitäisi ottaa ennen kuin kohtaus alkaa. Harmi vaan, että ennen kohtausta pää on niin pumpulissa etten itse tajua milloin on alkamassa. Vasta kivun alettua tajuan nähneeni sahalaitoja ja muita merkkejä. Oon kokeillut buranaa, asperiinia ja panadolia, eikä mistään näistä ole ollut apua. Pitää vain kärsiä kivut pimeässä.

Vierailija
17/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:09"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:14"] Ei ole pakko, yleensä ne määrä vain buranaa. Itse menin lääkäriin vasta kun migreeni oli ollut mulla 10 vuotta. [/quote] Onpas tullut alapeukkuja, mutta ihan totta. Nyt migreeni on ollut mulla yli 20 vuotta ja muuta lääkettä en ole saanut kuin Buranaa vaikkei se auta. No onhan se toki reseptillä vähän halvempaa. -2 [/quote] Niin on mullakin ollut n. 20 vuotta ja heti alettiin testailemaan eri täsmälääkkeitä, kun kerroin ekan kerran oireet ja lääkäri tiedusteli lisää. Ei edes ehdotettu buranaa. Aika nopsaan löytyi se toimiva lääkitys. Olet jollain puoskarilla käynyt tai sitten ei ole migreeniä.

[/quote]

Olen käynyt monilla eri lääkäreillä, mutta kun on niin pitkäkestoiset auraoireet, niin ei voi muka antaa mitään oikeita migreenilääkkeitä, koska ne on vaarallisia.

-2
[/quote]
Mulle taas annettiin migreenilääke juuri sen auran pitkän keston takia. Normaalisti mun auravaihe kestää puoli tuntia, kerran se sitten kestikin 3h. Se on ollut ainoa kerta kun olen migreenin takia mennyt lääkäriin. Siihen kohtaukseen kunnon lääke oli jo myöhässä, kun siis vastaanotolle pääsin vasta auran loputtua, mutta vastaisuuden varalle sain kohtauslääkkeen. Tosin en ole sitä vielä tarvinnut koska pitkä aura ei ole toistunut. Pelkkään särkyyn mulla riittää 400mg buranaa. Muut oireet on niin selvät että ei ole epäilystäkään etteikö olisi kyse migreenistä, vaikka varsinainen särky ei olekaan mitään mahdottoman kovaa.

Ja pystyn olemaan koneella ja kirjoittamaan selvästi kohtauksen aikana, puhuminen kyllä sammaltaa ja ajatus kulkee hitaasti.

Vierailija
18/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 17:16"]

[/quote]

Missä pääsee neurologille pelkän migreenin vuoksi? Ei se sillä migreeniksi muutu, että neurologi kyselee oireet.
[/quote]

Ihan missä vain, varaa ajan yksityiselle .
T.migipää jolle neurologi aikoinaan on asettanut diagnoosin. Ensin suljettiin muita sairauksia pois. Sekin tärkeää

Vierailija
19/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/20 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä