Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvä palkka oleellinen asia?

Vierailija
29.06.2015 |

Jos saisit tehdä unelmatyötäsi, mutta palkka ei olisi erityisen suuri, tekisitkö silti unelmatyötäsi? Palkka kuitenkin riittäisi itsesi ja perheesi menoihin eikä rahasta olisi pulaa. Säästöönkin jäisi vaikka 100-150 € kuukaudessa.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin tekisin mieluummin unelmahommiani pienemmästä palkasta, kun jotain mistä en tykkää isommasta palkasta.

Vierailija
2/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ratkaisee, sanoo kuka mitä tahansa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin toki mieluummin unelmatyötä. Minulla kuitenkin on niin, etten vielä nelikymppisenäkään ole löytänyt mitään unelma-ammattia tai -työtä, joten teen sitten vaan tätä hyväpalkkaista nykyistä hommaani, josta en itsessään tykkää ollenkaan.

Vierailija
4/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkka olisi nettona vähintään 1000€ enemmän niin ottaisin isompi palkkaisen työn.

Vierailija
5/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan olisi joku todellinen unelma-ammatti, voisin tehdä sitä 1800 e netto. 

Vierailija
6/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo koulutusalavalinnalla tehnyt sen ratkaisun, että mielummin viihdyn työssäni kuin saan suurta palkkaa. Tällä alalla palkka ei etenkään näin uran alussa ole suuri vaikka kouuttautumista vaaditaankin, ja työllisyysnäkymätkin epävarmemmasta päästä. Tämä on kuitenkin juuri se unelmatyö, ja ainakin urani ensimmäiset vuodet olen pärjännyt mukavasti työmarkkinoilla. Nautin työstäni ja pidän sitä, että käytän kahdeksan tuntia päivästäni mielekkääseen hommaan jossa voin käyttää vahvuuksiani huomattavasti tärkeämpänä kuin sitä, että palkka on iso. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. 

Vierailija
7/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisen alan (hoitoala) valitsin hyvien työllistymismahdollisuuksien perusteella. Jos tästä vielä alaa vaihdan, niin se on palkka joka ratkaisee. 

Vierailija
9/9 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olisi vaikeaa tehdä jo mahdollisimman mukavaa työtä (en osaa kuvitella työtä, joka olisi mielestäni kivaa, koska kammoan työelämään "joutumista"), joten en todellakaan tekisi epämukavampaa työtä isommasta palkasta. Mikään rahasumma ei ole kärsimyksen arvoista, jos mukavamminkin eläen pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän