Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko antaisit lapsesi olla mummulassa?

Vierailija
29.06.2015 |

Kuvitellaanpa tilanne, että isovanhemmat pyytävät jatkuvasti yökylään ja käymään ja ottaisivat lapsesi vaikka asumaan sinne, niin paljonko antaisit viettää aikaa? Lomalla vs. arkena?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai tuolle ylärajaa ole, jos lapsi siellä hyvin viihtyy ja isovanhemmat jaksavat hoitaa. Ehkä nyt yli puolet ajasta olisi kiva nähdä lasta kotonakin :) ihan pientä vauvaa en tietenkään monen yön yökylään antaisi.

Vierailija
2/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta puolet ajasta kuulostaa aika paljolta. Entäs niin, ettei itse kävisi välillä ollenkaan siellä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon kuin lapset itse tykkäävät siellä olla. Meillä eivät kyllä tykkäisi ollenkaan, heistä mummulassa on tylsää.

Vierailija
4/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivasti.

Vierailija
5/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minä voisin päättää yksinään ni miehen vanhemmilla ei olis ollenkaa :D

Vierailija
6/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:56"]Niin paljon kuin lapset itse tykkäävät siellä olla. Meillä eivät kyllä tykkäisi ollenkaan, heistä mummulassa on tylsää.
[/quote]

Antaisitko vaikka asumaan muuttaa? Semmoisia isovanhempia kun on olemassa, jotka ei rajoja aseta. Mielestäni vanhempien kuuluu siinä vaiheessa joku raja vetää.

Vierailija
7/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:56"]Niin paljon kuin lapset itse tykkäävät siellä olla. Meillä eivät kyllä tykkäisi ollenkaan, heistä mummulassa on tylsää. [/quote] Antaisitko vaikka asumaan muuttaa? Semmoisia isovanhempia kun on olemassa, jotka ei rajoja aseta. Mielestäni vanhempien kuuluu siinä vaiheessa joku raja vetää.

[/quote]

En kyllä toki omia lapsia pois antaisi kokonaan muualle asumaan. Mutta ihmettelen vaan että ihanko oikeasti jonkun lapset itse haluaisivat aina vaan olla mummulassa, siis oikeasti vaikka asua siellä? Eikö yleensä lapsilla tule ikävä omia vanhempia ja omaa kotia? Siksi lähinnä ajattelin että voisin antaa lasten päättää siitä paljonko mummulassa ollaan, kun kuvittelin ettei sellainen tilanne ole mahdollinen, jossa isovanhempien lisäksi lapset itsekin haluaisiviat sinne vaikka pysyvästi muuttaa.

Vierailija
8/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset isovanhemmat pilaa lapseni, tai niin pelkään. Koittaa tuputtaa karkkia, herkkuja, mehuja. Uskoo kyllä kun kiellän, mutta ärsyttää joka kerta sama rumba. Lapsi on vajaa 1.5 v. Sinne en haluaisi lasta jättää yksin ilman minua.

Vierailija
9/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä tykännyt käydä pienenä mummulassa mutta puoliso taas kävi mielellään omassa. Kunpa lapsistani tulisi minun kaltaisissani tossa asiassa.

Vierailija
10/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isovanhemmat jaksavat, lapsi itse haluaa ja mummolassa eletään tavallista arkea terveellisesti, niin olkoon niin paljon kuin isovanhemmat ja lapsi haluavat. Riippuu kyllä myös siitä miten lähellä isovanhemmat asuvat ja miten pitkä koulumatka on isovanhemmilta vs. kotoa. En nyt olisi kuitenkaan lasta mummolaan muuttamassa. Loma-aikoina isovanhempien seura on varmasti yksin kotona oloa mukavampaa, ja kouluaikoina esim. 0-1-2 yötä viikossa ihan ok, jotta isovanhemmatkin saavat levätä.

Vierailija
11/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:17"]

Toiset isovanhemmat pilaa lapseni, tai niin pelkään. Koittaa tuputtaa karkkia, herkkuja, mehuja. Uskoo kyllä kun kiellän, mutta ärsyttää joka kerta sama rumba. Lapsi on vajaa 1.5 v. Sinne en haluaisi lasta jättää yksin ilman minua.

[/quote]

Meillä sama. Sama oli jo ennen lapsia koirani kanssa, että äiti antoi sille vähän väliä kaikkea mitä olin kieltänyt antamasta. Arvasin, että sama meno jatkuu lapsen kanssa, ja niin on jatkunutkin. Jopa minun paikalla ollessani saattaa muka huomaamatta lykätä taas jotain karkkia lapselle, ja olen varma että' jos sinne jäisi lapsi hoitoon niin se olisi syötetty niin täyteen herkkuja että olisi paha olla. 

Vierailija
12/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan!Ihan sairasta sakkia.

Vierailija
13/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena 1 viikonloppu kuussa ja pari iltaa viikossa. Lomalla puolet lomasta. Ja nämä siis lapsi ilman vanhempia mummilassa. Koska meillä paikkoja on kolme, pitää jakaa nuo ajat eri paikkojen kesken. On kyllä hienoa,kun itsekin saa olla lapsivapaalla.

Vierailija
14/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:18"]

Itse en ikinä tykännyt käydä pienenä mummulassa mutta puoliso taas kävi mielellään omassa. Kunpa lapsistani tulisi minun kaltaisissani tossa asiassa.

[/quote]

Miksi ihmeessä tuollaista toivot?

Olen mummo ja lapsenlapset käyvät luonamme usein. Jos on muutama päivä väliä, niin alkavat kinuta vanhemmiltaan tai soittavat minulle ja ilmoittavat halustaan.

Olen viettänyt paljon aikaa lastenlasteni kanssa. Olen jopa päivähoitanut heitä. Mielestäni minun tehtäväni kasvattajana on tukea vanhempia heidän kasvatustehtävässään, joten en ole sellainen lellivä mummo. Syötän terveellistä ruokaa ja pidän kuria, tiukkaakin. Teemme paljon asioita yhdessä. Lapset kokevat minut turvallisena ja luotettavana, joten kertovat myös salaisuutensa ja mieltään askarruttavat asiansa minulle, sellaisetkin, joista eivät vielä vanhemmilleen ole puhuneet.

Omilla lapsillani ei ollut mahdollisuutta solmia tällaista suhdetta isovanhempiinsa, mikä oli minusta jo silloin kurjaa, nimenomaan lasten kannalta. 

Vierailija
15/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:21"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 12:17"]

[/quote]

Meillä sama. Sama oli jo ennen lapsia koirani kanssa, että äiti antoi sille vähän väliä kaikkea mitä olin kieltänyt antamasta. Arvasin, että sama meno jatkuu lapsen kanssa, ja niin on jatkunutkin. Jopa minun paikalla ollessani saattaa muka huomaamatta lykätä taas jotain karkkia lapselle, ja olen varma että' jos sinne jäisi lapsi hoitoon niin se olisi syötetty niin täyteen herkkuja että olisi paha olla. 

[/quote]

Kyllä se mummo oppii, kun aikansa siivoaa oksennuksia

Vierailija
16/16 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä antaisin olla aika paljon, viikonlopun tai pari kuussa, muutaman kerran vuodessa vaikka viikonkin kerrallaan vähän kun lomalla. Sillain kuitenkin, että kriittisesti arvioisin sen isovanhempien oman jaksamisen. Että jaksavatko ja pystyvätkö oikeasti, vaikka sanoisivat että kyllä jaksavat. Lapsia mulla ei kuitenkaan ole, eli mielipiteeni voisikin olla eri jos olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme