Taisteluni inflaatiota vastaan alkoi
Ostin tämän päivän elintarvikkeet perheelle 12,50e. Normaalisti aiemmin olen pyrkinyt pitämään mielellään vajaan 20e tuntumassa. Ruokitaan sitten lamaa, kun kerran hinnat siihen pakottaa.
Kommentit (34)
Mä aloitin taisteluni inflaatiota vastaan jo vuosia sitten.
Nykyisin kuukausittaiset pääomatuloni kattavat ruokamenoni moninkertaisesti.
Punalappuisia tuotteita aina kuin mahdollista. Kaikki ruokabudjetista yli jäänyt menee rahastoon.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Eikä mihinkään ("tarpeettomiin") palveluihin enää rahaa. Surullista että pienyrittäjät ja ravintolat kärsivät :(
Minuakin harmittaa pienyrittäjät. Omalla kohdalla kyse on periaatteesta. Koska palkka ei nouse, mutta hinnat nousee, niin minun osaltani laitetaan rahahanat niukalle ja joiltain osin kokonaan kiinni.
Dieselin hinta kun nousee, niin kyllä tämä koskettaa aivan kaikkia. Myös niitä vihreitä.
Inflaatiota vastaan voi taistella ainoastaan sijoituksia. Muuten elämä kurjistuu jatkuvasti.
Ei mitään uutta auringon alla. Aina olen joutunut laskemaan mihin rahat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Dieselin hinta kun nousee, niin kyllä tämä koskettaa aivan kaikkia. Myös niitä vihreitä.
On noussut jo aivan törkeästi, lähennellään 1,9e/l hintatasoa nyt. Ja tähän viherhihhuloinnin toimesta tulossa vielä 30-40c lisää.
Ainoastaan pakolliset ostokset suomesta. (Eli ruoka)Mitään palveluja en käytä. Kaikki muu sijottuu ulkomaanreissuihin,kampaamot,ravintolakäynnit,lääkkeet,vaateostokset yms ja alkotkin tilaan ulkomailta. Suomeen en laita yhtään ylimäärästä euroa.
Olen laihtunut hyvin. Kävelen kaikkialle enkä syö ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan pakolliset ostokset suomesta. (Eli ruoka)Mitään palveluja en käytä. Kaikki muu sijottuu ulkomaanreissuihin,kampaamot,ravintolakäynnit,lääkkeet,vaateostokset yms ja alkotkin tilaan ulkomailta. Suomeen en laita yhtään ylimäärästä euroa.
Mistä tilaat alkot? Kaipaisin vinkkiä. Meneekö niistä verot tms?
Vierailija kirjoitti:
Mikset muuta ulkomaille?
Aloin leikkaamaan hiukseni itse ja lopetin kokonaan kahviloissa käymisen. Pyrin ostamaan kaupasta ulkomaalaista aina kun se vain on mahdollsita.
Säälittää nämä yrittäjät ketkä tekevät käsillään työtä ja joiden palveluista voidaan tarvittaessa joustaa: parturi-kampaajat, yksityiset siivouspalvelut, kosmetoligit, ravintola-ala jne
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Eikä mihinkään ("tarpeettomiin") palveluihin enää rahaa. Surullista että pienyrittäjät ja ravintolat kärsivät :(
MItä surullista siinä on? Luuletko että pienyrittäjät itkee itsensä uneen palkatessaan joka hommaan virolaisia tai tuodessaan marjanpoimijat ukrainasta. Tai ravintolat hakiessaan filippiineiltä työvoiman. Tai saadessaan 100 tonnin lahjarahaa valtiolta, muka investointeihin tulouttaessaan sen omalle tililleen veroitta.
Vierailija kirjoitti:
Aloin leikkaamaan hiukseni itse ja lopetin kokonaan kahviloissa käymisen. Pyrin ostamaan kaupasta ulkomaalaista aina kun se vain on mahdollsita.
Parempi antaa tukan kasvaa. Säästää saksien teroituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Ruikutirui. Köyhät valittamassa.
Niin. Köyhästä perheestä olen. Eikö köyhällä ole oikeus valittaa?
-ap
Suunnittelen muuttoa ulkomaille,ei täällä kukaan kestä