Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tutustunut lestadiolaiseen äitiin...

Vierailija
15.02.2022 |

Itselläni on kaksi lasta päiväkodissa (2v ja 3v) ja hänellä on kolme lasta päiväkodissa. Lapset ovat suunnilleen samanikäisiä, kun omani. Meidän lapset leikkivät päiväkodissa paljon keskenään ja sen kautta olemme myös tutustuneet.

Tämä lestadiolais-äiti oli aluksi hyvin mukava ja ystävällinen. Jäimme välillä päivän jälkeen lastemme kanssa leikkimään päiväkodin pihalle. Heillä on myös muita lapsia, ala-asteella. Äiti tuntuu olevan välillä hyvin väsynyt, mutta viime aikoina hänen mielipiteensä ovat olleet hyvin vähätteleviä ja hän jotenkin jyrää minut kaikessa.

Esimerkiksi. hänen pienimmällä lapsellaan eilen aamulla oli selkeitä flunssan oireita (yksi, niiskutti ja silmät näyttivät kipeiltä). Mainitsin asiasta kävellessämme päiväkodin porteilta kohti päiväkodin ovea. Tämä äiti sanoi, että voi kuule, ainahan näillä jotain on. Päiväkodissa (onneksi!) hoitaja käännytti tämän pienimmän äidin mukana kotiin. Illasta sain tietää, että tällä pienimmällä on todettu korona. (Kiva kiva!). Nyt tämä äiti tänään kuitenkin toi nämä kaksi muuta lasta päiväkotiin, koska ovat vielä terveitä. "No otan sitten pois jos tulee kipeeks, kerta täällä nyt kaikkea pelätään".

Tämä on vain yksi esimerkki. Todella vähättelevää toimintaa.

Toinen esimerkki on se, etten ole vielä antanut pienimmälle lapselleni vesirokkorokotetta, sillä pohdin vielä asiaa. Hän on (ystävällisen kohteliaasti) haukkunut minut vastuuntunnottomuudesta. Eli hänen omat puheet ja teot ovat ristiriidassa. Koen itse, että hän on vastuuntunnoton tämän koronan suhteen.

Olimme ensin todella hyviä ystäviä, mutta nyt hänen käytöksensä on jotenkin muuttunut "itsekkääksi".

Onko tämä joku, mitä en lestadiolaisista tiedä? Vai ihan vain tämän henkilön ominaisuus?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muilla kokemuksia lestadiolaisista äideistä?

Vierailija
2/11 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tuo provoilu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä haluat yleistää kokemuksesi yhdestä ihmisestä kaikkiin lestadiolaisiin?

Vierailija
4/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provoilua. Kahden lapsen kanssa ei ole aikaa provoilulle. Aihe kuitenkin herättää kysymyksiä. Olen ymmärtänyt, että lestadiolaiset ovat "rauhaa rakastavia" ja "lempeitä" ja sellaisen käsityksen myös tästä äidistä sain aluksi ja se oli varmasti yksi syy, miksi ystävystyimme. Hänen seurassaan oli mukavaa, olen itsekin edellä mainittuja arvoja arvostava. Mutta yllättäen hän on muuttunut AIVAN täysin...

-ap

Vierailija
5/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tullut taas raskaaksi ja se uuvuttaa kun on niin monta pientä.

Virallinen ohjeistus muuten nyt on, että jos joku perheenjäsen on koronassa niin muut jatkaa elämää normaalisti, eli kouluun ja päikkyyn ja töihin vaan. Vaikka olisi riskiryhmien kanssa töissä niin sinne sekaan, jos vaan on itse oireeton. Aivan järjetöntä minusta, koska ennen oireitahan sitä tartuttaa myös.

Vierailija
6/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen ohjeistus on älytön ja onneksi päiväkodissa ovat edelleen edes siitä tarkkoja, että oireisena (flunssaisena) ei ole asiaa päiväkotiin. 

Vierailija
7/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provoilua. Kahden lapsen kanssa ei ole aikaa provoilulle. Aihe kuitenkin herättää kysymyksiä. Olen ymmärtänyt, että lestadiolaiset ovat "rauhaa rakastavia" ja "lempeitä" ja sellaisen käsityksen myös tästä äidistä sain aluksi ja se oli varmasti yksi syy, miksi ystävystyimme. Hänen seurassaan oli mukavaa, olen itsekin edellä mainittuja arvoja arvostava. Mutta yllättäen hän on muuttunut AIVAN täysin...

-ap

Lestadiolaiset ovat ihmisiä. Heillä on omanlaisensa persoonallisuudet. On todella outoa, että ensinnäkin muodostat ihmisestä jonkin ennakkokäsityksen ja sitten vielä yrität yleistää yhden ihmisen käytöksen kaikkiin muihin lestadiolaisiin.

Vierailija
8/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleistä! Tässähän juuri kysyn, onko muilla kokemusta asiasta. Jos luit aloituksen, niin siinä sanotaan näin: 

"Onko tämä joku, mitä en lestadiolaisista tiedä? Vai ihan vain tämän henkilön ominaisuus?" 

-ap 

Vierailija
9/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet selvästi itse hankala ihminen ja jaksat jankuttaa tyhjästä. Ehkä tuo toinen äiti vain sai tarpeekseen sinusta. Keskity niihin tenaviisi ja yritä pitää huolta, ettei heistä tule yhtä ahdasmielisiä kuin äitinsä.

Vierailija
10/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap. Ole reilu ja keskustele kyseisen äidin kanssa. Hän varmasti haluaa pyytää sinulta anteeksi.

Vierailija
11/11 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, ei se ollut vaan kokemus lestadiolaisista, vaan kokemus naisista.

Tuolta naiset kuullostaa ja vaikuttaa.

Nyt tiedät millaiselta kaikki naiset itsesi mukaanlukien näyttää, kuullostaa, vaikuttaa ja millaisia ne on. Kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän