RR 98/64 p 70
Kommentit (9)
Matala tuo on, mutta jos olosi on hyvä eikä sairauksia niin kaikki ok.
Voiko viitata johonkin sairauteen alhaiset verrnpaineet? Kaveri sanoo et mulla voi olla joku flimmeri
Joillain vaan on matalat paineet. Kuten myös itselläni. Ei voi mitään. Lääkäri käski lisätä ruokaan reilusti suolaa ja juoda paljon vettä. Flimmeri taas on rytmihäiriö. Ei liity mataliin paineisiin!
Eihän nuo vielä älyttömän matalat ole.
Mulle on ainakin ihan ok, jos pysyy suunnilleen tasolla 90/55. Sen alle jos tippuu, niin sitten ei tunnu enää hyvältä, mutta en mä usko, että noista mitään haittaa olisi. Joillain vain on matalat paineet. Lepopulssi mulla on suunnilleen 48-50, vaikka kunto on ihan onneton :)
pyydä kaveria tunnustelemaan rannesykettä (arteria radialis) ja kysy onko se tasainen vai epätasainen. jos epätasainen niin voi olla flimmeri, tai av-katkos tai vaikka extralyöntejä. FA (flimmeri) vaatii käytännössä jos ei vasta-aiheita aina marevanin tai sen rinnakkaisvalmisteen käytön tulppariskin takia.
matalat paineet voi heikottaa esin nopeasti ylös noustaessa tms. mutta on nuo ok ellei oireita. itselläni paineet samaa luokkaa ja ambulanssissa olen töissä :)
paineet on ihan ok. Syke voisi olla jopa matalampikin.
Paineet liian matalat, pulssi suht korkea. Jos siis lepopulssi. Eli olit paikallasi 10-15min ennen mittausta.
Terv.verenpainetautinen jolla lukemat 130/80 tasoa ja pulssi 53-57.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:50"]Paineet liian matalat, pulssi suht korkea. Jos siis lepopulssi. Eli olit paikallasi 10-15min ennen mittausta.
Terv.verenpainetautinen jolla lukemat 130/80 tasoa ja pulssi 53-57.
[/quote]
Nyt sä puhut kyllä mitä sylki suuhun tuo. Jos ei matalat paineet aiheuta oireita, ei sellaista kuin liian matalat paineet edes ole. Pulssi on normaali, kun on välillä 50-90.