Mitenkähän todennäköistä on että tyttö on koronassa
Tänä päivänä kuume noussut yli 38, lihassärkyä, silmiin sattuu, pyörryttää...
Kotitesti näytti negatiivista. Meidän perhe ei ole vielä kertaakaan sairastanut koronaa.
Huomenna tehään uus testi, onko yleistä et kotitesti näyttää negatiivista vaikka ois positiivinen?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla koronan tai voi olla olematta. Luuletko, että,vauva-palstalta saat paremman vastauksen?
Mietin vain, että näyttääkö kotitestit useinkin väärin? Vai voisko luottaa että ei ois koronaa kun näyttää negatiivista..
Meillä tytöllä näytti vasta kolmas testi positiivista. Mulla oireiden ensimmäisenä päivänä tehty testi näytti negatiivista, seuraavana päivänä en testannut, mutta kolnantena päivänä sitten vahva positiivinen.
Kotitestit näyttävät useinkin negtiivista varsinkin alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on onko vai ei? Se tarttuu jos tarttuu, etkä voi sille yhtään mitään.
Mulla ois tosiaan sairaalan alkuviikosta aika, jota siirrän vasta kun tiedän varmaksi että on korona. Pelkän flunssan takia en viitsi siirtää. Ja muita suht tärkeitä menoja ois viikonloppuna. Siksi vähän harmi jos se korona just nyt tuli meillekin...
Ei sinne flunssassakaan saa mennä!!!!!!!!!!
Okei, eli mitä todennäköisemmin on korona. Kiitos teille vastauksista! Tyttö meinas et hänellä on olo ettei millään jaksa lähtee testeissä käymään, mut jospa olonsa vähän paranis kuitenkin et sen verran jaksaa sitten liikkua..kun jos aamuks sais ajan ni se ois sit hoidettu..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on onko vai ei? Se tarttuu jos tarttuu, etkä voi sille yhtään mitään.
Mulla ois tosiaan sairaalan alkuviikosta aika, jota siirrän vasta kun tiedän varmaksi että on korona. Pelkän flunssan takia en viitsi siirtää. Ja muita suht tärkeitä menoja ois viikonloppuna. Siksi vähän harmi jos se korona just nyt tuli meillekin...
Jos tytöllä ois vaan pelkkää flunssaa, niin ei se välttämättä mulle tule kuitenkaan. Oon ollu tosi terveenä jo monta kuukautta, ei oo ollu nuhaa eikä mitään. Paitsi tämä syövän esiaste, mikä hoidettaisiin pois päiväjärjestyksestä ensiviikolla.
Mutta jos tytöllä on korona en silloin voi mennä vaikka ite en oiskaa sairastunu.
Koronaa on viime aikoina ollut paljon enemmän kuin luvut näyttää, Virallisiin testeihin ei ole pääsyä vaikka kotitesti on positiivinen. Nyt eletään huippukautta ja suurin osa meistä sen käy läpi joka tapauksessa. Tuttavapiirissä on tälläkin hetkellä kymmenkunta sairastunutta, joista yksikään ei näy missään tilastoissa. Osa ollut pahassa jamassa, muttei ole joutunut sentään sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tytöllä ois vaan pelkkää flunssaa, niin ei se välttämättä mulle tule kuitenkaan. Oon ollu tosi terveenä jo monta kuukautta, ei oo ollu nuhaa eikä mitään. Paitsi tämä syövän esiaste, mikä hoidettaisiin pois päiväjärjestyksestä ensiviikolla.
Mutta jos tytöllä on korona en silloin voi mennä vaikka ite en oiskaa sairastunu.
En tosiaan ole varma tästä, mutta mikset voi mennä sairaalaan vaikka lapsella olisikin korona? Saahan sitä töissäkin käydä. Mulla lapsi koronassa ja töissä ihan normaalisti tänään olin. Olen itse tietysti oireeton.
Tämä on kyllä hauskaa, kun monen mielestä kaikki on aina koronaa🤭 mitään muita tauteja ei olekkaan ja nykyään kuollaankin vain koronaan.
Jos tyttärelläsi todetaan virallisella testillä korona, sinuna soittaisin sairaalaan ja kysyisin sieltä miten sinun käyntisi kanssa siinä tilanteessa toimitaan. Siellä on kuitenkin muita, mahdollisesti immuunivasteeltaan heikkoja henkilöitä ja olet kuitenkin vahvasti altistunut.
Vierailija kirjoitti:
Jos tyttärelläsi todetaan virallisella testillä korona, sinuna soittaisin sairaalaan ja kysyisin sieltä miten sinun käyntisi kanssa siinä tilanteessa toimitaan. Siellä on kuitenkin muita, mahdollisesti immuunivasteeltaan heikkoja henkilöitä ja olet kuitenkin vahvasti altistunut.
No ajattelin siis, että jos tytöllä nyt on korona, niin siirrän vain sitä aikaa sitten myöhemmäksi. En tosiaan halua tahallaan levittää mitään tautia eteenpäin, ja kun korona niin herkästi tarttuu. Että jos se on tytöllä niin tuskin minäkään siltä sitten vältyn..
En saa netissä varattua aikaa koronatestiin. Tein oma olo-arvion ja tytön oireitten perusteella kehotettiin soittamaan päivystykseen. Mutta testiin ajanvarausta tällä paikkakunnalla ei pysty näköjään netin kautta tekee.
Onko sillä väliä onko vai ei. Eikö tärkeintä olisi kuitenkin skipata sekä nenä- että olkatikut. Ei viititä enää kunnostautua hysterianlevityksen saralla
Ei lapsia testata. Oireettomat elää normaalisti kunnes tulee oireita. Kolmella rokotteella ei edes välttämättä tartu.
sertgrt kirjoitti:
Onko sillä väliä onko vai ei. Eikö tärkeintä olisi kuitenkin skipata sekä nenä- että olkatikut. Ei viititä enää kunnostautua hysterianlevityksen saralla
No kyllä se nyt ois hyvä tietää, kuten jo kerroin että itellä ois asioita hoidettavana.
Pystyttekö muut tekee netissä ajanvarausta, vai onko tosiaan niin ettei enää edes pääse virallisiin testeihin...
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä hauskaa, kun monen mielestä kaikki on aina koronaa🤭 mitään muita tauteja ei olekkaan ja nykyään kuollaankin vain koronaan.
No kyllä nyt omikronin kiertäessä on ihan sanottu, että jos on sopivia oireita, niin sitä se on. Täällä pääkaupunkiseudulla onkin kiertänyt kohta kaikki. Jospa päästäs eroon vähäksi aikaa.
Täällä pääsee vaan sote-ammattilaiset.
Koettakaa kaikin keinoin päästä viralliseen PCR-testiin. Jos tulee pitkittynyt koronavirustauti eli long covid, mitään apua ei saa ilman virallista testitulosta. Sosiaaliturvaa ei saa. Ihmisiä työnnetään jopa psykiatriselle puolelle, vaikka ongelma on fyysinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaa. Minulla vasta 3. Kkotitesti oireiden alkamisen jälkeen oli positiivinen, enkä tehnyt joka päivä testiä.
Kiitos vastauksesta, kyllä mäkin kovasti epäilen koronaa. Ja tarttuu kai se meihin muihinkin aika nopsaa, jos on koronaa. Harmi vain kun just nyt, kun ois muutaman päivän päästä aika sairaalaan itsellä.
FFP2-suojaimet kaikille niille, jotka pystyy käyttämään ja tiheää tuuletusta. Sairastunut oleilemaan omaan huoneeseensa erilleen muista, jos vain pärjää itsekseen. Eri vessan käyttömahdollisuuskin vähentäisi tartuntariskiä.
Eli tänään tehtiin uus testi tytölle, nielusta ja sieraimista ja näytti positiivista, itsellä on nyt pää kipeä.
Nyt vaan pysymme neljän seinän sisällä, olen henkisesti valmistautunut ottamaan koronan vastaan.
Tyttö on jo paremmassa kunnossa, että ei tää varmasti nyt ole niin paha...ap
Mä tein viikonloppuna neljä negatiivista kotitestiä ja eilen kävin virallisessa PCR testissä. No, positiivinen tulos tuli. Lapsesi oireet viittaavat koronaan.