Mua kiinnoistais vaihtaa alaa, haluaisin koulunkäyntiavustajaksi, onnistuukohan?
Olen pitemmän aikaa jo miettinyt, kun haluaisin osa-aikatyötä ja kesät vapaaksi. Miten helppo on saada avustajan hommia, kun ei ole alan koulutusta? Kaupan alalla olen ollut jo monta vuotta ja siihen löytyy koulutus. Tietysti voisin jonkun kurssin/koulun käydä. Onko ketään avustajaa paikalla kertomassa kokemuksiaan.
Kommentit (6)
mutta palkasta -10%. Pätevät menee haussa edelle.
Helsingin kristillinen opisto Laajasalossa 9kk saa koulunkäyntiavustajan ammattitutkinnon maksaa n. 650€.
T. Koulunkäyntiavustaja (Helsingin kristillinen opisto)
eli palkallista pitkää kesälomaa ei koulunkäyntiavustajalla ole. Yleensä avustajat tekevät lyhyttä päivää, jolloin myös palkkaus jää aika kehnoksi. Kunnat palkkaavat avustajia pätkiksi eli vakituinen työpaikka on harvinaisuus.
Vuoden 2009 alusta saa toimia avustajana vain jos on koulutus. Joko siis avustajan koulutus tai lähihoitaja yms.
Kun palkka on oikeasti tosi huono ja sopimukset aina määräaikaisia.
Kaverini työskentelee koulunkäyntiavustajana ja kesäisin on kotona, kun miehellä maatila ja siellä niin paljon tehtävää. Ja tekee n. 20-30h/vk ja hoitavat itse alle kouluikäiset lapset kotona. On todella tyytyväinen työhönsä.
pitää vaan hommata paikka ensin