MIksi lähes lapset tekevät lapsia?
Viimeksi tänään vastaan tuli pariskunta joista varsinkin isä näytti nipinnapin kahdeksantoista vuotiaalta. Miksi yhä nuoremmat tekevät vauvoja? Johtuuko tämä teiniäidit sarjoista vai mistä? Mielestäni elämäntilanteet muuttuvat, eikä reilusti alle kaksikymppinen ole mitenkään kypsä tekemään lapsia. Varsinkaan jos on opiskelija.
Kommentit (17)
Osa vain kyspyy aikaisemmin kuin toiset. Toinen on valmiksi äidiksi 20-vuotiaana, toinen vasta 25-vuotiaana.
Jos en väärin muista luin uutisen tai ainakin otsikon, että teiniäityis olis vähentynyt... ?!
Minäkin olen 25v ja monet pitää minua 16- vuotiaana. Et voi mitenkään tietää minkä ikäisiä ihmiset ovat, mikäli et heidän henkkareita näe. Etkä voi myöskään tietää onko kyseinen mies lapsen isä tai vaikka äidin pikkuveli.
Joo ei ole tuo iän arviointi helppoa... Itse olin 16-vuotiaana pikkusisarusten (6- ja 13-vuotiaat) kanssa junamatkalla. Konduktööri leimasi minun lippuläpyskän ja 6-vuotiaan myyrälipun ja ojensi takaisin todeten "ja tässä äidin eväät". Hämmästys iski konduktööriin siinä vaiheessa kun 13-vuotias veli huikkaa seuraavalta riviltä kuuluvansa samaan seurueeseen :D N20
Meidän vaihtari oli 16. Häntä luultiin aina lasteni 13 ja 10 ädiksi...
Minua aina tuijotettiin pahasti, kun olin 17-vuotiaana siskon lasten kanssa ulkoilemassa :D Pitivät vissiin teiniäitinä, vaikka olin vaan hoitamassa siskon lapsia.
Miksi 14-15 vuotiaat tekee lapsia melkein 30 vuotiaiden miesten kanssa.. Näitäkin on nähty
Mistä tiedät, että mies oli lapsen isä? Tai ettei vain näyttänyt nuorelta? Tai jos vaikka itse oletkin huono arvioimaan ikiä?
Siksi että sossu järjestää paremman asunnon ja alkaa tukirahat juosta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:33"]
Siksi että sossu järjestää paremman asunnon ja alkaa tukirahat juosta.
[/quote]
Tämä voi muuten olla ihan mahdollista. Varsinkin jos toisella on mennyt pikavippien takia mennyt luottotiedot. On niitä lapsia tehty ennenkin muun syyn varjolla.
Ei ole järkeä. Yhteiskunnan elättejä ovat. Ei ole ammattia. Tuskin työtä. Tämä yhteiskunta näyttää tuollaisen mahdollistavan. Jos on moraalia - ensi koulutus, sitten työ ja sitten toimeentulo ja kasvatustaidot - ja ikää on silloin kertyy vähintään 26 vuotta.
Ystäväni sai muutamia vuosia sitten kadulla kuulla kritiikkiä teiniäitiydestään, ja siitä kuinka lapsia ei pitäisi lasten tehdä. Ystäväni tosiaan oli ihan täysi-ikäinen ja lapset olivat ystäväni sisarpuolia.
Aloittaja varmaan tunsi nämä "lapset", kun kerran tiesi että oli heidän lapsensa ja arvioi takuuvarmasti iänkin oikein... ;)
Niin. Monesti se todellisuus löytyy pintaa syvemmältä. Isänikin näyttää normaalilta mieheltä vaikka onkin kuuro/mykkä. Huomasitko sinä senkin kun ohi kävelet? Tuskin.
Itse sain esikoisen 20-vuotiaana. Olen ollut ihan tyytyväinen. Elämäni on ollut erittäin perhekeskeistä ja keskivertoa selvästi terveellisempää, kuten muillakin tuntemillani nuorilla äideillä (eli siis ystävilläni).
Ymmärrän kyllä, että nuorena äidiksi tulo ei sovi kaikille. Toisaalta nuorena on sopeutuvainen ja fyysisesti virkeä.
Usein tytöt/nuoret naiset joilla on elämä kateissa ja/tai elämänhallinnassa puutteita hommaavat lapsen koska ovat niin hukassa itsensä kanssa. Luulevat, että lapsensaanti toisi jonkunlaisen rauhan ja laittaisi asiat järjestykseen.
Olen 28v kahden (3ja4v) lasten äiti. Ruokakaupassa tuntematon nainen kysyi minulta että onko minulla äidiltä lupa ostaa lapsille jäätelöt! On se hienoa että te tuntemattomat pidätte huolen että lupa asiatkin ovat kunnossa ennen kassalle menoa. Keskittyisittekö siihen omaan elämään mistä varmasti tiedätte paremmin?