Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kasvaa pituutta?

Vierailija
28.06.2015 |

Olen 15-vuotias ja 165cm pitkä tyttö. Kuinka saisin lisää pituutta? Onko mitään muuta keinoa kuin se miten luonto on minut suunnitellut? Isä on 185cm ja äiti 167-169.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:16"]Up
[/quote]
En usko että hokeminen auttaa. Mutta yritän:
Up
Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku riittävästi, syö proteiinia tarpeeksi.

Vierailija
4/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilateksella voi kuulemma sinnikäs venyttää selkärankaansa jopa muutamalla sentillä. Tosin ikä ja passiivisuus palauttavat myöhemmin selän lysähtäneempään tilaansa. Mutta en suosittele, jos olet tavallinen persjalkainen maatiainen, sillä tuo lisää vain vartalon epäsuhtaa. Pitkäsäärisenä kannattaa ehkä koittaa.

Vierailija
6/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan enään kasva. Äiti on 175 cm ja isä 190 cm ja minä 168 cm. Tää olikin itseasiassa mun ihanne pituus :)
T: 15v

Vierailija
7/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tytöistä kun lakkaatte ilmeisesti kasvamasta kohtuu aikaisin :D

Mutta jos olisin nyt itse nuori, en olisi aloittanut raskasta ja aktiivista painoharjoittelua niin aikaisin (15-vuotiaana). Vauvana tai joskus silloin oli kuulemma ennustettu, että minusta tulee 190 cm pitkä, mutta olen n. 188 cm. Eihän tuo ole kuin parin sentin heitto, mutta vasta nyt aikuisena miehenä olen huomannut, miten paljon pituudesta on hyötyä. Nuorena oli ärsyttävää olla pitkä kun kaikki kommentoivat sitä aina, mutta nyt kelpaisi tuo kaksikin lisäsenttiä, koska liian usein tulee vastaan vain hiukan minua lyhyempiä tai saman mittaisia miehiä. Parilla lisäsentillä olisin jo dominantimpi. No, ei tässä ihan huonosti käynyt näinkään eikä pidä valittaa. Ihan jees. 

Vierailija
8/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvuhormonilla voi saada hiukan lisää. On kyllä jo siinä rajoilla onko sinun kohdallasi myöhäistä. 

Vierailija
9/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 13v ja 159cm kai nyt kasvan vielä :D

Vierailija
10/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:45"]

Pilateksella voi kuulemma sinnikäs venyttää selkärankaansa jopa muutamalla sentillä. Tosin ikä ja passiivisuus palauttavat myöhemmin selän lysähtäneempään tilaansa. Mutta en suosittele, jos olet tavallinen persjalkainen maatiainen, sillä tuo lisää vain vartalon epäsuhtaa. Pitkäsäärisenä kannattaa ehkä koittaa.

[/quote] Täytyypä kokeilla. Ap

Vierailija
11/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkitabletteja kannattaa myös syödä, luusto on pääosin kalsiumia ja maidon kalsium ei imeydy kovin hyvin.

Vierailija
12/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin maissa tehdään ihmisille halutessaan sellaisia pidennysleikkauksia. Mutta sillä voi pidentää ainoastaan jalkoja, joten jaloista tulee silloin muuhun vartaloon nähden epänormaalin pitkät, paitsi jos on "persjalkainen", silloin se leikkaus saattaa tehdä jaloista oikein sopusuhtaisen näköisetkin.

Kerran näytettiin TV:ssä kun eräs hieman yli 170 cm pitkä mies meni pituusleikkaukseen. Leikkauksen jälkeen tämän mies oli hieman vajaat 180 cm pitkä. "Kasvoi" pituutta leikkauksen ansiosta jotain 5-7 cm.

Vierailija
13/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:55"]

Kasvuhormonilla voi saada hiukan lisää. On kyllä jo siinä rajoilla onko sinun kohdallasi myöhäistä. 

[/quote]

Kasvuhormonia annetaan vain sellaisille, jotka meinaa jäädä kääpiöiksi, ap on jo nyt keskimittainen nainen. Eikä sitä kasvuhormonia kannata edes syödä ilman aihetta, se saattaa aiheuttaa myöhemmin syöpää.

Vierailija
14/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvamalla ihan vaan pidemmäksi, lannoitus tärkeä. Huoh...

Vierailija
15/31 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 15:55"]

[/quote]

Kasvuhormonia annetaan vain sellaisille, jotka meinaa jäädä kääpiöiksi, ap on jo nyt keskimittainen nainen. Eikä sitä kasvuhormonia kannata edes syödä ilman aihetta, se saattaa aiheuttaa myöhemmin syöpää.

[/quote]

Lähinnä läpällä heitinkin. 

Lisäksi se saattaa aiheuttaa muutakin luuston ja ruston epänormaalia kasvua, eikä se varmaan olisi ap:n mielestä mukavaa. 

Vierailija
16/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 16 vuotias ja pituutta on 198 haluaisin todella paljon kasvavaani vielä pidemmäks koska tuntuu kääpiö maiselta kun oon meidän perheen lyhin jos äiti ei lasketa

Vierailija
17/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika 16v. ja 165cm, terveystarkastuksessa sanottiin että kasvu ei todellakaan ole vielä pysähtynyt.

Jostain syystä hänen luustoikänsä on 2 vuotta vähemmän.

Pojat kasvaa vielä armeijassakin.

Vierailija
18/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen pituuskasvuun oikein hyviä vippaskonsteja ole. Minua kiusattiin lapsena lyhyyden takia ja minulla oli myös yksi lyhyehkö kaveri, jota kiusattiin (oli tosin kyllä minua pidempi, mutta lyhyt kuitenkin). Muistan, miten joskus ala-asteen lopulla tuskaisena laskettiin terveystarkastuksen jälkeen, minkä verran voitaisiin kasvaa kesäloman aikana ja mietittiin, että sitten meitä ei enää yläasteella kiusattaisi. Ei vain tajuttu ottaa huomioon sitä, että pituuskasvukaan ei jatku ikuisesti samaa tahtia. Menkat alkoivat pian sen jälkeen (12-vuotiaana) ja aika nopeasti pituuskasvukin tyssäsi. Vituttihan se, kun jotkut huusivat koulussa ja kaduilla kääpiöksi, mutta en sille itse mitään mahtanut.

Pituutta hädin tuskin 150cm ja ikää nyt 25. Edelleenkin jotkut minua tuntemattomat ja ikääni tietämättömät saattavat kommentoida, että kyllähän sinä nyt tuosta vielä kasvat. Joo-o, näissä mitoissa ollut yli 10v, että tuskinpa sitä kasvuspurttia enää tulee... mutta olen jo tottunut tähän, enkä toivoisi olevani yhtään pidempi. Ei meistä kaikista voi tulla supermalleja ja kaksimetrisiä.

Vierailija
19/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt jumaliste menkö ehdotteleen jotain typeriä jalkojen pidennysleikkauksia herkässä iässä olevalle teinitytölle!! Sellaisia ei juurikaan tehdä missään eikä niistä ole yhtään mitään hyötyä. Yksi näkemäni Aasiassa kuvattu dokumentti oli raastavaa katsottavaa: kivut olivat kaameat kuukausien ajan ja pituutta tuli vaivainen sentti pitkän, uuvuttavan ajan jälkeen.

Parasta on syödä tarpeeksi monipuolista ruokaa ja tsekata vitamiinit ja hivenaineet, mitä kroppa tarvitsee. Pelkillä sipseillä ja cokiksella kasvua ei tule paitsi leveyssuuntaan.

Vierailija
20/31 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

astronautiksi, tosin etsää siltikään avaruudessa voi elää koko elämääs vaikka jollain ihmeellä pääsisitkin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi