Uskotko että sukupuolisyrjintää on olemassa?
Jos kyllä niin miesten/naisten/molempien? Myös Suomessa, yhä? Jos ei niin miksi? Mikä on mielestäsi syy esim. Intian tai Kiinan "kadonneisiin" abortoituihin tai hylättyihin tyttöihin?
Kommentit (15)
Kyllä. Työhaastattelussa, joka tekeytyi lounaaksi mutta oli kyllä rinnastettavissa työhaastatteluksi, minulta kysyttiin onko minulla lapsia. Sitten myöhemmin olin pomoon yhteydessä Teamsin välityksellä ja pomon joku yhtiömies näki minut ruudulta ja tytötteli. Olen kolmekymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Fakta on että naisia suositaan
Missä asioissa tarkemmin? Ja tarkoitatko myös Suomen/länsimaiden ulkopuolella?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Työhaastattelussa, joka tekeytyi lounaaksi mutta oli kyllä rinnastettavissa työhaastatteluksi, minulta kysyttiin onko minulla lapsia. Sitten myöhemmin olin pomoon yhteydessä Teamsin välityksellä ja pomon joku yhtiömies näki minut ruudulta ja tytötteli. Olen kolmekymppinen.
Ok, tällaista ei siis olisi todennäköisesti kysytty mieheltä, mutta haluttiin selvittää mahdollisesti hedelmälliseltä naiselta. Lounas oli yritys kiertää lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin aloitustason paikoissa otetaan mieluummin nainen kassalle. Siksi on paljon miehiä, jotka ei ole koskaan ollut missään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Entä poikalapsihullu?
Anteeksi, mitä kysyt? Jos puhut poikien syrjinnästä, niin hän on tietenkin ehdoton esimerkki, vaikka toisten viestien mukaan vihaa myös naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin aloitustason paikoissa otetaan mieluummin nainen kassalle. Siksi on paljon miehiä, jotka ei ole koskaan ollut missään töissä.
Selvä, myös siivooja taitaa olla tällainen työ. Ja pikaruokalat.
Naisena koen pääseväni helpommalla, ei kuitenkaan kauheasti eroa Suomessa.
Ihan tiedän, kokemuksesta ja tilastoista, ei ole uskon asia.
Esimerkiksi minua on syrjitty virkavalinnassa raskauden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan täällä suomessa. Työelämässä vähemmällä saa enemmän.
Ei mennä edes huoltajuusasioihin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tiedän, kokemuksesta ja tilastoista, ei ole uskon asia.
Esimerkiksi minua on syrjitty virkavalinnassa raskauden takia.
Joopajoo
Sukupuolisyrjintää on rajusti Suomessa, naisia suositaan johtajapaikoille, etenkin politiikassa vain sukupuolensa takia ja jälki on karmeaa, toki löytyy muutama päteväkin nainen mutta heidän maineensa kärsii myös tästä suosimisesta. Hyvä esimerkki suosimisesta on tämä Yliviikari jonka ilmekin jo kertoo että ei ole kaikki kunnossa pääkopassa.
Naisten on aina vain helpompi haalia etuja itselleen heiluttamalla lasikatto-, sukupuolisyrjintä- ja naisvihakortteja. Ne ovat vastustamattomia argumentteja jolla mikä tahansa asia tai keskustelu saadaan käännettyä naisille suosiolliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan täällä suomessa. Työelämässä vähemmällä saa enemmän.
Ei mennä edes huoltajuusasioihin.
Selvä. Huoltajuusasiaa ei oltukaan vielä mainittu, se lienee selkeä esimerkki nykyajan Suomen oikeuslaitoksesta.