Aviomies jätti toisen naisen takia
Ahdistaa ja pelottaa tulevaisuus. Aviomies jätti mut toisen naisen takia jonka kanssa ovat jutelleet kuukauden verran. Meillä on kaksi vuotias poika ja mies uhkaa viedä lapsenkin. En saa unta, tulevaisuus pelottaa enkä tiedä miten selviän kun tämä tuli aivan puskista. Ollaan oltu naimisissa alle vuoden ja rakastan miestäni yli kaiken...
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 03:36"]
Ex kuulemma jo grillailee uuden naisensa kanssa exän äidin luona ja lapsen perään ei olla kysytty.
[/quote]
Voi hele... Että uusi vietiin jo oikein äidin nähtäville! Olis kyllä kiinnostava tietää miten exäs äiti suhtautuu tilanteeseen, luulen että aika hyvin... Tunnetustihan äidit eivät koskaan kritisoi poikiaan vaan miniöitään.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 20:00"]
En usko et mies saa lasta. Yleensä naisilla on isompi mahdollisuus saada lapsi kuin miehillä
[/quote]
Miehillä on näissä asioissa luultua paremmat mahdollisuudet saada lapsi asumaan luokseen, varsinkin jos asia menee oikeuteen asti. Miesten oikeuksien polkemista näissä asioissa pidetty niin suurta meteliä, että meillä on menossa melkoinen lapsi isälle buumi. Äitimyytti on murenemassa.
[quote author="Vierailija" time="30.06.2015 klo 03:36"]
Vau miten kannustavia kommentteja! Kiitos todella paljon. Alkushokista kun on selvitty niin nyt alkaa jo näyttämään kirkkaammalta. Ex kuulemma jo grillailee uuden naisensa kanssa exän äidin luona ja lapsen perään ei olla kysytty. Mies tulee tänään hakemaan tavaransa ja luovuttaa avaimen, joten tältäkin osin aletaan päästä eteenpäin. Nyt alkaa olla jo sellainen olo että minä kyllä selviän kun pidän vaan ystäviä ja oman perheen ympärilläni. Toivon että mies ei tule katumaan tätä päätöstä ja en tiedä kauan mahtaa uusi suhde kestää. En olisi ikinä uskonu että oma perheeni hajoaa, mutta en voisi enää kuvitellakaan palaavani vanhaan. En pystyisi ikinä luottamaan mieheen niin ei siinä olisi edes mitään järkeä. Ap
[/quote]
Yksikään perhe ei ole turvassa! Koittakaa arvon rouvat jo uskoa, että mikään ei ole ikuiseksi ajoiksi ansaittua. Ei perhe, ei terveys, ei työ, jne. Turvatkaa ne selustanne tälläisten asioden varalla niin että jää tyhjän päälle. Säliyttäkää se irrallisuus miehestä. Omat tili, omat rahat, omat säästöt ja perustakaa vasta sitten se perhe, kun pärjäätte omillanne!
Mun mies teki samalla tavalla - kaikki vanha ikkunasta ulos ja heti mukamas uuden nuoremman pimun kanssa kokoonaan uusi elämä niinku ei mitään!! Nyt on neljä kuukautta mennyt erosta, itse olen takaisin jaloillani ja rakennan hyvää vauhtia uutta OMAA elämää, mutta miespä onkin nyt aivan paskana siitä miten sotki oman elämänsä ja menetti perheensä. Käy terapiassa selvittämässä päätään, varmasti vielä pitkään. Ja se uusi nainen, hah, se horohan ei parin kuukauden jälkeen enää kiinnostanutkaan vaan oman kodin ja perheen arvo alkoi kirkastua..
99,9% todennäköisyydellä miehes TULEE KATUMAAN käyttäytymistään ja pyrkii takaisin! Mäkin luin näitä, kun kaikki sanoo että kohta mies matelee takaisin, ja epäilin sitä koska mieheni vaikutti niin itsevarmalta "uudesta onnestaan" ja esiintyi julkisesti tämän pimun kanssa ym. ym. Mutta kyllä se scheisse lopulta osui tuulettimeen ja kupla puhkesi. Mieti tarkkaan jo nyt, mitä teet kun mies haluaa takaisin.
Miehellä on todennäköisesti päällä paha ikäkriisi, paljon niille naureskellaan mutta tällaisia ilmentymismuotoja ne nyt vain pahimmillaan saavat. Ja tällaiselta ei tosiaaan yksikään perhe ja parhain, luotettavinkaan ihminen ole turvassa!! Kriisissä oleva ihminen saattaa hukata koko identiteettinsä totaalisesti ja valitettavasti tällaisissa parisuhteelle syntyvät vahingot ovat peruuttamatonta laatua.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:43"]Mistä ihmeestä mies saisi tietää että ap käy juttelemassa. Ei niin mistään. Työntekijöillä vaitiolovelvollisuus asiakkaistaan. Ja ei mikään ihme errä ap:llä tuntuu seinät kaatuvan päälle. Mene ihmeessä keskustelemaan jonkun ammattilaisen kanssa. Esim seurakunnan diakonia mihin pääsee suht nopeasti kriisitilanteessa puhumaan. Voit myös kirjoittaa säköpostia tai soittaa esim. Sos-kriisikeskukseen, tai vaikka Perheneuvolaan, josta sitten tarvittaessa ohjaavat eteenpäin
Voimia. Sun paska olo ja pelot ovat täysin normaaleja tunteita sun tilanteessa. Älä jää yksin murehtimaan!
[/quote]
Voimat on kyllä aivan finaalissa. Pakko jaksaa pojan takia. Tällä hetkellä sellanen olo että ei vaan saa edes käsiteltyä näitä kun olen lapsen kanssa kotona. Ap
Asiat alkaa olla jo paremmalla tolalla. Miehen lähdöstä on kaksi viikkoa ja hän asuu äitinsä luona. Muija viettää siellä öitä. Tapaamisista sovittu ja olen löytänyt oman asunnon minulle ja pojalle. Päästään muuttamaan loppukuusta. Ostin siis asunnon! Alan tajuta ettei miehen lähtö ollut minusta kiinni tai minun vika. Kovin mies nyt väittää että olen psyko ja levitän hänestä paskaa kun kerron syyn lähtöön. Oikeasti kuulemma lähti kun meillä oli ongelmia. Kun kysyin mitä ongelmia niin ei osannut eritellä. Eli oikeastaan parempi näin. Mä varmaati löydän miehen joka rakastaa minua ja haluaa olla kanssani. Kaikki tämä exän käytös sai mut vaan näkemään miten epäkypsä tapaus oli kyseessä ja kuulemma tämä toinen nainen itkee melkein joka kerta kun soitan exälleni poikamme asioissa eli tuskin tulee kauan kestämään. Kiitos kaikille kommenteista, niitä on ollut helpottava lukea ja niistä on ollut apua. Kiitos. Ap
Tietysti sinä pidät lapsen. Äitihän sen aina saa.
Odota muutama kuukausi, tsemppaa itsesi jaksamaan ja unohtamaan mies. Voitonriemu tulee olemaan nautinnollista kun mies matelee luoksesi takaisin ;) tsemppiä ja voimia koitokseen <3
Onko sinulla joku syy epäillä että mies saisi lapsen etkä sinä? Jos olet ns. normaali äiti, saat kyllä yhteishuoltajuuden varmasti esim. niin että lapsi isällään joka toinen vkl tai sitten viikko ja viikko -systeemillä. Älä tuota asiaa murehdi suotta.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:59"]Onko sinulla joku syy epäillä että mies saisi lapsen etkä sinä? Jos olet ns. normaali äiti, saat kyllä yhteishuoltajuuden varmasti esim. niin että lapsi isällään joka toinen vkl tai sitten viikko ja viikko -systeemillä. Älä tuota asiaa murehdi suotta.
[/quote]
Mä en ole aiemmin joutunut miettimään asiaa mutta käyn arkisin päivätyössä, alkoholia käytän todella harvoin, huolehdin pojastani hyvin ja nautin hänen kanssa touhuilemisesta. Ahdistaa kun ensin mies riistää minulta yhtenäisen kodin ja uhkaa viedä lapsen, en ymmärrä miksi hän koittaa vielä rankaista mua ja tuottaa pahaa mieltä.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:59"]Onko sinulla joku syy epäillä että mies saisi lapsen etkä sinä? Jos olet ns. normaali äiti, saat kyllä yhteishuoltajuuden varmasti esim. niin että lapsi isällään joka toinen vkl tai sitten viikko ja viikko -systeemillä. Älä tuota asiaa murehdi suotta. [/quote] Mä en ole aiemmin joutunut miettimään asiaa mutta käyn arkisin päivätyössä, alkoholia käytän todella harvoin, huolehdin pojastani hyvin ja nautin hänen kanssa touhuilemisesta. Ahdistaa kun ensin mies riistää minulta yhtenäisen kodin ja uhkaa viedä lapsen, en ymmärrä miksi hän koittaa vielä rankaista mua ja tuottaa pahaa mieltä.
[/quote]
Onko mies koti-isänä? Silloin hänellä on hyvät mahdollisuudet lähivanhemmaksi. Uusi nainen tuskin haluaa heti uusioperhearkeen.
Uusi nainen ei lasta vaivoikseen halua, usko pois. Joten hetken asiaa ajateltuaan mies tulee järkiinsä ja tajuaa, että lapsen on paras olla sun kanssa (jotta nuoripari saa kuherella rauhassa).
Ota rauhallisesti ap. Ole itsellesi kiltti ja anna tunteiden tulla, hallitusti. (Tällä tarkoitan sitä, että kun olet yksin kotona niin anna kaikkien tunteiden näkyä. Mutta jos olet töissä niin pidät naamion kasvoillasi, jotta et romahda työkavereiden/mahdollisten asiakkaiden edessä.)
Fiksut pärjää aina ja paskapäät saa palkkansa.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:54"][quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 11:48"]
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 10:59"]Onko sinulla joku syy epäillä että mies saisi lapsen etkä sinä? Jos olet ns. normaali äiti, saat kyllä yhteishuoltajuuden varmasti esim. niin että lapsi isällään joka toinen vkl tai sitten viikko ja viikko -systeemillä. Älä tuota asiaa murehdi suotta. [/quote] Mä en ole aiemmin joutunut miettimään asiaa mutta käyn arkisin päivätyössä, alkoholia käytän todella harvoin, huolehdin pojastani hyvin ja nautin hänen kanssa touhuilemisesta. Ahdistaa kun ensin mies riistää minulta yhtenäisen kodin ja uhkaa viedä lapsen, en ymmärrä miksi hän koittaa vielä rankaista mua ja tuottaa pahaa mieltä.
[/quote]
Onko mies koti-isänä? Silloin hänellä on hyvät mahdollisuudet lähivanhemmaksi. Uusi nainen tuskin haluaa heti uusioperhearkeen.
[/quote]
Isä on kaupan alalla eli vaihtelevat työvuorot/viikonloput. Mä niin kovin vielä haluaisin taistella tämän suhteen eteen. Kun kerroin sen miehelle niin tämä tuntui vaan vetäytyvän kauemmas. Ehkä nyt vaan keskityn siihen että pidän oman pään hallinnassa ja koitan säilyttää mahdollisimman normaalin arjen pojan elämässä..
Uhkailut kannattaa nauhoittaa salaa. Kerää myös todistajia, jos ovat kuulemassa uhkailuja/haukkumisia. Tarvitset todisteita, jos uhkailee yksinhuoltajuudella jo nyt.
Voimia ap, valitettavasti tiedän tunteen:(
Että ihan kuukauden jutelleet - just
Miksi voisi edes viedä lapsesi? Suomessa ei noin vain myönnetä yksinhuoltajuutta isälle. Varaa sinä ensin se aika lastenvalvojalle. Paperit kuntoon, niin voi olla huoleti.
Must tuntuu et mies pitää sua jotenkin heikkona ihmisenä kun vielä "kerjäät" häntä takaisin. Ota täys asennemuutos, niin varmaan pelästyy ja miettii uudelleen, et kannattaako sen pitää sua niin "säälittävänä hissukkana". Kun käyttäydyt kuin vahvan ja itsenäisen naisen kuuluukin, niin ehkä saat enemmän kunnioitusta miehenkin taholta. Pakkaa vaik hänen tavarat valmiiks ja käske viedä ne parin päivän varoitusajalla pois tai muuten menee roskiin.
Jos mies vie lapsen ilman toisen vanhemman suostumusta, eikä tuo takasin, ni se on ilmiselvä kidnappaus ja ei se enää sit ainakaan mitään huoltajuutta saa.
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 05:58"]Mun mielestä ei pitäisi lapsesta taistella vaan olla onnellinen että lapsella on isä, joka on kiinnostunut lapsesta. Ja antaa sitä myös sille hoitoon.hoitoon, niin usein kuin tarvetta ja että pysyy välit hyvinä.
[/quote]
Sitähän minäkin ihmettelen miksi uhkailee viedä lapsen. Eikö ole jo tarpeeksi mua loukannut? Ap