laihtuuko vatsataudissa?
Sain lääkityksen, joka pisti vatsan pariksi päiväksi sekaisin. Lääkitys on loppu, mutta vatsan toiminta on edelleen todella vetistä. . Kaksi kertaa päivässä lorotan suolen sisällön pönttöön. Muuten yleisvointi on suht hyvä, ei siis mikään noro. Kysymys onkin, laihdunko jos tätä jatkuu vielä esim viikon? Ehtiiko syömäni ruoka imeytyä?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:31"]
Mulla oli vuoden ripulia koko ajan (en voinut lähteä kotoa) enkä laihtunut yhtään mut noron aikana laihduin neljä kiloa.
[/quote]
Miten tämä on mahdollista ettei laihdu? Kun mm. e-pillerin käyttäjiä varoitetaan että pilleri ei imeydy jos on vesiripuli tms.
Miksi sitten iso Big Mac imeytyy jos pieni pilleri ei??
-AP
Mitä tarkoitat laihtumisella? Paino yleensä jonkin verran putoaa, mutta rasvanpolttoon se ei juurikaan vaikuta.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:31"]
Mulla oli vuoden ripulia koko ajan (en voinut lähteä kotoa) enkä laihtunut yhtään mut noron aikana laihduin neljä kiloa.
[/quote]
Miten tämä on mahdollista ettei laihdu? Kun mm. e-pillerin käyttäjiä varoitetaan että pilleri ei imeydy jos on vesiripuli tms.
Miksi sitten iso Big Mac imeytyy jos pieni pilleri ei??
-AP
[/quote]söin nirmaalisti ja näköjään rasvat imeytyi. Yhtään en laihtunut mut tosiaan norossa läheti 4 kiloa kun en voinut syödä mitään moneen päivään.
Joo, laihtuu. Minulla oli ruokamyrkytys, en syönyt mitään yli viikkoon ja sen jälkeen pieniä määriä kaurapuuroa ja riisiä jokusen viikon. Kesti kuukauden päästä normiruokamääriin.
Laihduin normipainosta missinmittoihin, mikä oli tietysti hauskaa sen pari viikkoa toipumisen jälkeen kun esittelin littuvatsaa ja gasellinjalkoja. Tilanne normalisoitui nopeasti, mutta tietysti suht kiinteästä kropasta tuli sellainen laihaläski, lihasten saaminen takaisin kesti paljon kauemmin.
Laihana on kiva olla hetkellisesti ihan esteettisistä syistä (saa leikkiä mallia kun kaikki vaatteet näyttävät "hyviltä" päällä), mutta normaalipainoisena on parempi. Ja ruokamyrkytystä en enää halua kiitos... :D
Kyllähän se vatsataudissa lähtevä paino on pitkälti nesteitä. Eli kun tauti parantee, niin paino korjaantuu hyvinkin nopeasti, vaikka olisi useampi kilo lähtenyt.
Tottakai voisi kuvitella, että jos on aivan jatkuvasti ihan maha kuralla, ja ruoka tulee tykkinä ulos sen suuhun saatua, niin juurikaan ei sitä ravintoa saa ja elimistö alkaa polttamaan rasvaa. Mutta tiedä sitten mikä on todellisuus näissä.
No jokatapauksessa, ainakaan mikään miellyttävä laihdutus se ei ole! :)
Mulla oli 5 päivää kestävä rankka oksennustauti ja paino putosi 59 -> 55,5. Nesteitähän oksennustaudissa (tai ripulissa) lähtee hirveesti. Kaks kiloa mulle on tullut tuon jälkeen takaisin. Laihdutan kuitenkin mieluusti hieman mukavammalla tavalla, ei ollut kiva ykköstyypin diabeetikkona kun edes vesi ei pysynyt sisällä. Siinä oli ketoasidoosi ja sairaalareissu lähellä.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 23:36"]
Mitä tarkoitat laihtumisella? Paino yleensä jonkin verran putoaa, mutta rasvanpolttoon se ei juurikaan vaikuta.
[/quote]
Tarkoitan pienempää vaatekokoa. Ei kai lihakset niin äkkiä katoa.
Mietityttää vaan että mikähän määrä ruokaa oikein imeytyy. Olen yrittänyt syödä mahd normaalisti, paljon kuituja.
Lääke, joka aloitti tämän, oli kortisoni valtavan suurina annoksina.
Ehkä voisit kokeilla auttaako maitohappobakteerit.