Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

muita joilla vauva laskeutunut jo 34+6? tarkottaako..

25.09.2006 |

..ehkä että vauva ei jaksa ootella laskettuun aikaan? Onko ketään jolla laskeutunut näin aikasin mutta vauva pysynyt laskettuun aikaan masussa? Edellinen laskeutui ehkä pari kolme viikkoa myöhemmin? Ennen aikasia sup.ei oo ollut, paitsi mahan kovaksi menoa melko paljonkin..Kiitti vastauksista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi antaa vertaistukea, mutta mielestäni ei ole mitenkään erikoista, että vauva on laskeutunut jo rv 34/35, eikä suinkaan tarkoita että vauva ei odottaisi täysiaikaiseksi, sillä rv 37 + on jo ihan täysiaikaisen lapsen syntymäaika.

Vierailija
2/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja oli vasta 31+1, kun jouduin neuvolassa ylimääräiseen lääkärintarkastukseen. Terveydenhoitajan mukaan vauvan pää oli ihan liian alhaalla laskeutuneena viikkoihin nähden. Itsestäkin tuntui siltä, että pää tulee kohta ulos ja kävely oli välillä tosi vaikeaa. Maha myös roikkui jotenkin tosi alhaalla ja supistuksistakin olin kärsinyt pitemmän aikaa. Lääkärintarkastuksessa kaikki oli kuitenkin kunnossa ja lopulta vauva päättikin syntyä vasta viikoilla 41+3.

Toivottavasti sinullakin vauva malttaisi pysyä vielä masussa, vaikka hyvillä viikoillahan kuitenkin jo olet. Tsemppiä loppuraskauteen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen laskeutui noihin aikoihin alas " lähtöasemiin" mutta silti syntyi 6vrk lasketun ajan jälkeen. Ei tarvitse murehtia, sillä ei vauvasi välttämättä ole vielä syntymässä. :)

MaryJ rv 38+3 (tämä vauva vielä korkeella masussa)

Vierailija
4/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pohdin täällä samaa olen ensisynnyttäjä, ja lauantaista asti masu ollut tosi alhaalla ja nyt tänä aamuna tuntuu vihlaisu, kun vauva yrittää liikkua.erilaisia kun aiemmat liitoskivut. on se muutamia viikkoja alhaalla käynyt mutta aina tullut ylös takaisin ja rt ollut jo viikosta 23 asti. Nyt tänään ollut tosi vähän liikkeitä, ei kai pääse enää mitään tekemään siellä ja liikelaskentaa aion kohta tehdä.

Kaipa meillä on sitten sellaiset lantiot että siellä mahtuu oleskelemaan. Mulla on lääkäri perjantaina kun on ollut tulehduksia ja aavavia menkkamaisia supistuksia vähän aina niiden aikaan. niin on jo vähän lyhentynyt ja kypsynyt kohdunkaula ja ylhäältä hieman auki. Niin jospa siellä sitten varmistaisi tilanteen, mikä kyllä omien tuntemusten perusteella on tosi selvä.

terv ellu ja masukki rv 33+3

Vierailija
5/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan neljättä lastamme ja kuvailemasi tilanne on tuttu jokaisesta raskaudesta. Muistan kuinka esikoista odottaessani neuvolalääkäri sanoi, ettei tämä ainakaan yli lasketun ajan mene, kun on näin aikaisin näin alhaalla - tasan viikko l.a:n jälkeen poika syntyi... (Jokainen lapsistamme on syntynyt l.a:n jälkeen.)

Toisaalta tässä varhaisessa laskeutumisessa on ainakin se hyvä puoli, ettei mun ainakaan ole koskaan tarvinnut kärsiä siitä hengästyttävästä tunteesta, kun kohtu painaa palleaa. No, toinen puoli asiassa on sitten tämä hieman varhemmin alkava " Ahtisaari-kävely" , kun pää porautuu painamaan häpyliitosta...

En tiedä varmasti, mutta voisin kuvitella, että asia liittyisi enemmän jokaisen meidän omaan yksilöllliseen anatomiaamme. Jos on tilaa laskeutua, vauva mieluusti hakee lisää " lääniä" liikkumiselleen.

MaryMa rv34

Vierailija
6/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vauva laskeutui jo rv 28, ja terveydenhoitaja sanoi että ei ole mitään hätää. Kävely oli tosi hankalaa, olo muutenkin oli tukala.

Tyttö syntyi joulukuussa 2003 vasta 17 päivää L.A:n jälkeen.

Vierailija
7/7 |
25.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskeutu jo rv28,tosin sainkin lepokäskyn rv30 ettei vauva vielä syntyisi ja nyt rv35.

Kyllä ne neuvolassa tietävät ja tutkivat tarpeen mukaan,jos ei paikat vielä pehminny tai auennu ei hätää...