Onko lääkkeiden päiväys ihan just?
Kommentit (10)
Ei ainakaan kaikissa lääkkeissä. Olen ongelmitta käyttänyt vanhaksi menneitä allergialääkkeitä ja astmapiippua. Kannattaa ehkä soittaa apteekkiin ja kysyä? Voi olla, että ei päde kaikkiin lääkkeisiin.
Kuinka vanhoja lääkkeitä olette käyttäneet?
Ei ole niin justiinsa. Lääkkeen teho vain laskee vanhetessa. Eipä se muuta tee.
Apteekissa sanoivat vanhasta kyypakkauksesta, että ne napit käyvät vielä vuosia päiväyksen jälkeenkin.
Tavalliset särkylääkkeet tehoavat toki päiväyksen jälkeenkin.
Johonkin vakavaan sairauteen tarvittavissa lääkkeissä kannattaa olla tarkempi. Pilleri sellaisenaan eivät nyt varmaan tiedä niin päivän päälle koska niiden kuuluu pilaantua, mutta injektioita (insuliini tms vastaavia) en käyttäisi.
En ole alan asiantuntija, mutta olen kuullut juttua että lääkkeet vaan menettävät tehoaan vanhetessaan. Eikä siis muutu mitenkään vaarallisiksi. Sinuna tosin varmistaisin tämän vielä esim apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Apteekissa sanoivat vanhasta kyypakkauksesta, että ne napit käyvät vielä vuosia päiväyksen jälkeenkin.
Tavalliset särkylääkkeet tehoavat toki päiväyksen jälkeenkin.
Johonkin vakavaan sairauteen tarvittavissa lääkkeissä kannattaa olla tarkempi. Pilleri sellaisenaan eivät nyt varmaan tiedä niin päivän päälle koska niiden kuuluu pilaantua, mutta injektioita (insuliini tms vastaavia) en käyttäisi.
Hyvin sanottu. Ja eikös se pilaantuminen tarkota tehon heikkenemistä?
Joo, teho voi pikkuhiljaa heikentyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vanhoja lääkkeitä olette käyttäneet?
Joissain ollu parikin vuotta.
Antibiootit muuttuvat myrkylliseksi vanhetessaan. Älä syökö niitä.
Oon mä ottanu esim särkylääkettä tai astmalääkettä jos on joku kuukaus sitte menny vanhas. Jos alkaa olla vuoden vanhaa ni on jo vähä ehhhhhhhhhhhhh :D