Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen opettaminen omaan sänkyyn

Vierailija
27.06.2015 |

Eli, 8kk ikäinen (lapsi tai vauva miten sen kukakin näkee) ei ole kauheemmi nukkunu omassa sängyssä muuta kuin pieniä pätkiä ja päikkäreitä. Nyt olis kyllä aika opettaa siihen, mutta miten? Oon muutamana iltana vienyt sänkyynsä ja hetken hyssytellyt ja sitten mennyt pois ja siitäkös riemu repeää, suoraa huutoa kunnes olen antanut periksi ja nukuttanut meidän sänkyyn. Kuinka kauan tuo itku huuto vaihe kestää ja alkaa nukkumaan itekseen ilman huutoa? Auttakaa!

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En imetä enää, mutta vauvan huoneessa on nojatuoli jossa olen juottanut iltamaidon sylissä ja keinutellut, maidon jälkeen alkaa kiemurtelemaan ylös ja haluaa mennä pois sylistä eikä osoita nukahtamisen merkkejä vaikka on aivan väsynyt. Ja tiedän, olen mokannut siinä että olen hakenut pois. Vielä lisäkysymys, onko teillä auttanut nukahtamiseen esim joku soiva mobile tai yövalo tms? Meillä ei tähän mennessä ole ollut sellaista eli tottuukohan sellaiseen vai onko parempi olla totuttamatta niihin?

Ap

Vierailija
22/23 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 20:05"]Eli, 8kk ikäinen (lapsi tai vauva miten sen kukakin näkee) ei ole kauheemmi nukkunu omassa sängyssä muuta kuin pieniä pätkiä ja päikkäreitä. Nyt olis kyllä aika opettaa siihen, mutta miten? Oon muutamana iltana vienyt sänkyynsä ja hetken hyssytellyt ja sitten mennyt pois ja siitäkös riemu repeää, suoraa huutoa kunnes olen antanut periksi ja nukuttanut meidän sänkyyn. Kuinka kauan tuo itku huuto vaihe kestää ja alkaa nukkumaan itekseen ilman huutoa? Auttakaa!
[/quote]

Niin kauan kun reagoit huutoon hakemalla viereesi nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä sitäkin, että jokaisen päivän olisi hyvä päättyä hyvin ja johtaa siihen, että sekä äiti että lapsi pääsevät nukkumaan untaan hyvillä mielin, eivät stressaantuneinta ja pettyneinä ja vihaisina tai tuntien itsensä hylätyksi. Se, että lapsi nukkuu vieressä ei itsessään ole mikään ongelma, eikä siitä kannata tehdä ongelmaa jos ei syvällä sisimmässään koe että on hyvin tärkeää että lapsi nukuu yksin. 

Lapset ei nuku vanhempiensa vieressä ikuisesti, kaikki lapset vieroittavat itsensä jossain vaiheessa omaan sänkyynsä. Useimmat meistä aikuisista nukkuvat yönsä joka tapauksessa toisen ihmisen kanssa, monet sellaisen joka kuorsaa ja pyörii ja omii peiton itselleen. Meidän makuuhuoneessa on lisäksi kroonisesti piereskelevä koira. Joten minua ei ole haitannut nukkua lasten kanssa. Olen ratkaissut asiat niin, että jokaisella lapsella on niin iso sänky, ollut jo ihan ensisänkynä, että siihen viereen mahtuu aikuinen hyvin nukkumaan. Jos lapsi on levoton, nukun lapsen vieressä. Molemmat heräävät virkeinä. Minulla on päivisin niin paljon puuhaa, että tarvitsen kunnon yöunet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi