Ateistit ja agnostikot! Toivoisitteko, että olisi olemassa jokin jumala?
Olen itsekin jonkinlainen ateisti tai agnostikko. Ajattelen kuitenkin, että olisi jotenkin turvallista, jos voisi luottaa siihen, että on olemassa jumala tai muu sellainen.
Kommentit (13)
En toivo.
Mutta toivon että olisi portaali Keskimaahan. Aikakonekin olisi aika jees.
En. Toivoisin että ihmiset käyttäisivät maalaisjärkeä ja kohtelisivat kanssaihmisiään kunnolla.
En kaipaa mitään jumalaa. Sitäpaitsi ajatus ikuisesta elänöstä yms. lähinnä vain ahdistaa.
[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 15:45"]En kaipaa mitään jumalaa. Sitäpaitsi ajatus ikuisesta elänöstä yms. lähinnä vain ahdistaa.
[/quote]
Siis elämästä.
Olen kai agnostikko.
Toivon, että on olemassa muutakin kuin tämä iihmisaistein havaittava maailma, siis jokin toinen todellisuus. Se voi tarkoittaa monia asioita. Siis esimerkiksi ns. levitaatiota tai sielun elämistä kuoleman jälkeen jne. Minulla on myös kokemuksia tällaisista asioista.
En toivo. Miksi toivoisin? Mitä saisin siitä, että joku jumala jossain on?
Toivoisin joskus saavani tietää totuuden universumista. Miten kaikki sai alkunsa, ovatko universumit rinnakkaisia, peräkkäisiä vai ikuisesti laajenevia (onko tämä edes mahdollista), minkälaista muuta elämää on jne.
Jos jokin voima on, niin se on kyllä kaikkea muuta kuin ihmisten luomien jumalien kaltainen. Ihminen on minun mielestäni luonut jumalan omaksi kuvakseen eikä päinvastoin.
Oishan se nyt siistiä jos olis joku ehdottoman HYVÄNTAHTOINEN (ei mitään syntejä, helvettiä, rangaistuksia jne.) tyyppi, ja sit se tietäis kaikesta kaiken. Vois kysyy siltä sitte mieltä askarruttavia asioita ja luottaa että se hoitais kaiken mun puolesta. Sit se vois kaikkivoipana myös pitää huolta, että ihmiset ei tee mitään pahaa ja kaikki vaan rakastais toisiaan. Oishan se kivaa.
En toivo. Toivoisin että ihmiset ottaisivat itse vastuun tekemisistään ja eläisivät toisiaan kunnioittaen.
En toivo. Tuntuisi oma elämä aika merkityksettömältä, jos kaikista asioista lopulta kuitenkin päättäisi joku jumala jossakin.
En toivo.