Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yhteys järjestyksenpidon ja raha-asioiden välillä

Vierailija
27.06.2015 |

Oon huomannut että ne ihmiset jotka pitävät hyvää järjestystä talossaan, heillä on myös raha-asiat hyvin ja saattavat olla varakkaita.
Ja käänteisesti .
Mitä mieltä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkailla on tietysti enemmän resursseja järjestää asuntonsa mielensä mukaan (säilytys, sisustus) jolloin siisteys on helpompaa ylläpitää.

Vierailija
2/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 12:06"]Varakkailla on tietysti enemmän resursseja järjestää asuntonsa mielensä mukaan (säilytys, sisustus) jolloin siisteys on helpompaa ylläpitää.
[/quote]

Ei se nyt noin mene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut samaa. Mieheni jäljiltä koti on koko ajan kuin pyörremyrskyn pyyhkäisemä, mutta raha-asiasna ovat täydellisesti kunnossa. Poikani koti on kuin Avotakan asuntoesittelystä, täydellisen siisti - ja raha-asiansa ovat kunnossa. Naapurissa piha on kuin mainoksesta, koti sievä ja soma - ja jatkuvasti valittaa sitä, miten ulosotto vei taas ison osan palkasta ja täytyy yrittää saada pikavippi.

Vierailija
4/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut samaa.

Vierailija
5/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänhallinta kokonaisuudessaan on usein pielessä niillä joilla on ongelmia raha-asioiden hoidossa. Pitää muistaa, että se ei ole hallinnan puutetta kun joutuu työttömäksi, opiskelee pienellä budjetilla, sairastuu äkillisesti jne. Köyhyys ei myöskään tarkoita, että ihminen ei osaa hallita rahaa. Suomessa on esim. julkkiksia jotka kierrättää kaiken ulosotossa, käyttää pikavippejä, jättää vuokria maksamatta jne. Sille porukalla olis sosiaaliohjaus ja vanha kunnon Marttaliitto hyvästä.

Mulla on aina kaikki ollut kunnossa eikä velkaa ole senttiäkään ja silti tavarakasat kasvaa joten en näe yhteyttä. Uskon, että lapsuu ja kasvatus eli malliesimerkki vaikuttaa järjestyksenpitoon ja siisteyteen rahoista riippumatta.

Vierailija
6/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tosi epäjärjestelmällinen, mutta raha-asiat ovat aina olleet kunnossa. Olen jopa saanut säästettyä opintotuesta...

Vierailija
7/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen jolla kaikki rempallaan ja tavarat hukassa.
Raha-asiat tolaltaan vaikka molemmat käy töissä.
Ja pihallakin kaaos.

Vierailija
8/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin pitänee paikkansa, kuten pitää paikkansa kakkoskommentoijankin sanominen. Kun on rahaa, pystyy asumaan riittävän suuressa asunnossa ja ostamaan säilytystilaa ja palkkaamaan vaikka siivoojan. Päivänselvää.

Mutta sitten on taas ne pihit ihmiset, jotka hamstraavat kaiken minkä ilmaiseksi saavat eivät´kä malta luopua mistään. Niiden koti voi olla järkyttävän täyteen tupattu ja rapistunut ja ruma, koska huonekalut on sieltä täältä haalittu ja taulut ilmaiseksi saatu. Ei yhtenäistä tyyliä eikä siisteyttäkään (koska siivoamiseen kuluu rahaa), mutta pankkitilillä kymmeniä tuhansia.

Vierailija
9/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme sisarusta ja järjestyksenpito kotona on aivan ääripäästä toiseen. Koska ollaan läheisiä tiedetään toistemme raha-asiat aika hyvin. Kaikilla talousasiat ihan ok, mutta kontrolloiduimmin raha-asioitaan hoitaa ja säästää ylivoimaisesti eniten se, jonka koti on kuin hävityksen kauhistus. Löysin taloudenpito on taas sillä, jonka koti on aina kuin suoraan sisustuslehdestä.

Vierailija
10/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pahiten velkaantunut ja rahaongelmissa kieriskelevä kaveri (työtönkin) pitää kämppänsä tiptop kunnossa ja sisustuskin on aina kaunista. Ja siis siivoaa ja miettii sisustusta joka päivä kokoajan. Varmaan osittain tuon vuoksi raha-asiat mennytkin päin peetä, kun pitää kokoajan ostella sisustustarvikkeita. Ei siinä, ihan ymmärrettäväähän se on että kaikkeen tuohon löytyy aika jos ei käy töissä ja ei käytä aikaa taloussuunnitteluun. Mulla ei todellakaan löydy aikaa esimerkiksi pyyhkiä pölyjä&imuroida joka päivä, sekä käydä muuten vain kiertelemässä kirppiksiä ja sisustusliikkeitä useamman kerran päivässä. Kotimme on silti ihan siisti ja kaunis kuitenkin, mutta välillä pyykkiläjät kertyy, vaatekaapit menee sekasin, tiskit jää laittamatta koneeseen, en seuraa uusimpia sisustustrendejä, joskus joku huone saattaa olla sekasortohuone jne. Omistamme omakotitalon, joka on parin vuoden sisään maksettu kokonaan pois, ja tulot on keskivertoa paremmat sekä sijoituksia yms löytyy. Jos olisin niin paljon käyttänyt energiaa siisteyteen ja sisustamiseen kuin kaverini, niin kyllä se oikeasti olisi jostain poiskin, esim. ehkä minulla ei olisi ollut energiaa ja aikaa miettiä miten sijoitan rahat jne.

Vierailija
11/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, siis kierrellä usemman kerran viikossa sisustusliikkeissä yms, niin hc sisustaja kaverini ei kuitenkaan ole että kiertelisi noita useamman kerran päivässä.

11

Vierailija
12/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen havainnut, että aika monella mun tuntemalla hyvin toimeentulevalla käy siivooja.

Vierailija
13/13 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itsellä on kaikki rempallaan ja moitteita tulis myös raha-asioista! Joskus rahat lopussa,
en muista maksaa kaikkia laskuja jne.
Ap.