Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 eri hammaslääkärilausuntoa - mihin luottaa?

Vierailija
27.06.2015 |

puolen vuoden sisällä käynyt eri hammaslääkärillä, yx privaatti ja toinen tk. Molemmissa otettu röntgenkuva. Tk:n mielestä toki on paikattavaa mutta ehkä1 juurihoidettava, nou hätä. Yksityisen mielestä menetän tyyliin hampaani kahdessa vuodessa, OLI NIIN PALJON ja huonosti tehtyjä asioita - 3-4juurihoidettavaa ym...miten ihmeessä tietää kuka puhuu totta, ei kivaa laittaa 3000e tähän jos ei pakko????

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli vuotta olet jahkaillut, miksi juurihoitoa ja paikkauksia ei ole aloitettu.

Kuinka usein peset hampaat ja käyt hamamslääkärissä, Tupakoitko, sillä saat hampaasi menettettyä?

Vierailija
2/7 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä perinteisesti rahastetaan.. Toisaalta tk:ssa voidaan vähätellä, mutta en usko siihenkään kyllä.. Mikä olisi tk:n hammaslääkärin motiivi..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole puoli vuotta jahkaillut. Tk:ssa käynyt puolisen vuotta sitten - siellä on jatkuvasti jotain meneillään mutta aika saa noin 2kertaa vuodessa sinne. Röntgenkuva otettiin siellä talvella. Nyt kävin säryn takia privaatilla missä otettiin kuva ja sanoin näin. Ihmettelen miksi tk:ssa ei olisi puututtu tähän jos olen siellä aikoja käynyt? JOS nyt näin huonosti on asiat. Pesen tottakai hampaat päivittäin, lankaa käytän viikottain. En tupakoi enkä juo limsaa enkä syö karkkia. 

Vierailija
4/7 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävisin toisella yksityisellä kysymässä mielipidettä.

Vierailija
5/7 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

TK-lääkärin ja tksityisen motiivi  on erilainen. TK:ssa juoksee palkka, teki sitten juurihoitoja tai ei. Yksityinen tekee työtä rahaa ansaitakseen. Minä kyllä suhtausin kriittisesti tuohon yksityislääkärin lausuntoon. Juurihoito on todella kallista yksityisellä. Ja reikiäkin löytyy mahdottoman paljon. Jos olet epävarma, mene vielä kolmannelle lääkärille ja vertaa sitten vielä lausuntoja.

Vierailija
6/7 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko särkyä?

Vierailija
7/7 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 11:36"]

en ole puoli vuotta jahkaillut. Tk:ssa käynyt puolisen vuotta sitten - siellä on jatkuvasti jotain meneillään mutta aika saa noin 2kertaa vuodessa sinne. Röntgenkuva otettiin siellä talvella. Nyt kävin säryn takia privaatilla missä otettiin kuva ja sanoin näin. Ihmettelen miksi tk:ssa ei olisi puututtu tähän jos olen siellä aikoja käynyt? JOS nyt näin huonosti on asiat. Pesen tottakai hampaat päivittäin, lankaa käytän viikottain. En tupakoi enkä juo limsaa enkä syö karkkia. 

[/quote]

Hammaslankaa pitää käytää päivittäin. Minulla oli useita vuosia kipeytyvä hammas, jonka vuoksi kävin tk:ssa, kerran päivystyksesäkin. Rtg otettiin ja mitään ei löydetty, sanottiin että purentaongelma aiheuttaa kipua. Kun lähdin yksityiselle hammaslääkärille, löytyi juuri aoittain kipeytyvästä hampaasta juurenkärjen tulehdus.

Toisaalta hampaitaan huolella hoitavalla miehelläni  kävi juuri päinvastoin, yksitysellä ei koskaan tehty juuri mitään, mutta tk:ssa löytyi paljon remontoitavaa.

Panostaisin kunnon hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä