Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruskeaa värjäytymää ilmestynyt etuhampaisiin. Mitä se on?

Vierailija
13.02.2022 |

Tämä on tapahtunut noin kuukaudessa. Sekä kahden yläetuhampaan että kahden alaetuhampaan kärjessä on ruskeaa väriä. Ei siis käsittääkseni ole hammaskiveä, se on kaiketi kellertävää..?

Ahdistaa. Hampaiden terveys on erityisen lähellä sydäntäni. Luulin ensin että hampaissa on vain jotain likaa, mutta eipä tuo ole pesemällä lähtenyt. Olen viimeksi käynyt hammaskiven poistossa syyskuussa.

Onhan tuo jotain minkä voi korjata/poistaa? Ei kai mikään etenevä syöpymä sentään?

Soitan huomenna hammaslääkäriin mutta kaipaisin tietoa jo nyt, ettei yöunet kärsi. :(

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kiillevaurio? Sen voi aiheuttaa liika harjaaminen. Sitrushedelmät.

Vierailija
2/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö cannabista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että harjaan hampaat 2 x/vrk, muutaman kerran viikossa sähköhammasharjalla mutta yleensä ainakin aamuisin tavallisella. Lankaan hampaat 3 x viikossa.

Juon 2 kuppia maitokahvia päivässä mutta poltan tupakkaa. Hampaani ovat tähän mennessä olleet aina terveet ja valkoiset, täytän pian 30.

Ap

Vierailija
4/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kiillevaurio? Sen voi aiheuttaa liika harjaaminen. Sitrushedelmät.

Miten sellainen yhtäkkiä on iskenyt. :( Saako sen paikattua jotenkin järkevästi?

En syö sitrushedelmiä enkä juo mehuja, käytän pehmeitä hammasharjoja.

Ap

Vierailija
5/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vaan värjäytymää mitä tulee kahvista/teestä tai tupakasta. Mulla on ollut joskus etuhampaissa tuollaista, on lähtenyt ihan itsestään ajan mittaan. Kiillevaurio on sitten se toinen vaihtoehto, tuskinpa mitään sen pahempaa. Joskaan sille ei kai voi tehdä oikein mitään.

Vierailija
6/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiillevaurio, nikotiini värjää puuttuvan kiiltäen kohdalta.

Vierailija
7/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö cannabista?

En, enkä muitakaan huumausaineita. Alkoholia juon kyllä.

Ap

Vierailija
8/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt alkuuun ne valkaisevat liuskat ja kokeile jos sillä lähtee.

Vierailija
9/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohennut hammaskiille ja tupakan yhdistelmä.

Vierailija
10/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika suuhygienistille. Poistaa värjäymät.

Vierailija
11/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ihan vaan värjäytymää mitä tulee kahvista/teestä tai tupakasta. Mulla on ollut joskus etuhampaissa tuollaista, on lähtenyt ihan itsestään ajan mittaan. Kiillevaurio on sitten se toinen vaihtoehto, tuskinpa mitään sen pahempaa. Joskaan sille ei kai voi tehdä oikein mitään.

Onko lähtenyt ilman mitään erikoishammastahnoja tms?

Ap

Vierailija
12/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä tekee ihmeitä :-p kannattaa vaihtaa hammastahna korjaavaan, ennen kuin vihloo. Mulla lopui omenoiden syönti pitkäksi aikaa, sain ne takaisin vaihtaa tahnaa. (Hapan vihloi).

Vierailija
13/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että itsellä tosiaan tuli oletettavasti tupakasta nuo jäljet, aikana jolloin poltin paljon mutta en hoitanut hampaita hyvin. Mutta ne lähti kun käytin jonkin aikaa hiilihammastahnaa.

Vierailija
14/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä tekee ihmeitä :-p kannattaa vaihtaa hammastahna korjaavaan, ennen kuin vihloo. Mulla lopui omenoiden syönti pitkäksi aikaa, sain ne takaisin vaihtaa tahnaa. (Hapan vihloi).

Korjaako joku tietynlainen hammastahna siis kiillettä vai mitä tarkoitat? Täällä toinen, jolla varmaan jonkinlaista kiillevauriota, kuulin itsekin tästä termistä ensimmäistä kertaa vähän aikaa sitten kun joku kyseli palstalla aiheesta.

Vierailija
15/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eih, tämä ei auttanut ikäkriisiin yhtään!

Ap

Vierailija
16/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole vuosiin pessyt hampaita iltaisin. Vain aamulla. Hyvässä kunnossa on silti

Vierailija
17/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta valkoinen tussi ja väritä. Sitten hymy ja naiset jonottavat.

Vierailija
18/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaako joku tietynlainen hammastahna siis kiillettä vai mitä tarkoitat? Täällä toinen, jolla varmaan jonkinlaista kiillevauriota, kuulin itsekin tästä termistä ensimmäistä kertaa vähän aikaa sitten kun joku kyseli palstalla aiheesta.

Vihloville hampaille suunnitellut tahnat estävät vihlontaa, joka alkaa kiillevaurion seurauksena. Niiden toiminta perustui hammasluun huokosten tms tukkimiseen (en nouse sängystä katsomaan tuubia), mutta eiväthän ne kiillettä palauta. Ja ainakaan minulla ei etuhampaiden kärkiä ole pinnoiteltu, kun kuluvat kuitenkin.

Vierailija
19/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole vuosiin pessyt hampaita iltaisin. Vain aamulla. Hyvässä kunnossa on silti

Jep, aika yksilöllistä taitaa olla mitä hampaat kestävät. Tähän asti olen minäkin selvinnyt ongelmitta. :(

Ap

Vierailija
20/51 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta valkoinen tussi ja väritä. Sitten hymy ja naiset jonottavat.

Olen heteronainen eli naisten houkuttelu ei nyt ole tässä ykkösmotiivina.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän